Vuurwerkverhalen

Thanks lwd :)

Deel 41:

"4 uur." Ziet Paul staan op de klok. Tijd dus om te gaan sluiten. De medewerkers wensen elkaar en Paul een fijne kerstavond en 1e kerstdag toe en verlaten het pand. Enkele minuten later, na nog een vlugge blik in de bunker, verlaat ook Paul het pand. Om kwart over 4 is Paul thuis en ook zijn ouders zijn net thuisgekomen. Paul loopt direct naar boven om nog even een uurtje op de vuurwerkfora te kijken. Op zowel AVP als VWC is het enorm druk. Hoe kan 't ook anders, op 24 December.

Rond 5 uur komen Paul zijn ouders thuis en is het bijna tijd om uit eten te gaan. Paul heeft flinke honger en kan niet wachten op het eten bij Charly te Wierden. "BAM!" Er klinkt opeens een keiharde knal op kleine afstand. Het klinkt niet als vuurwerk, zeer zeker niet. Paul besluit buiten maar eens een kijkje te gaan nemen. Sirenes klinken in de verte al, en tot Paul zijn grote schrik is er een enorme kettingbotsing geweest vlakbij zijn huis. De politie en ambulance zijn al snel ter plekke, evenals de brandweer. Paul en zijn ouders gaan toch maar gewoon uit eten, ze zullen immers later de oorzaak wel horen.

Na een korte rit komt Charly in zicht. Paul ruikt de heerlijke geur van het eten al en krijgt nu echt honger. Of zou het van de spanning zijn, het is immers volgende week oudejaarsdag. Na een kwartiertje binnen zitten en wachten wordt het eten geserveerd. Paul heeft een biefstuk met aardappels besteld, met als drinken een colaatje. Het eten ruikt heerlijk, en na een hap merkt Paul dat het ook even heerlijk smaakt als altijd. Als verrassing hebben zijn ouders voor hem nog dat ze straks naar Kartplaza in Nijverdal gaan voor karten en bowling. Met deze wetenschap wil Paul nog wel wat sneller eten. Na het eten en drinken vraagt Paul zijn vader de rekening en met een volle maag stappen ze rond half 7 in de auto.

Rond 7 uur stapt Paul samen met zijn ouders uit de auto. Als eerste regelt zijn vader drie heats voor hem en Paul. Moeder zal vanaf de kant meekijken. De 1e heat is goed gevuld en Paul is erg benieuwd hoe het hem zal vergaan na een jaar niet karten. Overigens zullen ze vanaf half 9 tot half 11 gaan bowlen. Met die wetenschap start Paul aan zijn 1e heat en al snel is de eerste botsing met de kant een feit. Voor de sfeer is er bij elke behaalde ronde een knal te horen in de vorm van vuurwerk. Na de 1e heat heeft Paul een 6e plaats behaald, beter dan zijn vader die op plek 9 is geëindigd. Na nog twee spannende heats heeft Paul het wel weer gehad met het karten en dat komt goed uit aangezien het tien voor half 9 is. Paul en zijn ouders lopen rustig richting de bowlingzaal en selecteren de juiste schoenen.

De eerste bowlingronde verloopt voor Paul gunstig en hij eindigt als 1e. Met een score van 104 verslaat hij zijn vader die een score van 97 heeft, en zijn moeder met een score van 62. De volgende ronde ligt het compleet anders. Paul eindigt tweede met een score van 101. Zijn vader derde met een score van 99 en zijn moeder eerste met een score van 114. Nog een aantal ronden volgen waarvan Paul het merendeel wint en om half 11 is het tijd om naar huis te gaan. Maar goed ook, want morgen wil Paul wel uitgeslapen zijn kerstcadeautjes in ontvangst nemen die al twee weken onder de kerstboom liggen. En braaf als hij is heeft hij natuurlijk niet gekeken. Om 11 uur is Paul weer thuis en na een vlugge douche vliegt hij zijn bed in. Natuurlijk kan hij niet meer slapen van de spanning en dus pakt hij de laptop er rond half 12 maar eens bij.

Op AVP en VWC is het nog erg druk. In het AVP café wordt er zelfs nu nog om de minuut gepost en in de shoutbox van VWC is het al helemaal raak. Het vuurwerkvirus slaat genadeloos toe en met op de achtergrond een compilatiefilmpje kan Paul heerlijk mee kletsen op de verschillende fora. Ook de FPM shoutbox loopt bijna over van drukte en aan alles is te merken dat de vuurwerkfreaks amper nog kunnen slapen. Rond half 1 besluit Paul er toch maar eens een eind aan te breien en hij sluit rustig z'n ogen.................

Deel 42:

"Triiiinnggg. Triiiiingg." Paul zijn wekker gaat af. Dat kan maar één ding betekenen; het is half tien 's ochtends op 1e kerstdag! Paul opent vlug zijn gordijnen en schrikt zich wezenloos. Buiten ligt een pak met sneeuw en de 'witte kerst' is er dit jaar dus zeker bij. Paul kleedt zich gauw aan en loopt naar beneden waar zijn ouders al een kwartiertje TV zitten te kijken. "Ha slaapkoppie! Daar is dan je witte kerst." zegt zijn vader opgewekt. "Haha, mooi toch! Als het over zes dagen maar weg is." zegt Paul lachend, doelend op het feit dat sneeuw averechts werkt op oudejaarsdag.

Na een ontbijtje is het om tien uur tijd om te beginnen met het uitpakken van de cadeautjes. Vader mag beginnen en pakt als eerste een nieuw scheerapparaat uit. Vervolgens pakt Paul zijn moeder een nieuwe bus haarlak uit. Als derde is Paul aan de beurt en hij kiest het kleinste cadeautje. Het kleinste cadeautje bevat een nieuwe deodorant van AXE. Iets waar Paul zeker blij mee is. Het volgende cadeau dat Paul uitpakt bevat een nieuwe voetbal waar hij ook zeker blij mee is. Het derde cadeautje tovert een big-smile op Paul zijn gezicht; Een Silver Salute met een potje happiness.

Ook het volgende cadeautje tovert een glimlach op het gezicht van Paul. Ditmaal pakt hij een Blizzard uit. Zijn vader is wel lekker bezig geweest in de bunker zeg. Het laatste cadeau van Paul is de iPhone. Paul kan zijn geluk niet op en vliegt zijn vader en moeder in de armen. Zijn wens om een iPhone te hebben is bij deze uitgekomen en daarnaast heeft hij nog andere leuke cadeaus ook. Buiten beginnen de buurjongeren te knallen met wat rotjes en luchthuilers. Paul kan er wel om lachen en besluit vanavond zijn potje Happiness af te steken voor het huis. Paul besluit even een vlugge blik op AVP en VWC te nemen en te posten wat hij gekregen heeft op deze prachtige 1e kerstdag. De andere leden zijn al snel jaloers op zijn nieuwe iPhone en natuurlijk het vuurwerk.

Rond 12 uur gaat Paul even richting Roel zijn huis. Ook Joep en Tim zijn present en natuurlijk wil iedereen even pochen met wat hij gekregen heeft. "Ik heb een paar nieuwe PS3 spelletjes gekregen, deodorant, en een nieuw vest van Adidas." trapt Roel af. "Ik heb een nieuwe mp4 speler, een iPod, en nog wat kleinere spulletjes gekregen." zegt Joep. "En ik nieuwe kleding en een leuk bedrag voor de scooter die ik wil halen binnenkort." zegt Tim. "Ik heb een iPhone, vuurwerk, deodorant, en een nieuwe voetbal gekregen." zegt Paul tot slot. De jongens kijken hem verbaasd aan gezien het feit dat een iPhone toch wel erg duur is. "Geluksvogel dat je bent." zegt Tim lachend. "Jij hebt ook geen klagen zodra je je scooter hebt meneertje. Ik stop wel een rotje in de uitlaat." zegt Paul lachend terug.

Na een beetje PS3'en gaan de jongens maar eens naar buiten voor een hevig sneeuwballengevecht. Ook de buurmeisjes Lena, Sanne, Laura en Paulien komen meedoen. Hoe koud het ook is, de vonken slaan over. Paul wordt tijdens het gevecht verliefd op Paulien, die ook wel van vuurwerk houdt. Tim valt op Lena, Roel op Sanne, en Joep op Laura. Gelukkig voor de jongens is het honderd procent wederzijds en wie weet sluiten ze 2010 alle vier wel af met een nieuwe vriendin. De jongens gaan maar even met de meiden naar binnen voor een lekkere kop warme chocolademelk. En natuurlijk warmen ze elkaars handen op, hoe kan het ook anders met pubertjes.

Rond 4 uur is Paul weer thuis en het is vandaag vroeg donker merkt hij op. Tijd om dus maar een begin te maken met het 'hardcore' AVP'en en VWC'en van vanavond en vannacht. In het AVP café is het opnieuw erg druk en Paul besluit nogmaals zijn gekregen cadeaus te plaatsen. Opnieuw enkele mensen die met open mond voor hun scherm zullen hebben gezeten. Rond 5 uur wordt Paul geroepen voor het avondeten, de pot schaft vandaag aardappels, gehakt, en slabonen. Na het eten.......................

Vuurwerkverhaal: Ik weet het is best slecht en dat ze naar belgie gaan lijkt meschien wel een beetje op het verhaal van SniperX(qau onderwerp niet qau het niveau van schrijven hahaha dit is gewoon maar een ***verhaal volgensmij:wink:) maar dat komt perongeluk ik begon gewoon met typen:P:P:P

.
Henk zit thuis Henk verveelt zich.
Henk belt Karel of hij naar zijn huis komt Karel zegt oke , zullen we dan vuurwerk gaan halen?
Henk: ik weet niet of ik dat mag.,
Karel zegt nou, "dan doen we het toch gewoon stieken".
Allebij weten de jongens niks van vuurwerk af maar ze hebben naar een overleg wel besloten dt ze wel eens wat anders willen dan al die "babypijltjes rotjes en wondertollen".

Ze pakken de fiets en besluiten te vertrekken Henk weet wel hoe hij moet fietsen.
Hij zegt we fietsen eerst richting Ulvenhout, dan Gaan we naar Chaam en dan volgen we de bordjes voor de fietsroute naar Baarle-Nassau .
maal aangekomen in Chaam volgen ze de bordjes richting baarle-Nassau onderweg komen ze er achter dat dit de natuur fiets route is en fietsen een heel eind door het bos tot ze weer op open weg komen. Aha Yes!! roepen ze allebij de zien het bord van de Belgische grens staan in zijn Blijdschap laat henk zijn stuur los ,en valt, tegen karel en ze vallen allebij in een plas water.
Het zijn een beetje lompe en niet zo slimme jongens maargoed.
Eenmaal langs de keuken concurent gefietst zien ze een bordje vuurwerk ze besluiten daar te gaan kopen.
Het is loots vuurwerk
Meteen vraagt Henk aan een medewerkster eeh hebben jullie wat lawinepijlen?
Waarop Karel fel reageert nee man je moet Cobra6 hebben.
De verkoopster lacht en zegt nee , die hebben we al heel lang niet meer.
Opeens komt er een man aanlopen achter de toonbank en die roept.
Dat ze wel Scorpios hebben.

Wat zijn dat dan vragen ze.
De man vertelt dat dat de hardste knallers zijn die er zijn gemaakt volgens spaanse procedure en dat een doos van 60stuks 50 euro kost.
Karel koopt het hij ziet het wel zitten en heeft precies ook 50euro bij.
Henk vindt het te duur en wil strijkers de hardste die ze hebben volgens de wedemerkes zijn dat de zogenoemde Weco corsairs.
Henk koopt daar een pakje van en een klein pakje scorpios en hij wil nog giga vlinders.
Weer lacht de vrouw en vertelt dat die al lang niet meer bestaan maar ze wel superos hebben hele harde vlinders daar geeft henk zijn overige geld aan uit.

Voor de terugreis hebben henk en Karel zin om nog een frietje te eten .
Vervolgens beginnen ze met de lange terugreis langs al het saaie ,saaie land zijn waar heel te tijd een vieze mest lucht hangt .
Opeens zien ze politie staan controleren ze willen niet gepakt worden dus springen ze in een leeg staande sloot.
Ze durven er niet vandaan te komen dus gaan hun vuurwerk nog maar eens bekijken .
Nadat de Politie weer een hoop vreugde heeft beleefd want ze hadden zon drie mensen gepakt gaan ze maar weer eens donuts eten ofzo.

Dan vervolgt de lange fietstocht zich eenmaal terug aangekomen gaan ze bij iedereen in de buurt pronken met hun vuurwerk.
Dan vinden ze het wel tijd
Om naar huis te gaan.
Henk doet de deur open en snel rent hij naar boven om zijn vuurwerk daar neer te leggen en gaat eten.

DIT *** VERHAAL DUURT MESCHIEN MAAR 2 OF MAX 3 DELEN!:wink:

Laatst bewerkt:
Ik heb het gelezen (ja snel ik weet), ik wil je graag een tip geven: Gebruik Aanhalingstekens als men iets zegt. bijv: "Nou, dan doen we het toch gewoon stiekem?" zegt Karel. Verder ga zo door hoor :)

Ooh maar heb er niet echt de tijd voor genomen en dit verhaal is best af te kraken:wink:

Valt best mee. Aan afkraken heb je trouwens niets, beter opbouwende kritiek. (aan mijn verhaal valt ook zat op te merken hoor, ik ben ook geen prof-schrijver o.i.d., integendeel ben ik slechts een normale 15-jarige :p)

Vuurwerkverhaal 2010.

Maandag 28 december 2010.
Het was net geen 7 uur in de ochtend dat ik wakker werd met en speciaal gevoel. Het gevoel dat niet te omschrijven is, maar wat samen te vatten is in adrenaline, spanning, rust maar toch ook een gevoel wat me ziek deed. Ik zat recht op in me bed om snel even door te krijgen dat het nog niet de dag was, maar dat het er wel heel snel aan zat te komen. De gedachtes spookte al door mn hoofd, hoe zou oudjaarsdag verlopen, wat ga ik allemaal doen, welk vuurwerk ga ik straks kopen? Allemaal vragen die snel beantwoord zouden worden.

Het was maandagochtend, een paar dagen na kerst. Gewoon een maandagochtend in een vakantie, lekker niets doen en eigenlijk wachten tot er eigenlijk iets moest gebeuren en dan ineens uitstellen omdat je er geen zin in had. De laatste paar dagen van het jaar was ik met mijn gedachten al helamal negens 100% te vinden, of het moest over vuurwerk gaan! Het was moeilijk wakker worden deze ochtend. Ik wist dat haasten geen zin had, dus alles op een laag tempo, hopen dat de dag een beetje snel voorbij zou gaan.

Na de dagelijkse routine van opstaan, douchen, tanden poetsen, aankleden en ontbijten was het tijd voor dingen waar ik zelf wel wat aan had. Internetten. En wel op mijn favoriete websites gerelateerd aan vuurwerk. Op deze manier kon ik eigenlijk elke dag wel een goede indeling geven, helaas dat het op een manier ook wel weer wat saai begon te worden. Gelukkig was het rond deze tijd van het jaar onwijs druk en was het na een paar dagen afwezigheid een paar honderd nieuwe berichten checken op nieuwtjes, foto's en of films van andere liefhebbers.

Het was een perfecte manier om weer in de stemming te komen. Het hele jaar rond dwaalde er al ideeen in mijn hoofd rond om projecten te maken, lijsjes een indeling geven, en misschien wel zelf foto's of films maken in plaats van alleen maar zelf stoken. Al snel kwam ik er achter dat ik niet de enige was met een slechte slaap, volgens mij waren alleen de dieren met een winterslaap goed ingedut, het was ondertussen 8 uur en op het internet waren meer dan 300 mensen op het zelfde moment online. Nederland werd gek! Ongekend hoeveel mensen het zo gaaf vinden om vuurwerk af te steken, die via internet opzoeken wat voor producten ze willen kopen, of hun eigen mening delen!

Na een uur was het tijd om de dag een andere indeling te geven. Het internetten begon al snel weer een beetje te vervelen dus was ik van plan om even naar buiten te gaan om een frisse neus te scheppen. Ondertussen zouden de winkels ook weer open zijn dus nog even snel een paar laatste aankopen doen voor de grote dag. Toen ik de gordijnen open deed zag ik wat de weergoden ons hadden aangedaan. In plaats van ouderwetse rode dakpannen, ingemetselde zandkkeurige stenen en groen geschilderde schuttingdelen was alles wit gesneeuwd. Met een globale schatting zou ik zeggen 10 centimeter verse sneeuw, op de al liggende laag wat ondertussen wel een ijslaag geworden zou zijn.

Hoewel het niet ideaal was voor het vuurwerk, vond ik het wel iets heel gaafs hebben. Heel sfeervol, alleen net te laat zo een paar dagen na kerst. Na een paar lagen kleding aangetrokken te hebben deed ik de deur open waarna een ijskoude winterse windvlaag mijn gezicht in sloeg waardoor mijn adem een witte wolk uitblaaste alsof ik begonnen was met roken. Gevoelstempratuur lag flink wat lager dan de -2 die de tempratuurmeter aangaf die buiten aan de muur hing. Met elke voetstap die ik zette begon het onder mijn schoenen te kraken door de verse sneeuw. Het duurde ook niet lang voordat ik begon te glijden waarna ik nog net overeind kon blijven staan. Zo te merken was de eerste sneeuwlaag goed vast gevroren en was de onschuldig uitziende sneeuwlaag een dekmantel voor een flinke ondergrondse ijsbaan.

Na een korte wandeling van ongeveer 10 minuten kwam ik aan bij het winkelcentrum midden in het dorp. Daar stonden de mensen voor de schappen te zoeken naar een avondmaal, maar ik zat met mijn gedachte heel ergens anders. Tegenover de supermarkt stond een grote doe het zelf zaak daar slenterde ik heen door de sneeuw. Binnen aangekomen voelde ik de hoogstaande verwarming mijn gezicht zijn gevoel teruggeven. Met gevoelloze vingertoppen pakte ik een winkelmandje om mij vervolgens te verplaatsen naar de afdeling leidingen en pijpen. In mijn bestelling had ik een aantal pijenassortimenten opgenomen, en omdat ik niet wist of daar een goede PVC pijp bij zat om de pijlen de lucht in te schieten had ik mijzelf voorgenomen om er één aan te schaffen.

Uiteindelijk verblijde ik mijzelf met een stevige PVC buis van een meter lang. Kostenplaatje was 3 euro, maar onder het motto “voorkomen is beter dan genezen” rekende ik af. Buiten aangekomen sloeg de kou weer in mijn gezicht en stopte ik mijn handen weg zodat ik verder geen kou hoefde te vatten. Ik vervolgde mijn weg richting huis, waarbij ik onderweg een groep jongeren tegenkwam die al bezig waren met vuurwerk. Zo te zien was ik niet de enige in de buurt die zo gek was op vuurwerk. Ik zag dat er dingen uit de groep werden gegooid waarna de jongens weg probeerde te rennen over de gladde ondergrond.

Laatst bewerkt:
DEEL 2

Ah lekker denkt henk "shoarma", .
Hij gaat zitten en zijn vader vraagt zo Henk vertel eens wat heb je vanmiddag gedaan nog iets leuks met je vrienden ofzo?
Henk denkt even na om snel een smoes te verzinnen en zegt ik ben naar buiten geweest met Karel, beetje gevoetbalt en zo ook nog een beetje antwoord Henk.
Zijn ouders vragen of het leuk was en zo onstaat er aan verder tafelgesprek.

Na het eten besluit Henk maar een te kijken wat voor vuurwerk hij heeft gekocht.
Op een doosje ziet hij staan Scopios Hij sluit zijn computer aan en tikt "Scorpios in op google" ,bovenaan staat een site Vuurwerkcrew
Henk klikt die maar aan al verwacht hij er niet zo veel van op de site snapt hij het nog niet helemaal en besluit een account aan te maken.
Als hij dat heeft gedaan gaat hij nog even naar buiten.
Thuis aangekomen gaat hij op de computer en wil op Vuurwerkcrew een vraag stellen over de Scoprios de vraag luidt
"kheb dees knallerws ekocht in belgie en hoe is deze knller kenne jllie dat vertellen"
Het eerste antwoordt krijgt hij van een mede lid met dat hij beter op moet letten met nederlands.
Henk stelt zijn vraag na hem via een PM te hebben uitgescholden nogmaals netjes.
Als antwoord krijgt hij ik zou er bij mee zijn als ik ze toch al had gekocht andersvindt ik ze in vergelijking veels te duur.

Henk kijkt nog maar eens rond op het forum maar voelt er niet veel voor hij besluit maar eens een strijker af te steken.
Na de knal gaat hij maar weer eens voor de zoveelste keer naar het vuurwerk kijken.
En op Vuurwerkcrew.
En op msn vertelt hij tegen Karel haha kijk straks wordt ik nog zoals deze mensen hier op"www.vuurwerkcrew.nl"
Karel kijkt ook op de site en maakt ook meteeen een account aan ......

Laatst bewerkt:
Heeerlijk al die verhalen hoor:D..
Prima om zo in de sfeer te komen, kan niet wachten tot de dag zelf!

Back
Bovenaan