Vuurwerkverbod in Eindhovense wijk Blixembosch

Ik vraag mij af hoe ze de gewone burger willen tegenhouden om met oud en nieuw vuurwerk af te steken. Niet om het één of ander, maar het handhaven van deze apv gaat ongelofelijk veel politieinzet kosten. En als ze het af denken te doen met zo nu en dan mensen controleren en beboeten, krijg je een beleid dat op volstrekte willekeur aan is gewezen. Dat wekt alleen maar meer ellende op, want de één krijgt een boete en de ander niet. Dat Adolf Wilders met een populistisch beleid op basis van volstrekte willekeur aan zou komen, zie ik nog wel gebeuren. Maar mensen met een beetje gezond verstand moeten toch in zien dat dit beleid ronduit geldverslindend en/of ineffectief is.

zelf woon ik ook in blixembosh

ik lees nu pas dat er een verbod komt
ze kunnen me rug op !
reken maar dat ik lekker sta te stoken op 31 december

oja en over dat vandalisme
rond 7 uur was ik nog op dat plein ik zag een politie auto staan en aan de andere kant een groep hangjongeren die hangjongeren staken het zwaarste vuurwerk af en wat werd er gedaan door die agenten? NIKS stelletje mietjes die niet durven integrijpen en nu ben ik daar de dupen van met sommige anderen

dit gaat te ver nu is het een wijk volgend jaar zijn het de wijken erlangs omdat die jongeren toch vuurwerk af blijven steken dat jaar die daarlangs en zo maar door op een begeven moment krijgen we een natioonaal vuurwerkverbod

sorry maar je kan begrijpen dat ik woedend ben over deze maatregel aangezien ik zelf in deze wijk woon.

Ik woon ook in blixembosch.
Wij gaan dit jaar ook weer gewoon lekker stoken.
Laat de politie maar achter de crimineeltjes aanhuppelen als ze niet in hun broek scheiten.
Zo naaien ze alleen maar de mensen die normaal met vuurwerk om kunnen gaan.
Die jeugd gaat waarschijnlijk toch gewoon vuurwerk afsteken.

Laat staan hoe ze het willen controleren.
Want op oudjaarsdag is de politie hard nodig om alles in de gaten te houden.
Hoe willen ze dat doen in Blixembosch?
Omsingelen?
Wazig gedoe.
Jeg.:mad:

Zelf woon ik in Blixembosch, zo'n 100 meter van dat plein af.

Overdag ben ik niet bij het plein in de buurt geweest. Logisch omdat winkeliers en bezoekers last hebben van het geknal. 's avonds van 20:30 tot 21:00 uur heb ik nog wel wat gestookt daar, het plein was toen verlaten en van vandalisme was er toen nog geen sprake.

Hier 2 filmpjes van mijn stooksessie 's avonds op het betreffende plein. Het plein was verder verlaten en zoals te zien is was er toen nog niets aan de hand. Zoals eerder gezegd ben ik later naar familie in een ander deel van de stad gegaan. Rond 7 uur 's morgens in de taxi naar huis reed deze langs het plein waar idd de bloembakken over het plein lagen :angry:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Als ze dit echt door gaan voeren voorspel ik veel problemen.
Dan ga je echt mensen krijgen die ding op gaan blazen als wraak. Dit gaat niet werken...

Pfff, net als zoveel maatregelen die verzonnen worden heeft alleen de goedwillende burger hier last van. Je weet al precies waar dit op uit draait; de politie heeft dan helemaal geen tijd meer voor straattuig, die is druk bezig vaders te bekeuren die een paar pijlen afschieten bijvoorbeeld.
Knettergek.

Back
Bovenaan