Vuurwerkverhalen

ik denk eerlijk gezegd dat dit een mooi kinderverhaal is!
ik ben zelf 13 jaar en hou niet van lezen.
dit is het enige boek dat ik leuk vind om te lezen en wacht dan ook met smart op het laatste deel. goed bezig sniperX hoop dat je snel klaar bent!

Bedankt voor het compliment Jasper!
Het nieuwe deel zal ik z.s.m. schrijven (laatste deel).
Het duurt allemaal erg lang, dat weet ik, maar ik heb helaas nog een aantal belangrijke toetsen volgende week en daarnaast is de December maand sowieso drukker. Ik zal mijn best doen hem z.s.m. te maken.

Gr. :bye:

ja natuurlijk meen ik dit serieus. :p

moet alleen nog even overlegd worden. en de productie van zoon boek gaat wel 3 maanden duren. maar dan heb je ook wel wat

bron: mn vader

ja natuurlijk meen ik dit serieus. :p

moet alleen nog even overlegd worden. en de productie van zoon boek gaat wel 3 maanden duren. maar dan heb je ook wel wat

bron: mn vader

Dan wel een 'edit' versie neem ik aan? Aantal kleine aanpassingen zijn dan wel op z'n plaats. :)
Maar goed, een grote pluim naar xKanonslag want ik ga hem nu afschrijven :)

haha, naja ik ga zo naar een vuurwerk show even filmen. over 2 uur pas hoor ( even offtopic ) maar we hadden een beetje staan rond vragen in den haag wat mensen nou zouden vinden van een vuurwerk boek. we hadden het aan jongeren van 16+ en volwassenen gevraagd en iets van 80% was er wel voor in om het te lezen.

haha, naja ik ga zo naar een vuurwerk show even filmen. over 2 uur pas hoor ( even offtopic ) maar we hadden een beetje staan rond vragen in den haag wat mensen nou zouden vinden van een vuurwerk boek. we hadden het aan jongeren van 16+ en volwassenen gevraagd en iets van 80% was er wel voor in om het te lezen.

Vet dat je zoveel moeite doet hoor! Waardeer ik zeker. Ben nu druk bezig met schrijven :bye:

Einde van het verhaal! 3x zo lang als normaal. Veel plezier

Deel 53

Eenmaal thuis aangekomen loopt Paul rustig naar boven om de verschillende fora te checken. Vanavond kan maar beter snel voorbij gaan. Met harde muziek op en buiten vele knallen probeert Paul de tijd zo snel mogelijk voorbij te laten gaan. Uiteindelijk is het al vrij snel half 11 en Paul besluit maar eens te gaan slapen. Zijn ouders zijn al naar bed en wat dat betreft wordt het ook wel eens tijd om wat slaap te pakken. Alhoewel het erg lastig zal gaan worden, weet Paul. Een vuurwerkfreak, je zal het maar zijn...

Wonderbaarlijk genoeg valt Paul al rond half 12 in slaap. Zijn droom gaat over, hoe kan het ook anders, morgen. Dé grote dag. Rond half 8 wordt Paul wakker van zijn afgaande wekker. In eerste instantie wil hij de wekker het liefst kapot meppen, tot hij voldoende ontwaakt is om zich te realiseren dat het vandaag oudejaarsdag is. Enkele minuten na half 8 staat Paul op om vlug een warme douche te nemen. Na het douchen pakt Paul een dik vest, een thermosshirt, een spijkerbroek, een trainingsbroek, een trui, en zijn voetbalsokken. Het is vandaag immers niet veel warmer dan een graad of drie onder nul. Niet extreem koud, maar zeker alle reden om je warm aan te kleden.

Rond 8 uur staat Paul aangekleed en gedoucht beneden. Zijn vader is net beneden gekomen en zijn moeder is de bedden aan het opmaken. "Goedemorgen slaapkop! Nog een beetje kunnen slapen?" vraagt zijn vader lachend. "Ja hoor, jij ook dan ouwe?" zegt Paul pestend terug. "Prima hoor. Heb je er een beetje zin in?" "Wat denk je zelf?" antwoordt Paul luid en duidelijk. Paul zijn vader loopt naar de keuken om een kop koffie te maken en Paul loopt maar eens naar zijn vuurwerkcollectie toe. Het is nog vroeg maar Paul begint alles alvast uit te stallen voor het 10 uur moment.

Rond half 9 checkt Paul maar vlug even de fora. Op msn zijn ook Roel, Tim, en Joep al online. Paul maakt een groepsgesprek aan en spreekt met de jongens om kwart voor 10 af in zijn straat. Ze zullen eerst nog even vlug een kop chocolademelk drinken en dan gaat het uiteraard flink los. Rond 9 uur sluipt Paul weer naar beneden. Zijn ouders waarschuwen hem nog even op te passen voor zijn ledematen en ogen, alvorens hij straks gaat stoken. De tijd tikt langzaam weg en na wat ijsberen is het eindelijk bijna kwart voor 10. Paul loopt naar buiten met een gevulde rugzak, die uiteraard voor de veiligheid dichtzit.

Tim, Joep, en Roel komen er net aangewandeld. Samen met Paul lopen ze nog even vlug naar binnen voor de afgesproken warme chocolademelk. Paul heeft een stevig ontbijt achter zijn kiezen en is na de chocomelk compleet klaar voor dé dag van het jaar. Na nog even heen en weer geloop van alle vier de jongens slaat de klok eindelijk 10 uur. De jongens staan al klaar met hun aansteeklont aan en Paul gooit er als opener een Silver Salute tegen aan. Flinke dreunen maken de straat goed bewust van welke dag het is. Na de Silver Salute van Paul volgt een fluitpot van Roel. Tim en Joep hebben samen een paar 100.000 klappers gekocht voor weinig geld en steken de eerste af. Het blijkt een mat met stevige knallen te zijn die enkele kinderen al naar buiten doet komen.

Eventjes later lopen de jongens flink wat rotjes af te steken. Er zijn inmiddels meer kinderen bijgekomen die vuurwerk aan het afsteken zijn, vooral in de leeftijd van twaalf tot zestien jaar. Paul besluit even flink de aandacht te trekken met zijn Ghost Kings en Detonators. Na even flink stoken gaan Roel, Tim, en Joep naar hun eigen huis voor andere zaken. Paul blijft met de overige jongens nog even stoken, het is immers pas 11 uur. Na nog een kwartiertje stoken houdt ook Paul het even voor gezien. Even vlug AVP en VWC checken en zijn rugtas weer vol laden. Het middageten is al vervroegd geserveerd en Paul eet zijn soep zo snel op als hij kan. Iets voor 12 uur loopt Paul weer naar buiten voor de volgende stooksessie. Paul schrikt de andere jongens weer even flink op met een paar King of Thunders. Zijn vader heeft uit de bunker nog vele potten en kleiner spul gehaald om te zorgen dat Paul non-stop kan stoken als hij dat zou willen.
Rond 1 uur wordt Paul verzocht even naar binnen te komen. Hij en zijn ouders gaan immers zo naar opa en oma toe. Paul laadt zijn rugzak goed vol en stapt met zijn ouders in de auto. Aangekomen bij zijn opa en oma ziet hij dat het ook daar niet al te rustig is. Paul zegt zijn opa en oma even gedag en zij snappen gelukkig ook welke dag het is. Paul drinkt even iets en rond half 2 staat hij weer met een half volle rugzak buiten voor zijn eerste stooksessie bij zijn opa en oma. Opnieuw een Silver Salute om de straat goed te laten schrikken. Alle jongeren die aan het stoken zijn komen om Paul heen staan en bewonderen de harde dreunen van de Silver Salute.

Na de Silver Salute steekt Paul een aantal Shocks af. De andere kinderen zijn drukker met hun eigen rotjes, tot Paul een 100.000 klapper te voorschijn tovert die hij bij zijn opa en oma binnen had liggen. Hij heeft er thuis toch nog een stuk of zeven liggen, en dus is het geen enkel probleem er nu een af te steken. Paul steekt het lontje aan en een flink spektakel volgt. De jongeren geven achteraf een flink applaus, waarna Paul maar eens naar binnen gaat om toch nog een beetje gezellig te zijn. Zijn oma komt aan met wat lekkers en daarnaast neemt Paul even een colaatje.

Stooksessie twee begint rond 3 uur. Paul begint met een aantal luchthuilers gevolgd door een paar Binkies. Thuis heeft hij een flinke voorraad aan Vette Marja's en Eruptions staan. Fonteinen met een heerlijk mine-effect. Rond half 4 komen Paul zijn ouders naar buiten met het bericht dat het tijd is om naar huis te gaan. Paul checkt thuis even vlug de fora en rond kwart over 4 staat hij weer buiten. Het is inmiddels door de bewolkte lucht al vrij donker aan het worden en Paul besluit maar eens een Eruption af te steken. Een heerlijke fontein volgt eindigend in een mooie kleine mine. Een Vette Marja volgt de fontein op eindigend in een ongelooflijke mine.

De tijd vliegt erg snel voorbij en rond half 6 is het tijd voor het avondeten. Paul neemt rustig de tijd om zijn aardappelen op te eten en rond half 7 staat hij buiten met twee grote potten van 500 gram. Enkele kinderen en volwassenen uit zijn straat komen nu ook kijken naar de grote potten van Paul. Paul loopt nog even naar binnen om Event Cake 1 tot en met 5 op te halen. Van elke pot heeft hij er immers toch drie. Er komen nu nog meer mensen kijken naar de zeven potten die Paul zo gaat afsteken. Het eerste lontje, van de Event Cake 3 is aan en een geweldige show volgt. Rond 8 uur komt Paul maar weer eens binnen om wat hapjes te eten en een paar glazen cola te drinken. Van al die kruitdamp krijg je immers wel flinke dorst en honger.

Rond 9 uur staat Paul weer buiten met drie Vette Marja's, twee keer de Hoogmoed, en nog een aantal flinke potten waaronder de No Mercy. Een flinke stooksessie volgt opnieuw totdat de klok alweer half 11 slaat. Paul besluit in dozen alvast het vuurwerk voor 12 uur neer te zetten. Ongeveer 25 potten, en nog wat kleiner spul zoals Vette Marja's en de Snelle Jelles van Marijn Vuurwerk. Om half 12 stapt Paul nog even naar buiten voor twee goede potten en wat kleiner spul. Stipt vijf voor twaalf staat hij binnen om samen met zijn ouders het nieuwe jaar in te gaan luiden. Nog vijf minuten en we zitten in 2011. De spanning is te snijden en de klok tikt ook op tv door. De rillingen lopen Paul en ook zijn vader over het lijf. 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, HAPPY NEW YEAR! Klinkt er nu volgas uit de televisie. Paul geeft zijn moeder en vader een stevige hand en wenst ze een gezond 2011 toe. Vervolgens sjouwt hij de dozen naar buiten en zet alles netjes klaar. Het gaat buiten enorm te keer en Paul krijgt nog enkele handen van kinderen en volwassenen uit zijn straat. Daarnaast gaat nu ook zijn telefoon. Het is Roel die in alle gekte zijn beste vriend een gelukkig nieuw jaar wil wensen.

Paul begint vervolgens al zijn potten af te steken. Veel applaus en bewondering volgt vanuit zijn straat. Alle ogen zijn nu op hem gericht en dat doet Paul erg goed. Vervolgens sleept Paul ook nog zijn laatste 100.000 klapper naar buiten om die als klapper op de Extreme Bang Rocket af te steken. Rond half 2 is Paul eindelijk klaar en is ál zijn vuurwerk op. Vele complimenten volgen en Paul en zijn ouders gaan met een voldaan gevoel naar binnen. Paul is moe van al het stoken en ook erg ontdaan dat het zo snel gegaan is. Hij besluit maar direct zijn bed in te duiken, morgen immers weer een dag...

Paul schrikt wakker van zijn vader die hem roept. Een vlugge blik op de wekker laat hem zien dat het al weer half 2 's middags is. Paul staat teleurgesteld op en kleedt zich rustig aan. Nog enkele gelukkig nieuw jaar sms'jes verschijnen op zijn mobiel alvorens hij naar beneden loopt. "Het was weer knettergoed." zegt Paul toch wel blij dat het allemaal goed gegaan is. Nog maar 364 dagen en hij kan weer, denkt hij om zichzelf een beetje op te vrolijken. Namens Paul zijn familie en vrienden, een voorspoedig nieuw jaar!

yes, yes yes yes, hij is af!!!!!!!!!!!!!!!!

heb hem nog niet gelezen, dar begin ik dalijk wel aan.

:applause::applause::applause::applause::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::handsup::handsup::handsup::handsup::):):):D:D:wink::wink::biertje:

dat schreef ik:)

tsjah. dan moet hij eindelijk maar eens overlegd worden he. als jij even een .docje maakt dan laat ik het je snel weten !

Ik kan een tipje van de sluier oplichten: Over een paar daagjes komen Paul en zijn vrienden nog een maal terug als extra deel, dit is overigens wel een paar maand later in het verhaal en zal geen erg lang deel zijn. Hoop dat jullie dat 'n leuk idee vinden, zo kan ik volgend jaar evt. daar op voort borduren als jullie interesse hebben! :bye:

Bryan. Respect voor al het werk vuurwerkbroeder. Heb je verhalen met veel plezier gelezen. En ja,ik zou het erg leuk vinden,als er volgend jaar nog meer verhalen komen.

Back
Bovenaan