Vuurwerkverbod gaat dit jaar nog niet door!

Inderdaad, erg ironisch weer.

Ik heb vrijwel niets met carnaval, ik ben geboren in Brabant en ik heb het zelf wel ooit gevierd. Ga ik echter roepen voor een verbod?
Maar Carnaval kun je net als Oud en Nieuw niet verbieden, weet je waarom niet?
Omdat al die feestgangers dan de boel gaan slopen. Of het nou van de overheid is of van bewoners, alles wordt gesloopt, want die mensen kunnen nergens hun plezier beleven. Dan doen ze het maar op de straat!

Zelfde als Vuurwerkverbod.
Ga je het verbieden, wordt een grote chaos en mensen vinden het dan alleen maar leuker om alles te vernielen, er wordt iets van je afgenomen he?!?

Tijd voor een rolstoelverbod!

Tijd voor een rolstoelverbod!

Gehandicapten slaags met politie LA PAZ - Tientallen gehandicapten, die in Bolivia een protestmars van honderd dagen liepen, zijn slaags geraakt met de politie.

Politie lam geslagen door invaliden

Ongeveer vijftig mensen wisten de tocht van 400 kilometer, die in november in de stad Trinidad begon, te voltooien en kwamen op krukken en in rolstoelen in La Paz aan. Het liep uit de hand toen ze het parlementsgebouw in wilden en door de politie werden tegengehouden. Vier mensen werden gearresteerd.

De lichamelijk gehandicapten wilden met de mars een bijdrage van de overheid afdwingen. Ze vragen een jaarlijkse subsidie van 322 euro

Ik denk dat Arno Bonte ook preventief kan gaan werken aan een rolstoel- en krukkenverbod. Kijk eens hoeveel geld dat niet moet kosten. Zeker 322 euro per jaar. En dat is in Bolivia. Kan je nagaan wat dat hier allemaal niet kost. De maatschappelijk kosten rijzen de pan uit, waarschijnlijk nog vele malen erger dan met oud en nieuw. Onacceptabel dat een kleine groep hardcore invaliden de samenleving zo kan terroriseren. Meldplicht er meteen maar bij!

Meerderheid houdt niet van carnaval (63,4%) BRON

afschaffen die boel. en nu niet gaan zeiken over dat het een katholiek feest is want dan moet je ook maar echt gaan vasten die dagen erna en oud en nieuw is een universeel feest.

Maar ach, zolang de minister van ... (weet niet meer welke:shocked:) maar wel een beetje realiteitszin heeft, kunnen de Arno Bonten van deze wereld nx maken.

Sinds wanneer is carnaval een katholiek feest? Katholieken probeerden carnaval vroeger zelfs te verbieden.

Sinds wanneer is carnaval een katholiek feest? Katholieken probeerden carnaval vroeger zelfs te verbieden.

Hij heeft gelijk hoor van oorsprong is carnaval een katholiek feest.

Oorsprong is katholiek, maar de katholieke kerk wilde het feest ook verbieden. Men heeft besloten het feest toe te staan, omdat hierdoor de onderklasse/arbeidersklasse/boeren een "toegestane" uitlaatklep kregen. Hier is een officieel woord voor, maar daar kom ik momenteel niet op.

Zo zijn er meer feesten en stromingen geweest die zich afzetten tegen de dominante cultuur, maar die toegestaan werden om de dominante cultuur te beschermen. Dit wordt doorgaans vooral toegestaan door progressieve/elitaire en confesionele partijen, omdat zij van oudsher de macht/middelen hadden.

Andere uitingen zijn bijvoorbeeld de punk cultuur, maar ook het hedendaagse rechts populisme kan hier toe gerekend worden. Dit gedrag wordt "toegestaan", omdat het een balans brengt tussen kapitaal en macht enerzijds en de onderworpenen anderzijds. Het dient dus eigenlijk om de balans te bewaren.

Dit geldt uiteraard ook voor de vuurwerktraditie. Die is er om de gewone man een feestje te gunnen en gezeik op straat te voorkomen. Je moet namelijk de gewone man iets geven, anders gaat hij griepen/zeiken/k@nkeren en daardoor raakt de samenleving alleen maar verder ontwricht. Iemand als Arno Bonte is in dat geval dus een gevaarlijk figuur, omdat hij de balans kan verstoren tussen de gevestigde orde en de gewone man.

Hij doet dit zogenaamd vóór een gezondere samenleving voor een ieder, maar in praktijk komt het er op neer dat hij er aan bijdraagt dat de elite alleen maar méér krijgt en de gewone man steeds minder heeft. Voor de stabiliteit van een land is hij dus gevaarlijk.

Zojuist heb ik het construct gevonden dat ik zocht om aan te geven dat carnaval getolereerd wordt om de balans te behouden. Zie onderaan.

Het gaat hierbij om het begrip repressieve tolerantie.

De strijd van Bonte is dus gebaseerd op dit fenoneem. Zoals bekend is behoort hij tot de linkse elite. Door gebruik te maken van het bevorderen van schijntolerantie (op basis van een vuurwerkverbod dus), kan hij dus zijn links elitaire zakken blijven vullen.

Mr Arno gebruikt gewoon iets wat al jaren weer terug komt in een negatief daglicht en dat is vuurwerk. En elk jaar komen er weer domme opmerkingen vanuit de media enzv , en dat hou je ook niet tegen. Wel vind ik taskforce goed , de youtube filmpjes zijn toch een slecht voorbeeld voor jongere mensen. Als je als jong gozertje ff snel youtube bekijkt en je ziet dit en dat ga je dat al snel proberen als je interesses daar liggen.

Consumentenvuurwerk met de illigale handel en zelfbom-kewls vergelijken is totaal niet realistisch , je kunt je beter goed richten op de illigale handel.

Maar het lukt hem toch niet om een verbod te krijgen , want de tegenargumenten zijn te goed en het zijn er teveel.

Mijn vraag aan hem is ; wat denk je dat er gebeurt als er een verbod komt ? Ik persoonlijk denk dat de illigale handel onwijs groot word. Ik zal zelf ook wel voor 500 euro illigaal gaan halen en ff snel om 00:00 een show schieten ook al mag het niet meer.

Precies hetzelfde krijg je als je alle coffeeshops sluit , dan krijg je alle rotzooi op straat. Meer dealers , meer problemen , meer diefstal , steekpartijen enzv.

Een verbod lost niks op , maar ik denk dat ze binnen nu en 5 jaar de tijd wel terugdraaien naar 22:00 tot 02:00 , of is dat niet mogelijk ?

Een verbod lost niks op , maar ik denk dat ze binnen nu en 5 jaar de tijd wel terugdraaien naar 22:00 tot 02:00 , of is dat niet mogelijk ?

Die kans zit er in maar de vraag is, is het te handhaven?
Duidelijk niet, het is nu al niet te handhaven de 29e en de 30e. En de weken ervoor.
Ook denk ik mocht dit ooit gebeuren, de anti vuurwerk mensen het zien als een stapje dichter bij een totaal verbod. En je het hele gezeik weer van voor af aan gaat krijgen. En daar zit de regering niet op te wachten.

Mijn mening: Gewoon laten zoals het is. De jaarwisseling verloopt steeds beter. Zet meer politie in op de raddraaiers die het verpesten voor de rest.

Die kans zit er in maar de vraag is, is het te handhaven?
Duidelijk niet, het is nu al niet te handhaven de 29e en de 30e. En de weken ervoor.
Ook denk ik mocht dit ooit gebeuren, de anti vuurwerk mensen het zien als een stapje dichter bij een totaal verbod. En je het hele gezeik weer van voor af aan gaat krijgen. En daar zit de regering niet op te wachten.

Mijn mening: Gewoon laten zoals het is.

Gewoon al tegen die afsteektijden ingaan.
Enige wat je daardoor krijgt, is een enorme piek rond middennacht.
Daarnaast worden de kleintjes ook uitgesloten. Nee, ik zie hier totaal niets in.

Maar het uitsluiten van mensen, tja, dat is tegenwoordig wel hip he...

Zojuist heb ik het construct gevonden dat ik zocht om aan te geven dat carnaval getolereerd wordt om de balans te behouden. Zie onderaan.

Het gaat hierbij om het begrip repressieve tolerantie.

De strijd van Bonte is dus gebaseerd op dit fenoneem. Zoals bekend is behoort hij tot de linkse elite. Door gebruik te maken van het bevorderen van schijntolerantie (op basis van een vuurwerkverbod dus), kan hij dus zijn links elitaire zakken blijven vullen.

oke dan zo leren we iedere dag steeds een beetje meer van jou :D

Back
Bovenaan