Vuurwerkverbod voor uitkeringstrekkers

Ik zal nu wel een boel ellende over me heen krijgen maar ik kan het bovenstaande beamen, heb er dagelijks mee te maken in mijn werk.

Mag je blij zijn dat je werk hebt. Dus als iemand 25 jaar heeft gewerkt, buiten zijn schuld om werkloos is geworden en in de bijstand is gekomen. Deze geen vuurwerk zou mogen kopen. Ach arme jij, je moet nog veel leren!
De staat regelt al zoveel, moeten ze zich hier ook nog mee gaan bemoeien....

Toch triest dat een meerderheid even niet fatsoenlijk goed leest. Dan kan je zien dat het een site is die meer spot nieuws maakt. Zoiets als speld. Nieuws met een knip oog,

Mag je blij zijn dat je werk hebt. Dus als iemand 25 jaar heeft gewerkt, buiten zijn schuld om werkloos is geworden en in de bijstand is gekomen. Deze geen vuurwerk zou mogen kopen. Ach arme jij, je moet nog veel leren!
De staat regelt al zoveel, moeten ze zich hier ook nog mee gaan bemoeien....

nouja er zit wel deels iets in. Je heb van die tokkie,s die de hele gemeente leeg trekken altijd klagen. Niet fatsoenlijk kleding of eten maar wel honderden euro.s vuurwerk erdoor jagen. Dan kan je toch wel van sommige mensen rare reactie,s verwachten. Ja het is hun eigen probleem wat ze ermee doen. Maar dan moeten die mensen niet klagen dat het kut bij uwv of gemeente is. Haal dan gewoon voor een paar tientjes bijv. Dat is de punt die pyro wilt maken denk ik zo. :)

Toch ontzettend veel politiek correcte reacties hier hoor, in België zou er alleszins eens goed mee gelachen worden.

Had over laatst een discussie met eentje van de PVDA (communistische partij in België) die het schandalig vond dat uitkeringstrekkers met hun uitkering niet op vakantie kunnen. In mijn ogen dient uitkering dient om te voorzien in de basisbehoeften als je tijdelijk zonder werk zit, niet meer of niet minder.

Dit nieuwsbericht was dan ook nog eens pure satire, er zijn veel ergere dingen in de wereld.

tja iemand net boven modaal kan ook niet altijd op vakantie. Inderdaad dus het gaat er mee om dat je gewoon normaal je eigen kan voorzien in je lasten eten en dagelijks verzorging wat kleding etc. Het moet niet te luxe worden anders blijft iedereen thuis haha :)

Back
Bovenaan