Waanzinnige Foto!

gaaaaaaaafge6.png

wauw!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat noemen we nou een toevals treffertje.
Alleen jammer dat het vuurwerk er niet helemaal top op staat:)

Rechts naast het vuurwerk, is dat nou een vallende ster ofzo?

Dit is inderdaad een hele mooie foto...ik vraag me wel af of het niet gephotoshopt is, het ziet er een beetje te perfect uit:wink:

Naar mijn weten waren dit 3 afzonderlijke foto's en met een bewerkingsprog. tot 1 foto gemaakt.
Wat ik aan informatie vernomen had is de 1ste inderdaad vuurwerk, de 2de een komeet en de 3de bliksem van een onweersbui boven zee.
Dus vuurwerk, komeet, bliksem.

Men ziet namelijk duidelijk dat het vuurwerk uitgesmeerd is dankzij het kiezen van een lange sluitertijd is dit vaak het gevolg, als men dit tenopzichte van de bliksem bekijkt zou de bliksem door die lange sluitertijd, als het 1 foto was geweest, ook deels uitgesmeerd moeten zijn.

Tussen het vuurwerk en het onweer in is een komeet te zien. Deze foto werd ook al op fpm gepost en het is inderdaad een gefotoshopte foto.

:bye:

Naar mijn weten waren dit 3 afzonderlijke foto's en met een bewerkingsprog. tot 1 foto gemaakt.
Wat ik aan informatie vernomen had is de 1ste inderdaad vuurwerk, de 2de een komeet en de 3de bliksem van een onweersbui boven zee.
Dus vuurwerk, komeet, bliksem.

Men ziet namelijk duidelijk dat het vuurwerk uitgesmeerd is dankzij het kiezen van een lange sluitertijd is dit vaak het gevolg, als men dit tenopzichte van de bliksem bekijkt zou de bliksem door die lange sluitertijd, als het 1 foto was geweest, ook deels uitgesmeerd moeten zijn.

Waar zie jij dat dan, dat dat vuurwerk uitgesmeerd is? Ik heb de foto hier op volledige resolutie en die is gewoon echt. Zónder dat daar aan geknoeit is. Deze foto (panoramafoto) is dus wel degelijk echt. Het is een foto met langere sluitertijd, geen wonder dat het onder het vuurwerk wat vager is, aangezien het water altijd in beweging is!.

(PS: het is altijd handig als men hier berichten verwijders, en dat niet even meld! bedankt!)

nep

nep

Ik vind het dik fotogeshopt.Je ziet al die mensen gewoon heel rustig kijken enzo.En als het echt zo was gebeurt kwam het wel op het nieuws die foto.

Groeten CrawL

Ik vind het dik fotogeshopt.Je ziet al die mensen gewoon heel rustig kijken enzo.En als het echt zo was gebeurt kwam het wel op het nieuws die foto.

Groeten CrawL

Ik snap niet waar jij je op basseert.

Die mensen kijken heel normaal. Ik zou niet weten hoe je moet zitten als je naar vuurwerk kijkt volgens jou? Daarbij, waarom zou zo foto op het nieuws komen? Een fotograaf maakt wel vaker mooie foto's, en dat zie je nooit op het nieuws.

En of het nou een gephotoshopte foto is of niet, het is een fantastische foto.:D Ook al zou hij gephotoshopt zijn.

Waar zie jij dat dan, dat dat vuurwerk uitgesmeerd is? Ik heb de foto hier op volledige resolutie en die is gewoon echt. Zónder dat daar aan geknoeit is. Deze foto (panoramafoto) is dus wel degelijk echt. Het is een foto met langere sluitertijd, geen wonder dat het onder het vuurwerk wat vager is, aangezien het water altijd in beweging is!.

(PS: het is altijd handig als men hier berichten verwijders, en dat niet even meld! bedankt!)

Hoe langer de sluitertijd hoe verder de lijnen uitsmeren, dit is digitaal vastgestelt, en wie had het over dat ik zei dat het gefotoshopt was?
Op de site waar de foto vandaan kwam stond al dat het 3 afzonderlijke foto's waren die tot 1 panoramafoto gevoegd was.

En daarnaast lijkt mij het bijzonder raar dat het 1 panoramafoto was aangezien vaak de hele foto overbelicht wordt en niet 1 klein gedeelte (witte waas over de foto bijvoorbeeld).

En waar je PS opslaat weet ik niet.

Ik snap niet waar jij je op basseert.

Die mensen kijken heel normaal. Ik zou niet weten hoe je moet zitten als je naar vuurwerk kijkt volgens jou? Daarbij, waarom zou zo foto op het nieuws komen? Een fotograaf maakt wel vaker mooie foto's, en dat zie je nooit op het nieuws.

En of het nou een gephotoshopte foto is of niet, het is een fantastische foto.:D Ook al zou hij gephotoshopt zijn.

Nee maar een komeet rond vliegen dat zie niet elke dag en vooral neit terwijl er vuurwerk te zien is en dan ok nog is bliksem slag en wel een beetje raar dat de helft licht is en de andere helft donker.En de mensen kijken dan wel naar het vuurwerk maar als je vuurwerk ziet en dan en komeet en dan ook een bliksem slag nou dan ga ik liever (denk ik) de komeet kijken.

Begrijp dit niet als een aanval ofzo iets ant ik wil geen ruzie.

Groetjes Sandro:bye: :bye: :bonk: :bonk:

Op de site waar de foto vandaan kwam stond al dat het 3 afzonderlijke foto's waren die tot 1 panoramafoto gevoegd was.

Duidelijk nu dus stoppen met wellus nietus KLAAR

Hij blijft bijzonder mooi, en als het er drie zijn zijn het er wel 3 van dezelfde lokatie. Tevens is hij uitzonderlijk mooi in elkaar gezet, ik kan geen fouten ontdekken niet in de schaduwen niet in het licht en al helemaal niet in de lucht.

Ik ben zelf grafisch vormgever en ik kan jullie vertellen dat dit zeer knap gemaakt is. Iemand die hier commentaar op heeft moet eerste maar eens zelf dit proberen te maken, laat staan zulke foto maken.

Credit & Copyright: Antti Kemppainen

Uitleg:
Soms geeft de lucht zelf de mooiste show. Op 26 januari verzamelden mensen uit Perth (Australië) zich op een lokaal strand om de lucht dichtbij en ver weg op te zien lichten. Vlakbij ontploft het vuurwerk ter ere van Australia Day. Uiterst rechts is onmiskenbaar een mooie onweersbui te zien. En vlakbij het midden van de foto schijnt de komeet McNaught zichtbaar te zijn (al zou het me niet verbazen als het gewoon een vliegtuig is).
De foto is eigenlijk een panorama foto van drie losse foto's. De foto's zijn digitaal bewerkt om de rode reflectie van het vuurwerk te filteren.

Dacht, misschien is het handig om te weten?

zoals ik al vermoede is de foto niet getrukeerd ze is echter alleen aan elkaar geplakt, met de inhoud zelf is dus NIET gerommeld

Dat is een hele mooie foto. De mensen onderaan de foto op het strand maken de foto helemaal af vind ik:shocked::cool:

Back
Bovenaan