Vuurwerkverbod - Wat mag er?

Nadeel is wel dat Duitsland qua zorg een stuk beter bediend en georganiseerd is. Herinner dat NL beide golven covid patiënten moest overbrengen maar onze Oosterburen? Pleit niet tegen het NL schijnargument van corona.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat er vanuit de desbetreffende ministeries wel direct rond het besluit contact met EU/EC is geweest of het er bij hen door zou komen. Best kans dat dan de werkelijke reden (belastingplan) gewoon ter tafel komt en EC ook prioriteit daarvoor kiest. Zal al allemaal in kannen en kruiken zijn. Ze zijn veel beter ingevoerd dan wij, en kunnen geen flater slaan, zeker niet verkiezingen op komst.
Leuk hè, politiek.

Laatst bewerkt:
Nadeel is wel dat Duitsland qua zorg een stuk beter bediend en georganiseerd is. Herinner dat NL beide golven covid patiënten moest overbrengen maar onze Oosterburen? Pleit niet tegen het NL schijnargument van corona.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat er vanuit de desbetreffende ministeries wel direct rond het besluit contact met EU/EC is geweest of het er bij hen door zou komen. Best kans dat dan de werkelijke reden (belastingplan) dan gewoon ter tafel komt en EC ook prioriteit daarvoor kiest. Zal al allemaal in kannen en kruiken zijn. Ze zijn veel beter ingevoerd dan wij, en kunnen geen flater slaan, zeker niet verkiezingen op komst.
Leuk hè, politiek.

Vroeg of later komt de kater na de flater.. Voor ons zou vroeg het mooist zijn, maar die kater gaat er komen..

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat er vanuit de desbetreffende ministeries wel direct rond het besluit contact met EU/EC is geweest of het er bij hen door zou komen. Best kans dat dan de werkelijke reden (belastingplan) gewoon ter tafel komt en EC ook prioriteit daarvoor kiest. Zal al allemaal in kannen en kruiken zijn. Ze zijn veel beter ingevoerd dan wij, en kunnen geen flater slaan, zeker niet verkiezingen op komst.
Leuk hè, politiek.

Het belastingplan an sich is echter geen reden om een vuurwerkverbod met spoed door te voeren, volgens de EU. Dat moet direct invloed hebben op de gezondheid en veiligheid van mensen en moet ernstig en onvoorzien zijn.

Het belastingplan an sich is echter geen reden om een vuurwerkverbod met spoed door te voeren, volgens de EU. Dat moet direct invloed hebben op de gezondheid en veiligheid van mensen en moet ernstig en onvoorzien zijn.
afbeelding_2020-11-18_100630.png
Kijk ook even naar de verwachtingen....

Ik zie vaak voorbij komen dat dat belastingplan als ruilmiddel zou zijn gebruikt. Is daar enig bewijs voor? De rechtse oppositie was al akkoord en daarmee volgens mij meerderheid in beide kamers dus ik zie niet zo waarom links ook per se akkoord zou moeten gaan maar ik laat me graag informeren.

Volgens mij mag je, tot de verkoopdagen, als consument helemaal geen vuurwerk vervoeren of dat nou ce/ract is of niet. Er geldt een vervoersontheffing tijdens verkoopdagen. Zijn er door een verbod geen verkoopdagen, vervalt dat ook.

Ff dubbelcheck door een ander aub, ben nie helemaal zeker.

Vreemd dat ze dit dan op een politiesite zetten:

Mag ik in het buitenland vuurwerk kopen en dit invoeren?

ja, je mag vuurwerk kopen in het buitenland, maar dat raden we je dit jaar om meerdere redenen af:

Volgens mij mag je, tot de verkoopdagen, als consument helemaal geen vuurwerk vervoeren of dat nou ce/ract is of niet. Er geldt een vervoersontheffing tijdens verkoopdagen. Zijn er door een verbod geen verkoopdagen, vervalt dat ook.

Ff dubbelcheck door een ander aub, ben nie helemaal zeker.

Klopt. Het is verboden om vuurwerk voorhanden te hebben op een voor publiek toegankelijke plaats. Met uitzondering van de verkoopdagen.

Kofferbak van auto is geen voor publiek toegankelijke plaats lijkt me toch?
Dit klopt volledig. Zo is er ooit ook iemand om de avondklok heen gekomen. Auto is namelijk geen publieke plaats

Elk jaar komt deze discussie weer voorbij. De regel is simpel. Wordt je onderweg aangehouden voor bv een snelheidsovertreding, dan mogen ze niet in de kofferbak kijken. Is er een gerichte controle op vuurwerk, dan mogen ze je auto binnenste buiten keren :wink:

Elk jaar komt deze discussie weer voorbij. De regel is simpel. Wordt je onderweg aangehouden voor bv een snelheidsovertreding, dan mogen ze niet in de kofferbak kijken. Is er een gerichte controle op vuurwerk, dan mogen ze je auto binnenste buiten keren :wink:

maar aangezien er nu geen vervoersverbod geld maakt dat niet uit toch? Als je dan gewoon legaal vuurwerk bij je hebt kunnen ze je lijkt me weinig maken?

Zie:

Mag ik vuurwerk in het buitenland kopen?
Ja, je mag vuurwerk kopen in het buitenland, maar dat raden we je dit jaar om meerdere redenen af.

-In verband met de coronamaatregelen zijn alleen noodzakelijke reizen toegestaan naar België en Duitsland. Vuurwerk kopen wordt niet gezien als noodzakelijk.
-Je mag het dan misschien daar kopen, maar in Nederland niet afsteken. Bewaren mag wel, tot max 25 kilo.
-Is het categorie 3 vuurwerk, dan heeft thuis bewaren ook weinig zin. Dat vuurwerk is sinds december 2020 sowieso verboden.
-In december 2020 heeft de overheid een vervoersverbod voor vuurwerk ingesteld. Sindsdien mag je het vuurwerk dus niet meer meenemen in je auto.
-Je mag in het buitenland alleen vuurwerk kopen dat voldoet aan de eisen van de Nederlandse wet.

rechtstreeks van https://www.politie.nl/informatie/mag-ik-vuurwerk-in-het-buitenland-kopen.html

Maar als je weigert op de vraag of ze in je kofferbak mógen kijken, ben je verdacht en mogen ze het opeens wel weer.

Daarbij; voorhanden hebben, zoals thuis, mag zeker maar vervoer volgens mij dus niet buiten de verkoopdagen, en een auto is een vervoermiddel....

Back
Bovenaan