Vuurwerkwinkels in Baarle-Nassau op dit moment gesloten.

joentje

VWC lid
Beste Vuurwerkliefhebbers,

Van de week vuurwerk besteld en vandaag (05/12/20) 200km (enkele reis) gereden om dit op te halen, stond ik voor een met dranghekken afgesloten winkel met daarop kaartjes "gesloten i.v.m. vuurwerkverbod".

Na bellen met de winkel blijkt er gisteravond door de politiek stilzwijgend besloten te zijn dat de vuurwerkwinkels in Baarle-Nassau geen vuurwerk meer mochten verkopen.

Hoe lang dit ging duren dat was niet bekend, woensdag horen ze geloof ik meer.

Dus als je van plan bent om de komende weken vuurwerk te gaan halen in Baarle-Nassau, neem eerst contact op met de desbetreffende vuurwerkwinkel om te horen of zij open of gesloten zijn.

Laatst bewerkt:
Zou dat op druk van de Nederlandse politiek gebeurd zijn? Het was natuurlijk een doorn in het oog van met name de besturen van de zuidelijke provincies...

Dit was toch al een kleine week bekend...staat ook in het politieke topic.

dit kwam van de week voorbij in belgie: https://atv.be/nieuws/verbod-op-verkoop-van-vuurwerk-109279

Maar inderdaad wel vreemd dat er niets op de websites of social media terug te vinden is. Sterker nog...Zena plaatste gisteren een bericht dat ze nog gewoon open zijn...

zie in de reacties daar wel dat meerdere mensen aangeven dat het verbod een dezer dagen inderdaad door gaat

Laatst bewerkt:
De vuurwerkwinkel had alle afspraken afgebeld, alleen omdat ik mijn telefoonnummer niet opgegeven had hebben ze mij niets laten horen, zeiden ze.

Maar bestelling was een paar dagen eerder per mail ingediend dus ze hadden mijn emailadres en hadden mij dus ook een mailtje kunnen sturen.

Denk eerder dat het op dat moment gewoon chaos was en ze snel alle telefoonnummers afgebeld hebben en mij daarna gewoon over het hoofd gezien hebben, kan gebeuren.

Je krijgt als winkel plotseling op vrijdagavond te horen dat je dicht moet en dan moet je alle mensen die de volgende dag hun bestelling op zouden komen halen (en dat zullen er vast veel geweest zijn) nog even snel te pakken zien te krijgen.

Zie op de website nog steeds niet staan dat ze gesloten zijn dus zullen er meer mensen voor niets naar Baarle-Nassau rijden.

De vuurwerkwinkels in België schijnen nog wel open te zijn.

Dit was toch al een kleine week bekend...staat ook in het politieke topic.

dit kwam van de week voorbij in belgie: https://atv.be/nieuws/verbod-op-verkoop-van-vuurwerk-109279

Maar inderdaad wel vreemd dat er niets op de websites of social media terug te vinden is. Sterker nog...Zena plaatste gisteren een bericht dat ze nog gewoon open zijn...

zie in de reacties daar wel dat meerdere mensen aangeven dat het verbod een dezer dagen inderdaad door gaat

Dit artikel had ik nog niet gezien.

Heb het nieuws de hele week in de gaten gehouden tot vlak voordat ik in de auto stapte, had deze geluiden nog niet opgepikt.

Het is allemaal ook erg onduidelijk moet ik zeggen, nog steeds eigenlijk. Heel erg vreemmd dat er geen officieel nieuws naar buiten is gebracht...dat doen ze in nederland toch een stuk beter.

Wel lullig voor je inderdaad... ik zal eens wat rond gaan bellen om te bekijken of andere winkels zoals hq fireworks nog wel gewoon open blijven.

Zuur natuurlijk vooral voor Zena, het is helaas een raar jaar. Ook vond ik het Funke aanbod maar matig bij Zena dit jaar. Ik hoop dat ze begin van het jaar met mooie Funke aanbiedingen komen.

Zojuist mail ontvangen van Zena tot woensdag gesloten verdere info wilde ze niet geven, wilde nog bestellen maar moeten afwachten

Zojuist mail ontvangen van Zena tot woensdag gesloten verdere info wilde ze niet geven, wilde nog bestellen maar moeten afwachten
Zou er woensdag dan een kort geding zijn?
Ik heb contact gehad met een winkel in oostvlaanderen en die zei dat hij tot woensdag nog mag verkopen en het daarna waarschijnlijk klaar is.

"Het respecteren van de nodige veiligheidsafstanden bij het verdoken gebruik van pyrotechnische artikelen wordt moeilijker en hierdoor stijgt de kans op ongevallen.
Deze ongevallen en bijkomende ziekenhuisopnames moeten worden vermeden."

Wat een gekken toch die Belgen... wat een flutargument.

"Een verbod op het vervoer en het dragen van pyrotechnische artikelen zijn aanvullende maatregelen op het verbod op het gebruik en de verkoop om de aankoop van pyrotechnische artikelen in de aangrenzende landen te vermijden en om het illegale gebruik van pyrotechnische artikelen op een doeltreffender wijze te voorkomen. "

In de aangrenzende landen... tja ons landje zit er ook weer tussen.

Leve Nederland!
Maar in de Telegram groepen liggen de cobra's en cipolla's gewoon klaar om op te halen...

Bah...

Back
Bovenaan