VVD wil uitgebreide aanpak illegaal vuurwerk

ylke

VWC lid
Maandag 13 mei heeft de Zoetermeerse gemeenteraad teruggekeken op de oud en nieuw-viering. Bij het debat waren onder andere ook de politie en bewoners aanwezig. De VVD heeft het college gevraagd werk te maken van de overlast van illegaal vuurwerk.

Tijdens het debat zijn verschillende onderwerpen besproken zoals het vreugdvuur in Rokkeveen, het grote jongerenfeest, en de jaarwisseling in de horeca rond het Stadhuisplein. Er is ook uitgebreid stilgestaan bij de bijdragen van inwoners zelf aan een prettige jaarwisseling.

In de evaluatie over de afgelopen jaarwisseling van het college werd vermeld dat er een grote partij illegaal vuurwerk in beslag is genomen in de dagen voor de jaarwisseling. “Dat is goed nieuws. Maar we merken dat dit een soort vuurwerk steeds zwaarder en gevaarlijker wordt. Daarom wil de VVD dat er door de gemeente uitgebreid aandacht aan wordt besteed. “

De VVD heeft het college onder andere gevraagd of het mogelijk is intensiever te surveilleren zodat de pakkans groter wordt. “In sommige steden gaat de politie een paar weken voor de jaarwisseling zeer intensief surveilleren om zo veel mogelijk jongeren te beboeten die verboden vuurwerk afsteken. Hiermee hopen ze op een preventieve werking in de dagen vlak voor de jaarwisseling.”

De liberalen hebben ook gevraagd of het mogelijk is om te kijken of iedereen die in de weken voor de jaarwisseling met verboden en zwaar illegaal vuurwerk wordt gepakt een meldplicht krijgt tijdens de feestnacht.

“Het college heeft toegezegd dat volgend jaar de aanpak van illegaal vuurwerk onderdeel is van de plannen. Zowel de handel als het afsteken ervan. In de tweede helft van dit jaar komt het college met de plannen voor de komende jaarwisseling. Dan wordt duidelijk welke specifieke middelen het college gaat inzetten. De VVD zal dat scherp in de gaten houden.”

Marc Rosier

Bron

tja ik vind dit typisch een vvd oplossing .
vvd denkt kassa met zen allen .
natuurlijk moet overlast worden bestreden worden .
maar ik vind het wel een smoes om de stads kas te spekken .
althans dat is mijn gevoel

tja ik vind dit typisch een vvd oplossing .
vvd denkt kassa met zen allen .
natuurlijk moet overlast worden bestreden worden .
maar ik vind het wel een smoes om de stads kas te spekken .
althans dat is mijn gevoel

Als er geld te verdienen valt zijn ze er als de kippen bij
Laat ze zich aub met echte zaken bezig houden, ik ken tientallen zaken opnoemen die meer zorg en aanpak nodig hebben dan vuurwerkhandel/bezit

De liberalen hebben ook gevraagd of het mogelijk is om te kijken of iedereen die in de weken voor de jaarwisseling met verboden en zwaar illegaal vuurwerk wordt gepakt een meldplicht krijgt tijdens de feestnacht.

Meldplicht voor mensen die met illegaal vuurwerk zijn gepakt? Just kidding neem ik aan toch? Anders word het toch echt van de zotte in mijn ogen. Laat al die smerige pedofielen maar een meldplicht krijgen, iedere dag van 9 tot 5 en daarna onder cameratoezicht thuis. Die zijn een veel grote risico in de maatschappij dan mensen die met wat illegaal vuurwerk worden gepakt.
Ongelofelijk ze zijn echt helemaal aan het door draven in dit land :bonk::bonk::frusty:

Laatst bewerkt:
Eerst maar is zien of er überhaupt wat tegen gedaan wordt.Ze hebben allemaal hun woordje klaar in de politiek,maar actie ondernemen ho maar stelletje clowns zijn het.

Dit lijkt me toch een goede zaak? Het illegale vuurwerk, en het vandalisme wat daarmee gepleegd word, is zo'n beetje ergenis nr 1 van de vuurwerkhaters, als je dat kan verminderen scheelt het toch weer.

Dit lijkt me toch een goede zaak? Het illegale vuurwerk, en het vandalisme wat daarmee gepleegd word, is zo'n beetje ergenis nr 1 van de vuurwerkhaters, als je dat kan verminderen scheelt het toch weer.

Alsof alleen de vandalisten illegaal vuurwerk bij zich hebben :p
Ik denk dan dat eind van het jaar de helft van dit forum zich bij het politiebureau mag gaan melden.

Alsof alleen de vandalisten illegaal vuurwerk bij zich hebben :p
Ik denk dan dat eind van het jaar de helft van dit forum zich bij het politiebureau mag gaan melden.

er zijn genoeg lui die met illegaal vuurwerk andermans spullen gaat slopen,dat illegaal vuurwerk zwaarder word dat weten wij als vuurwerkfreaks ook wel.
Mijn motto stook verstandig, slopen is niet stoer

er zijn genoeg lui die met illegaal vuurwerk andermans spullen gaat slopen,dat illegaal vuurwerk zwaarder word dat weten wij als vuurwerkfreaks ook wel.
Mijn motto stook verstandig, slopen is niet stoer

Meeste wordt gesloopt zonder vuurwerk. Ruitje trappen, stenen gooien en dat soort zaken en als je vuurwerk wegneemt slopen ze het met iets anders. Vuurwerk is alleen een middel om te slopen maar dat slopen weerhoudt je er niet mee. Je werkt alleen een groot deel van de bevolking tegen je.

Illegaal vuurwerk mag niet, zo simpel is het. Maar waarom NOG meer optreden? Het is een kwestie van vraag en aanbod en blijkbaar wil een groot gedeelte van dit land zwaar illegaal vuurwerk. Dat is democratie meeste stemmen gelden. In plaats van harder optreden kunnen ze beter een handtoereiking doen en vuurwerk zwaarder maken en de raddraaiers eruit pakken. Kijk eens bij een gemiddelde voetbalwedstrijd. Het zijn dat soort Tokkies die de boel slopen en doen ze ook niet alle met vuurwerk.

Bovendien vind ik die "liefhebbers" die alleen van "legaal" vuurwerk houden nogal dom. Want 500 grammers waren tot voorkort ook zwaar verboden en was ook zwaar illegaal en levensgevaarlijk. De wet is veranderd en alle "legale stokers" staan nu in eens die zware blokken af te steken.

Naar mijn idee is het simpel: Je bent voor vuurwerk of tegen vuurwerk maar niet voor legaal vuurwerk en geen illegaal want volgend jaar kan legaal illegaal zijn en visa versa!

@karol, opgeblazen prullenbakken en brievenbussen red je niet met een baksteen.
Er zullen hier genoeg mensen zitten die illegaal vuurwerk bezitten, en ook afsteken, en waarschijnlijk op de momenten dat het niet zo opvalt. Zo niet, ben je gewoon je eigen hobby om zeep aan het helpen.

Je laatste opmerking in jouw reactie slaat werkelijk nergens op...

@ erik36 klopt en bovendien is dit niet de grootse oorzaak van alle ellende .

het licht ook puur aan de verdraagzaamheid van de mensheid .
maar goed als jij met een bang hond ver voor tijd over straat loopt word je ook een beetje kribbig .
natuurlijk is dit een probleem maar ja dit oplossing is zeer zwaar overdreven .
het enige wat het beste zou zijn is een versoepeling in de regelgeving rond het consumenten vuurwerk .
maar goed waar wordt dan de grens getrokken .
je zult altijd zien dat het meer nooit vol is .
het moet zwaarder en harder van tegenwoordig .
het is gewoon dat mensen een kick willen en op geven moment moet de lat nog hoger .
kijk maar eens naar wat wij doen .
ieder jaar moet het buget nog hoger en de projecket nog groter en nog heftiger .
dus ja waar zit de grens .
het is te ingewikkelt om het probleem dan nek om te draaien

Je laatste opmerking in jouw reactie slaat werkelijk nergens op...
Jij laat het van de wetgeving afhangen wat jouw mening over vuurwerk is? Als je het blind met de wet eens bent heb je in feite geen mening. Zonder mening is er geen voor of tegen, en ben je dus ook niet voor of tegen illegaal vuurwerk. Blijft over dat je enkel voor of tegen vuurwerk in het algemeen kunt zijn. QED

2 jaar geleden hebben ze 2 kartonnen duitste blokjes van me afgepakt. Want oei die zijn zo gevaarlijk! "Er staat geen nederlandse gebruiksaanwijzing op"
Pfff flikker toch op man, al die blokkies hadden een reserve lont, lontbeschermertjes, en van die uitvouwbare flappen aan de onderkant waardoor ze niet omvallen. Destijds zag je dit bij 9 van de 10 nederlandse cakes niet. En dan zou ik dus ook een meldplicht moeten hebben? Reken maar dat ze namelijk absoluut geen onderscheid zullen maken tussen verboden consumentenvuurwerk uit onze buurlanden en 5" delova ranas.

Laten ze eerst maar is wat gaan doen aan de handel in wapens en mensen voor ze zoveel geld uitgeven aan de heksenjacht op vuurwerk :frusty:

Grenzen open om goedkope arbeiders binnen te halen: ja
Grenzen open voor vrije aanschaf auto's: nee.
Grenzen open voor drank: nee.
Grenzen open voor vuurwerk: nee.

Concluderend: mensen voor een appel en een ei laten werken en ze relatief tam houden door softdrugs te verstrekken gekweekt in gemeentelijke plantages. Waarin verscheelt de VVD nou van Groen Links?

De gehele politiek is inmiddels één pot nat.
Je vergeet nog iets belangrijks jupi:grenzen open voor buitenlandse belasting voordeel/ontduiking JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!(goed voor
Schatkist)
grenzen open voor nederlandse belasting ontwijking/voordelen NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!(slecht voor schat kist goed voor nederlandse burger uitwringen lieve burgers)

Het probleem is niet 'illegaal' vuurwerk an sich.
Het is de manier hoe er mee om gegaan wordt...

Het merendeel van de liefhebbers hier, op FPM / AVP zullen zonder meer het respect hebben voor bijv. grote flowerbeds / shells / etc.
En hoe zo goed en verantwoord mogelijk om te gaan met deze producten.

Echter is het met als zo veel dingen, dat een kleine grote het *censuur* voor de rest.
Zware knallers in een portiek, ha ha alle ruiten stuk etc.

Helaas scheert men al het "illegaal", hoewel ik liever buitenlands vuurwerk zou zeggen, over 1 kam.
Iemand die weet hoe je verantwoord om gaat met vuurwerk, zal echt geen "hinder" hebben van het "probleem" dat er geen Nederlandstalige 'handleiding' die cakes die men bij de Aldi / Lidl koopt in Duitsland bijv.

Echter iemand die voor de grap een zwaar stuk knal vuurwerk in een portiek van een flat kiept heb ik zeer weinig medelijden dan wel respect voor.

Het probleem zit echter in de grens bepalen van verantwoord of niet en misschien wel belangrijker; hoe gaan de rotte appels er uit pikken die het voor de rest *censuur*?
Helaas ziet men, of wil men niet zien dat ook een hoop liefhebbers zijn, en men dus niet alles over een kam moet scheren...

Alleen krijgen we dit niet / nauwelijks duidelijk in een land waar fraude en misstanden hoog tij vieren, maar een liefhebber van vuurwerk zich bijna voor een tribunaal moet verantwoorden omdat hij / zij geniet van een fijne oudejaarsavond en dit ook nog eens op een leuke / veilige manier wil doen...

Jij laat het van de wetgeving afhangen wat jouw mening over vuurwerk is? Als je het blind met de wet eens bent heb je in feite geen mening. Zonder mening is er geen voor of tegen, en ben je dus ook niet voor of tegen illegaal vuurwerk. Blijft over dat je enkel voor of tegen vuurwerk in het algemeen kunt zijn. QED

Ik zeg alleen dat je, als je het niet zo nauw neemt met de huidige regels, je hobby om zeep aan het helpen bent. Het aantal tegenstanders van vuurwerk groeit harder dan het aantal liefhebbers.
Dat schijnt er hier op het forum moeilijk in te gaan, de meeste sluiten hier hun ogen voor.
Het is een kwestie van tijd dat al het vuurwerk hier illegaal is.

Back
Bovenaan