Vuurwerkverkoper vindt rouwenveloppe bij de post

LMFR

VWC lid
Een Haagse vuurwerkverkoper vond gisteren lugubere post in zijn brievenbus: zijn eigen folder, verpakt in een rouwenvelop.
Ondernemer Joey (33), die liever niet met zijn achternaam in de krant wil, weet dat sommige mensen een hekel hebben aan vuurwerk. Maar dat die haat zó ver kan gaan, schokt hem.

Gisterochtend vond de Hagenaar een rouwenvelop in de brievenbus van zijn vuurwerkwinkel Haagse Knaller aan de Volendamlaan in Escamp. Zijn adres staat er met dikke viltstiftletters op geschreven. In de envelop zit de vuurwerkfolder, die hij nota bene zelf heeft verspreid in de buurt. ,,Ik zie dit als een doodsbedreiging,'' zegt de ondernemer geëmotioneerd. Hij heeft sterke vermoedens dat een 'vuurwerkhater' er achter zit. ,,Je kunt een hekel hebben aan vuurwerk, maar je communiceert dat toch niet op deze manier!? Als je problemen met me hebt, wees dan niet laf en zeg het in mijn gezicht.''

Druppel
De rouwenvelop is voor de jonge vader de druppel die de emmer doet overlopen. ,,Vuurwerkondernemers hebben het al zo zwaar, vanwege de aanscherping van de regels. De politiek wil af van vuurwerk, vanwege de overlast. Maar de gevaarlijke rotzooi komt illegaal Nederland binnen. In plaats dat ze dát aanpakken, maken ze het legale verkopers steeds moeilijker. Míjn toekomst hangt aan een zijden draadje.''

De Hagenaar stak zich diep in de schulden om vuurwerk te kunnen verkopen. ,,Ik ben een eerlijke ondernemer, die in moeilijke maanden wat bij probeert te verdienen. Normaal verkoop ik bloemen op de markt, maar 's winters is het heel rustig. Ik heb daarom net tienduizenden euro's geïnvesteerd in een veilige vuurwerkzaak met bunker en sprinklerinstallatie. Je probeert het allemaal netjes te doen, volgens de regels. En dan krijg je dít in je brievenbus,'' zegt hij verbitterd.

,,Die afzender beseft niet wat hij mij en mijn gezin aandoet. Mijn meisje is zwanger van de tweede en heeft al problemen met haar bloeddruk. Deze stress kan ze er niet bij hebben.''

Joey pikt het niet en gaat vandaag aangifte doen bij de politie.

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haa...kverkoper-vindt-rouwenvelop-bij-de-post.dhtml

Laatst bewerkt door een moderator:
Kansloze aktie.
Veel van die lui zijn tot op het bot gefrustreerrd omdat hun ideale wereldje niet bestaat en ze het ook maar niet lukt om serieus genomen te worden.
Kijk alleen al naar een bonte, dat is toch een heel zielig mannetje, echt zon kereltje die vroeger op school is gepest en daar nog steeds gefrustreert over is.

Zielige mensen lopen er rond zeg :mad:
Lijkt me niet traceerbaar maar hopelijk vinden ze de gene die dit gedaan heeft..

Ziekelijk!

Hopelijk kunnen ze de afzender achterhalen d.m.v. de postzegel.. volgens mij is deze digitaal aangemaakt en te herleiden naar de afzender.

Echt ziek gewoon, wat een k*t volk loopt er in Nederland toch rond.

Het moet echt stoppen inderdaad...wanneer komen die importeurs nou is in actie of zitten die alleen maar hun zakken te vullen?erger me er echt dood aan de traditie staat op springen maar je hoort gewoon helemaal niks...

Wat een misselijk makende acties zeg om via een rouw envelope je ongenoegen te uiten, geeft echt aan hoe laag sommigen mensen in deze maatschappij zijn gezakt.

Onmenselijk en misselijk makende aktie. Personen moeten duidelijk het verschil weten tussen legaal en illegaal vuurwerk.

Nu brieven wat straks dat mensen deuren blokkeren? Vuurwerkslachtoffers voor een winkel? Geenpeace aktie?

Denk dat importeurs ook wel dingen zien en wellicht al dingen op papier hebben staan, hun gaan ook niet zomaar hun broodwinning opgeven.

Julius caesar had een zinnetje: geef de volk brood en spelen en ze zijn tevreden. Voor vuurwerk liefhebbers : geef hun vuurwerk en 1 dag en je hebt 31 december veel gelach.

Ja ze maken de vuurwerkliefhebbers altijd zwart maar die tegenstanders zijn geen haar beter die hebben ze alleen achter hun ellebogen echt schijnheilig op deze manier krijg je gewoon de rillingen van.:mad:

Ja ze maken de vuurwerkliefhebbers altijd zwart maar die tegenstanders zijn geen haar beter

Geen haar beter zeg jij , ik zie ons vuurwerkliefhebbers namelijk helemaal geen ***** streken of haatdragend actie ondernemen en weet je wat : dit siert ons en zegt alles over hun !!

Geen haar beter zeg jij , ik zie ons vuurwerkliefhebbers namelijk helemaal geen ***** streken of haatdragend actie ondernemen en weet je wat : dit siert ons en zegt alles over hun !!

Nee zo bedoel ik het niet..wij worden altijd zwart gemaakt door de media.Terwijl het lijkt dat die tegenstanders van die heilige boontjes zijn...daar doel ik op die zijn geen haar beter ze doen net lijken of wij het gajes zijn.(terwijl dat natuurlijk gewoon onzin is)

Back
Bovenaan