"Vuurwerkverbod gaat niet werken"

Duitsland: 1. Grondknallers met flash zijn officiëel verboden, maar er
worden wel grondknallers met flash verkocht zoals
knalpatronen (vogelshrek), maar enkel aan boeren om de
vogels te verjagen. Voor de rest mag een grondknaller max
6 gram BP bevatten.
2. Vuurpijlen mogen max. 20gram bevatten.
3. Cake's zijn tot max. 500gram gevuld ook met de
mogelijkheid tot het doorlonten.
Ik weet niet hoe het zit met de hoeveelheid per
tube en hoeveel flash er in luchtknallers mogen.

is het niet zo dat in Duitsland er juist geen 500 gram pts in een cake mag zitten, maar dat ze dit compenseren door meerdere cakes door te lonten?
Misschien heb ik het mis, maar dacht dat het zo zat.
greetzz

Hoofdletters, interpunctie?

nee het gaat mij meer on de inhoud van de mail .
hoofd letters word door de spelling controle wel recht getrokken .
maar goed ik ga morgen een poging wagen .
en ander bel ik gewoon :)
het belangrijkste om voor mij te weten is , is dat ik het gewoon kort en bondig kan houden

Eindelijk positief nieuws over vuurwerk zeg.

Het lijkt mij beter om in heel de EU de zelfde regels voor vuurwerk te maken.
Dus dat het vuurwerk in Belgie enz ook gewoon legaal in Nederland verkrijgbaar zijn. De regering is dan ook gelijk van het gezeik af met grenscontroles en handelaars.

Maarja, zoiets gebeurd denk ik niet.

Plaats deze ook maar hier,

En dan roept er iemand, neem eens een voorbeeld aan Parijs daar mag je ook geen vuurwerk afsteken!!!

Ze willen maar wat graag terug "LEES"

Gr Wim

Buitenland (bron) Elsevier

Parijs wil af van autobranden met Oud en Nieuw

donderdag 29 december 2011 15:21

De autoriteiten in Frankrijk zetten alles op alles om te voorkomen dat vandalen net als in voorgaande jaren op grote schaal auto's in brand steken tijdens Oud en Nieuw.

Jongeren uit Parijse voorsteden houden een wedstrijd auto's in brand steken

De veiligheidsdiensten verkeren in opperste staat van paraatheid en in de hoofdstad Parijs is van woensdag tot en met maandag een verbod van kracht op de verkoop van brandstof voor huishoudelijk gebruik.
Competitie-element
Jongeren in arme wijken van Franse steden steken sinds begin jaren '90 auto's in brand op oudejaarsavond. Volgens de politie is er door de jaren een competitie ontstaan tussen groepen vandalen, waarbij de voorstad van Parijs met de meeste uitgebrande auto's geldt als de beste.

Ieder jaar gaan honderden, en soms meer dan duizend wagens in vlammen op. De autoriteiten stopten vorig jaar met het noemen van aantallen verwoeste auto's, om het competitie-element tegen te gaan.

Op de Champs Élysées, de belangrijkste boulevard van Parijs, geldt op oudejaarsavond een verbod op de verkoop van alcoholhoudende drank. Iedere jaarwisseling komen grote aantallen mensen naar deze straat om het oude jaar uit en het nieuw jaar in te luiden.

Door Arne Hankel

Plaats deze ook maar hier,

En dan roept er iemand, neem eens een voorbeeld aan Parijs daar mag je ook geen vuurwerk afsteken!!!

Ze willen maar wat graag terug "LEES"

Gr Wim

Buitenland (bron) Elsevier

Parijs wil af van autobranden met Oud en Nieuw

donderdag 29 december 2011 15:21

De autoriteiten in Frankrijk zetten alles op alles om te voorkomen dat vandalen net als in voorgaande jaren op grote schaal auto's in brand steken tijdens Oud en Nieuw.

Jongeren uit Parijse voorsteden houden een wedstrijd auto's in brand steken

De veiligheidsdiensten verkeren in opperste staat van paraatheid en in de hoofdstad Parijs is van woensdag tot en met maandag een verbod van kracht op de verkoop van brandstof voor huishoudelijk gebruik.
Competitie-element
Jongeren in arme wijken van Franse steden steken sinds begin jaren '90 auto's in brand op oudejaarsavond. Volgens de politie is er door de jaren een competitie ontstaan tussen groepen vandalen, waarbij de voorstad van Parijs met de meeste uitgebrande auto's geldt als de beste.

Ieder jaar gaan honderden, en soms meer dan duizend wagens in vlammen op. De autoriteiten stopten vorig jaar met het noemen van aantallen verwoeste auto's, om het competitie-element tegen te gaan.

Op de Champs Élysées, de belangrijkste boulevard van Parijs, geldt op oudejaarsavond een verbod op de verkoop van alcoholhoudende drank. Iedere jaarwisseling komen grote aantallen mensen naar deze straat om het oude jaar uit en het nieuw jaar in te luiden.

Door Arne Hankel

nou als je dit leest denk je toch van man waar zeurt men over .
het zal je auto maar wezen die er tussen staat te fikken .
ik weet haast wel zeker dat al die verzekering maatschappijen nou niet bepaald over een gelukkig Nieuwjaar hebben als de 00:00 slaat

zo jongens ik heb laatst gezegt dat ik een mail zou sturen .
ik heb me aan mijn woord gehouden en hem net verstuurd .
ik heb hem helemaal bij gesnoeid want aan zo n lap tekst heeft niemand wat .
dit is wat ik net verstuurd heb .

Goeie dag mensen achter consument en veiligheid .
Ik las laatst van een nieuws site van het NOS dat het Nederlandse consumenten vuurwerk het lichte is van Europa .
Ik heb het over dit artikel .
http://nos.nl/op3/artikel/327289-vuurwerkverbod-gaat-niet-werken.html

De eisen waar ons consumenten vuurwerk aan moet voldoen zijn mij bekend .
Dus 500 gram sas maximaal in een cake , 15 gram maximaal per schot , 40 gram sas maximaal in een vuurpijl etc etc .
Maar hoe zit dat dan met de regels van al die andere landen in Europa .
Ik weet dat ze in België sinds kort ook 500 gram cakes mogen verkopen met een maximum van 25 gram sas per schot .
Ieder stuk consumenten vuurwerk moet ce gekeurd zijn ,en in heel Europa mag een vuurpijl maximaal 75 gram sas bevatten mits het land zelf anders beslist .
Maar ja hoe zit het verder ?

jongens ik heb reacktie alleen niet de reactie waar ik op gehoopt had .
hij gaat als volgt : Het antwoord van Consument en Veiligheid is:
Dank voor uw reactie. Wij richten ons op de situatie in Nederland omdat
hier een traditie is voor het afsteken van vuurwerk door de consument en
hier de ongelukken plaatsvinden. We hebben niet de tijd om voor u uit te
zoeken hoe elk land afwijkt van onze regels. We zouden graag zien dat er
een richtlijn komt die gelijk is voor alle Europese lidstaten tav vuurwerk
om te voorkomen dat Nederlanders het gevaarlijkere vuurwerk uit het
buitenland gaan halen

beetje jammer :sad:

Back
Bovenaan