Vuurwerkverbod kan ook stapsgewijs !

Zelfde fietsers die in het donker zonder licht rondrijden (met eventueel dronken kop) en dan janken als ze voor hun donder worden gereden.

Welke idioot heeft trouwens toegestaan dat ze rond mogen fietsen met die achterlijke bijna onzichtbare knipperende disco lichtjes ipv normale fiets verlichting. En dan ouwehoeren over gevaarlijk vuurwerk etc .

Welke idioot heeft trouwens toegestaan dat ze rond mogen fietsen met die achterlijke bijna onzichtbare knipperende disco lichtjes ipv normale fiets verlichting. En dan ouwehoeren over gevaarlijk vuurwerk etc .

Ik kan zelf ook best kwaad worden om het hele idee van een vuurwerkverbod. Maar fietsverlichting met vuurwerk vergelijken gaat me wat te ver. Die 2 dingen staan los van elkaar.

Waar ik me kwaad om maak is dat mensen die ons land moeten besturen hun mening baseren op wat er in de krant verschijnt. Zelfs Arno Bonte twitterde dat je niet alles moet geloven wat in de krant staat. Juist deze mensen moeten toch onderzoek verrichten voordat ze een standpunt innemen, dat zijn ze verplicht naar de bevolking. Anders kun je iedere koekwous wel zo'n ambtsketting omdoen. Maar goed kennelijk kan het allemaal hier in Nederland. Onbegrijpelijk. Als de burgermeesters zeggen dat er een einde aan moet komen, dan gaat de bevolking daar natuurlijk heel makkelijk in mee.

Zou het niet helpen om eens een klacht in te dienen bij de raad voor de journalistiek? In letterlijk ALLE nieuwsberichten over vuurwerk ontbreekt het aan zorgvuldigheid. Het is erg triest gesteld hier. Hier kan ik dus echt boos om worden he.

onderzoek blijkt verder dat de meeste ondervraagden een vuurwerkshow een goed alternatief vinden. Dat geldt ook voor een deel van de tegenstanders van een verbod. Voorzitter Bernt Schneiders (PvdA)

die leeft wel heel erg in zijn eigen wereldje zeg .
het word tijd dat hij wakker word .

Dat soort vragen worden volledig uit hun verband gerukt. Hondenkoppen van de media.

Vraag:
Zou een georganiseerde show een alternatief kunnen zijn om burgers een feestelijke jaarwisseling te bieden?
Antwoorden:
- ja
- nee

Dit soort sturende vragen zijn weinig representatief en geïnterviewde zijn ronduit kinderlijk eenvoudig te manipuleren. Als 'onderzoeker' kan je vragen op dusdanige wijze opstellen én aansturen tijdens een interview, dat de resultaten altijd in je voordeel uitvallen.

Zelf onderzoek gedaan namens een groot instituut met dergelijke sturende vragen. Als je na afloop ziet wat de hoofdverantwoordelijke van dat onderzoek na het invoeren van de resultaten opgeeft bij conclusies, dan kan je niet anders stellen dan dat er een zooi 'hoogopgeleide onderzoekers' de boel tracht te besodemieteren.

Gevalletje mooie resultaten produceren, omdat de opdrachtgever daar om vraagt. Oftewel, neem dit soort berichten in de traditionele media lekker met een pak zout.

Dat soort vragen worden volledig uit hun verband gerukt. Hondenkoppen van de media.

Vraag:
Zou een georganiseerde show een alternatief kunnen zijn om burgers een feestelijke jaarwisseling te bieden?
Antwoorden:
- ja
- nee

Dit soort sturende vragen zijn weinig representatief en geïnterviewde zijn ronduit kinderlijk eenvoudig te manipuleren. Als 'onderzoeker' kan je vragen op dusdanige wijze opstellen én aansturen tijdens een interview, dat de resultaten altijd in je voordeel uitvallen.

Zelf onderzoek gedaan namens een groot instituut met dergelijke sturende vragen. Als je na afloop ziet wat de hoofdverantwoordelijke van dat onderzoek na het invoeren van de resultaten opgeeft bij conclusies, dan kan je niet anders stellen dan dat er een zooi 'hoogopgeleide onderzoekers' de boel tracht te besodemieteren.

Gevalletje mooie resultaten produceren, omdat de opdrachtgever daar om vraagt. Oftewel, neem dit soort berichten in de traditionele media lekker met een pak zout.

Dit dus.
+1.

geachte leden,

verbieden heeft geen enkele zin jij krijgt enkel meer overlast
en dan geven ze een boete.
als ik een boete krijg betaal ik hem nooit,
want iets dat je krijgt hoeft je niet te betalen.

Serieus die mensen zijn echt zo dom...
Het overgrote deel van de schade, zowel lichamelijke als materiële schade, word veroorzaakt door illegaal vuurwerk. Dat IS dus al verboden. Evengoed denken ze dat zodra ze consumentenvuurwerk verbieden dat die schade ineens minder word? What the fuck?

Dus iets wat al illegaal is, willen ze bestrijden door een ander legaal iets te verbieden... Het zou alleen maar een averechts effect hebben! Nu heeft de illegale markt nog een zekere "concurrentie" van de legale markt, als dan ook de legale markt wegvalt dan krijg je een enorme wildgroei op het zware spul, wat op dit moment dus "verantwoordelijk" is voor het hele probleem rondom vuurwerk.

Wij in Nederland zouden dit juist als geen ander moeten weten aangezien wij vroeger eenzelfde situatie met succes aangepakt hebben namelijk het gedoogbeleid rondom softdrugs...

Maarja, de mensen die zo heilig geloven in een verbod op consumentenvuurwerk zijn meestal ook erg enge mensen. Ze staan absoluut niet open voor andermans theorieën en kijken niet naar het grote plaatje. Die mensen denken alleen maar aan zichzelf, ze zijn zelf toevallig bang van vuurwerk en willen het daarom verbieden. Dat een verbod alleen maar grotere schade zou aanrichten dat zien ze niet in en dit zullen ze pas inzien als het kwaad al geschiedt is.

Ik vraag me echt af hoe de aankomende EU regelgeving omtrent vuurwerk uit gaat pakken met al dat debiele gezeik in Nederland...

Vechtpartijen, vreugdevuren en draaideuroverlastgevers hebben niks met vuurwerk te maken. Het probleem is niet het consumentenvuurwerk, maar de mentaliteit van de 'feestvierders' tegenwoordig. Als je het vuurwerk gaat verbieden verandert er niet zo bar veel denk ik. Vernielingen, vechtpartijen en hulpverleners die worden lastiggevallen zullen dan nog steeds doorgaan. Dat heb je de rest van het jaar, wanneer er geen vuurwerk is, ook.

Back
Bovenaan