Vuurwerkverhalen

Vooruit dan mensen, deeltje 44.

Deel 44:

"Zeker wel Paul! Het is een erg mooi meisje hoor. Succes tijger!" zegt Thijs lachend. Man man man, wat is die Thijs veranderd zeg. Het was geen leugen, maar een absolute omslag van zijn karakter, denkt Paul. Ondertussen komt er een klant naar Paul toe gelopen om gezamenlijk een bestelling te gaan plaatsen. "Hee, zou u mij misschien kunnen helpen? Ik wil graag een paar leuke sierpotten, mijn budget is ongeveer 100 euro." zegt de jongeman vriendelijk. "Natuurlijk kan ik u helpen. Ik raad u zeker de Wodka Blue, Silver Salute, No Mercy, Blizzard of de Sniper aan." zegt Paul. "Hmm, laat ik eens gaan voor 2x Silver Salute, 1x Blizzard, en 1x Sniper." antwoordt de jongeman. "Prima. Uw bestelling ga ik samen met u verwerken en dan kan u het de 29e komen ophalen als u kan." zegt Paul. "Ja dat kan. Rond 12 uur, kan dat?" "Zeker. Tot dan meneer." zegt Paul even zakelijk als altijd.

De date met Paulien spookt Paul constant door zijn hoofd. Het is inmiddels alweer 2 uur en de winkel gaat straks alweer sluiten. Rond half 6 heeft Paul afgesproken met Paulien bij de bankjes in het park een paar honderd meter verderop. In de winkel draait ondertussen het liedje Firework van Katy Perry, een absoluut sfeergevend liedje. De klanten blijven zoals altijd binnenkomen en Paul is ongelooflijk tevreden over de gang van zaken. Paul zijn vader is inmiddels ook komen kijken hoe het allemaal loopt in de winkel en tot zijn grote tevredenheid loopt alles op rolletjes.

Rond half 3 is het tijd voor een cup-a-soup vindt Paul. In de bunker ruikt hij de heerlijke kruitlucht al die hij over drie dagen constant zal gaan ruiken. Paul vliegt nu bijna door het plafond van de spanning. Nog vijf dagen tot dé dag. De tijd is echt ongelooflijk snel gegaan. Paul heeft pauze en besluit er maar eens een korte flashback op los te laten. Al snel droomt Paul half weg en belandt in een geweldige flashback over eind Augustus. Paul herinnert zich hoe hij 28 Augustus nog aan het barbecueën was met zijn vrienden. Een paar rotjes erbij voor de sfeer en daarnaast een heerlijk potje voetbal op het veldje vlakbij. De gouden tijden, geen school, warmte, feestjes, buiten zijn tot laat, en voetbal. Een andere gouden tijd, namelijk de kerst en oudejaarsdag lagen nog niet in het verschiet. Nog ruim vier maanden tot oudejaarsdag toen en Paul kon er beter niet te veel aan denken.

29 Augustus is Paul nog naar het zwembad geweest met Roel, Tim, en Joep. Op het zwembad heeft hij voor het laatst gezoend met Danique. Danique heeft hij na dat avontuurtje nooit meer gezien of gesproken en daar baalt Paul behoorlijk van. Op het zwembad werd ook regelmatig (tegen de regels in) vuurwerk afgestoken. En om het nog sfeervoller te maken een hoop bommetjes in het zwembad. Naast oudejaarsdag en kerst is de zomer toch eigenlijk wel een gouden tijd... Paul gooit er een 'fast-forward' tegen aan en belandt zo op 1 September. Twaalf uur 's nachts opende AVP en honderden mensen waren aanwezig.

Een volgende fast-forward zit er voor nu niet in, aangezien Paul weer verder moet werken. Nou ja, nog iets meer dan een uurtje, denkt Paul. Een klein uurtje later besluit Paul de winkel dicht te gooien aangezien de medewerkers naar huis gaan en de klanten ook weg zijn. Rond kwart over vier komt Paul thuis en het avondeten is al klaar. "Wat eten we?" vraagt Paul. "Kijk op je bord jongen.." zegt zijn moeder. "Oh ja, aardappels met spinazie en karbonade, héérlijk!" zegt Paul. Na het eten besluit Paul nog even een vlugge blik op AVP en VWC te werpen alvorens hij naar Paulien
gaat.

Een klein half uurtje nog voordat hij weg moet, en op AVP en VWC is het reuzengezellig. Rond kwart over vijf pakt Paul zijn fiets en fietst rustig richting het park. Ongeveer tien minuten voor de afgesproken tijd is Paul aanwezig op de plek, en hij kan rustig gaan wachten op Paulien. Een flinke knal schrikt Paul op en houdt zijn aandacht............... Hoe gaat het verder? Je zult het weten vanaf 6 November 2010 in Paul & vrienden: A firework story.

Bedankt Sniper, voor het posten.

Succes met je toetsweek en begin weer met frisse moed op 6 november.

School is belangrijker dan verhalen schrijven, hoe goed ze ook zijn!

Weer een heerlijk verhaal Sniper waarneer kom ik eigelijk mijn bestelling ophalen?:D Succes met je toets week ik heb volgende week ook toets week dus mij zul je ook minder zien denk ik als ik me kan inhouden tenminste:D

weer een leuk verhaal, en ik wil ook wel een klein beetje van mijn collectie hebben uit jou winkel, en ik wil wel eens aan dat vuurwerkrad draaien;)

PS: ik heb ook toetsweek, maar frans.......... ies nicht zo goed

@de knaller
Jammer genoeg heeft sniper deze week toetsweek (net als mij)
En school gaat natuurlijk voor hea:D

Nu ik!!!!!!

Nu ik!!!!!!

oké dan, dan post ik mijn verhaal wel;)(niet letten op spelling, ben pas 13)

net als bij snipe, is dit verhaal 100% fictie

het was 29 december 2009 , tom word wakker door zijn poes, die op zijn gezicht lag.
hij kijkt op de klok en ziet dat het al 10.00 uur is.
tijd om "pappa" uit bed te sleuren, tom neemt er de tijd voor en berijd het goed voor, een drum consert naast de kamer waar mijn vader slaapt.
in een ruk is ook mijn moeder,de buuren en de andere kat wakker.
nadat het mooie consert te hebben gegeven, was het tijd voor een ontbijtje met de laptop voor zijn neus. even kijken of de bestelling compleet zijn en jawel, alles in nog compleet. even douchen en dan op naar de boerenbond, denkt tom.
en om 12 uur is het dan toch eindelijk zo ver, ze zijn bij de boerenbond aan gekomen, toen ze de winkel binen liepen was het niet druk, maar ze konden toch niet meteen geholpen worden, maak mij niet uit denkt tom, lekker rond kijken naar al dat moois, na zo'n 5 minuuten worden ze aangesproken om hun bestelling op te nemen, maar tom zei dat ze al besteld hadden, de man kekke alles na, en na ± 10 minuuten was onze bestelling er, een hoop flut, zoals 10 slof rotjes en een stuk of 6000 baby pijltjes, maar ook grote dingen, jumpshots, chaos, poseidon,big mcthunder en gratis de hot fuzz.

na weet tuis te zijn, en nadat tom en zijn vader toms moeder even op bed hebben moeten leggen, is tom eigenlijk de hele dag beig geweest met doorlonen, vwc´en en met vrienden belen en dan opscheppen over wat je allemaal hebt, en de heletijd `vuurwerkwinkeltje`spelen met het buurjongetje.
daarna lekker frietjes eten, en dat full time vwc´en todat je in slaap valt.

de 30 is voor tom eindelijk aangebroken en hij staat weer vroeg op, ditmaal om 6 uur. hij neemt een verfrissende douche en daarna weer kijken naar je vuurwerk,om 10 uur, komen de ouders van tom ook naar beneden omdat ze wakker werden van al dat geknal.
12 uur ziet tom staan op zijn klok, tijd voor een leuken pijl, een toffe lola om precies te zijn.
om 1 uur moeten ze weer vertrekken om het overige vuurwerk bij de freelace winkels op te halen, en ook even langs bij zena,
een camuro king besteld bij de baby super en daardoor kreeg tom ook de fright night erbij, bij zena, 2 pakjes brúlende swiegmutter(of zo iets), 3 messiers en een pakket van short circuit.
toen tom weer thuis kwam, lag moeder alvast op bed, zodat we al het vuurwerk nog een mooi plaatsje konden geven.

volgende keer deel 2 jongens, nee,nee, niet bang worden, het word geen 45deelig verhaal.

tips zijn welkom, en niet letten op de spelling en dergelijken pleas, ben pas 13

mvg tom:bye::bye:

Lesli, probeer in het vervolg iets meer aandacht eraan te besteden.

Ik zie echt heel veel spelfouten en woorden die simpelweg niet bestaan. Zelf ben ik 14, maar als je er iets langer over doet ben heb je meer dan de helft van de fouten er al uit.

Het verhaal verder is leuk om te lezen, alleen door echt enorm grote fouten wat minder aantrekkelijk.

Met een simpele Word spellingscontrolle kom je een heel end.

Lesli, probeer in het vervolg iets meer aandacht eraan te besteden.

Ik zie echt heel veel spelfouten en woorden die simpelweg niet bestaan. Zelf ben ik 14, maar als je er iets langer over doet ben heb je meer dan de helft van de fouten er al uit.

Het verhaal verder is leuk om te lezen, alleen door echt enorm grote fouten wat minder aantrekkelijk.

Met een simpele Word spellingscontrolle kom je een heel end.

oke, ik zal er proberen er op te letten, ik zeg niet dat het gaat lukken

gr tom

Deel 45:

De knal die Paul zojuist hoorde, schat hij al gauw in op het kaliber van een La Bomba. Het is inmiddels half zes en Paul vraagt zich af waar Paulien blijft. Plots ziet Paul haar aankomen met een pakje rotjes in haar hand. "Paultje!" zegt Paulien lachend. "Hee! Wat heb je meegebracht joh? Wilde je gaan stoken of zo?" vraagt Paul lachend. "Ja natuurlijk, het is bijna de 31e dus ik vind dat het best kan nu.." zegt Paulien. Zo gezegd, zo gedaan. De rotjes vliegen in het rond en al snel zijn ze weer op. In de buurt wordt er direct geantwoord met ander knalvuurwerk door andere mensen.

De date van Paul en Paulien zal ik jullie verder besparen, gezien al dat gezoen niks boeit voor ons vuurwerkfreaks. Rond 7 uur is Paul weer thuis en hij maakt er maar eens een heerlijk AVP en VWC avondje van. In het AVP café is de drukte nu echt immens. Om de twintig seconden wordt er wel gepost. De server van zowel AVP als VWC heeft echt moeite om de drukte aan te kunnen. Maar de gezelligheid is groots. Aan werkelijk alles is te merken dat oudejaarsdag bijna present is. Paul zijn buik komt ook in opstand en Paul rent werkelijk pijlsnel naar de wc.

"Mam, Pap. Het is weer zover hoor, mijn darmen komen in opstand! Mag ik wat afsteken?" vraagt Paul. "Ja vooruit, steek achterthuis maar een paar rotjes en grondbloemen af, en dan weer binnenkomen hé!" zegt zijn vader. "Oké Pa." antwoordt Paul vrolijk. Paul loopt naar buiten met vijf rotjes en drie grondbloemen in zijn hand. De grondbloemen zijn nu op en hij heeft nog vijf rotjes over. Beter gezegd: Paul moet zich nog twee dagen vermaken met slechts vijf rotjes. De grondbloemen gaan alle drie af en de heerlijke kruitlucht bereikt Paul zijn neus al snel. Ook de vijf rotjes knallen heerlijk en Paul zijn darmen zijn weer enigszins ontspannen.

Het is inmiddels half 9 en de avond op tweede kerstdag vliegt werkelijk voorbij. Morgen moet Paul weer aan het werk in de winkel, dus hij hoopt dat hij vanavond wel kan slapen. Paul besluit nog even een kleine flashback in werking te stellen, en al snel droomt hij weg naar begin September 2010. Paul herinnert zich hoe snel alles gegaan is. De voetbalwedstrijden, het voetballen met zijn vrienden, het AVP'en en VWC'en, alles is voorbij gevlogen. Paul zijn flashback komt al vroeg ten einde door een keiharde knal een paar meter verderop. Paul vermoedt een lawinepijl van de buurjongen, die ieder jaar weer illegaal spul weet te bemachtigen zonder ooit gepakt te zijn. Paul heeft het op oudejaarsdag zelf dan ook prima voor elkaar in de straat qua overig vuurwerk.

Rond half 11 begint de drukte op AVP & VWC enigszins af te nemen en Paul besluit maar een poging tot slapen te gaan doen. Rond half 12 valt Paul dan eindelijk in slaap en voor hij het weet loopt zijn wekker weer af. "Triiing-triiing." hoort Paul de volgende ochtend. Paul drukt de wekker uit en kleedt zich rustig aan. Paul vindt het de hoogste tijd om maar eens naar de winkel te gaan waar de eerste medewerkers zich al weer gemeld hebben. De klanten komen er al vroeg weer aan en Paul blijft zich verbazen over de razende populariteit van zijn winkel. "Goedemiddag. Ik wil graag mijn bestelling plaatsen." zegt een man van rond de 30 opeens. "Hallo meneer, dat kan. Mag ik uw lijst?" vraagt Paul even vriendelijk als altijd. "Uiteraard. Kunnen we hem samen even langslopen? Misschien heeft u nog op/aanmerkingen." "Prima. 5x Silver Salute, 1x Buurtassortiment XXL, 1x Event Cake #3, en 5x King of Thunder. Dat is een prima lijstje vind ik, u kan er eventueel nog de Blizzard aan toevoegen, een prachtige pot voor een laag prijsje." zegt Paul. "Prima, dan doe ik die er nog bij." zegt de man. Enkele minuten later verlaat de man tevreden de winkel.

Rond 3 uur vindt Paul het wel weer tijd voor even kruitsnuiven in de bunker. Even een frisse neus halen is bij Paul meer 'even een kruitneus halen.' Nog slechts vier dagen tot oudejaarsdag. Het gaat nu bijzonder hard en Paul zijn darmen komen weer eens in opstand. Op AVP en VWC las hij al dat hij niet de enige is.. zelfs de darmen van de auteur komen al in opstand en vandaar dit pakkende slot van deel 45..................................

Back
Bovenaan