Vuurwerkverbod betekent 'nog meer overlast, schade en gewonden’, zegt verkoper en expert Erwin

Mijn gevoel zegt dat er over komend Oud & Nieuw nog volop geschreeuwd gaat worden door de media en links. En dat er bij het eerste verbodsjaar wordt vermeld dat het stukken beter verlopen is. Al hoop ook ik dat het flink uit de klauwen loopt.
Klopt, al zou het uit de klauwen lopen komt de Media en natuurlijk links ons vertellen dat jaarwisseling uitstekend en zeer rustig was gelopen en er weinig vuurwerk was te zien. Hun fout toegeven gaat echt niet gebeuren. Dus ben het er mee eens betreft eerste verbodsjaar.

Iedereen weet wat er brengt met vuurwerkverbod, chaos en meer illegaal zware vuurwerk.
Dit jaar zal de omzet van vuurwerk heel hoog worden omdat het laatste keer is? Mits ze kunnen aantonen met de 3 punten om vuurwerkverbod in laten te gaan.

1 punt kunnen ze sowieso niet halen en dat is handhaving.

Deze Pyro steekt 40 jaar legaal vuurwerk af en om 1x per jaar te gaan genieten van afsluiten van het jaar zal ik helaas met verbod naar België of Duitsland gaan.

Mijn gevoel zegt dat er over komend Oud & Nieuw nog volop geschreeuwd gaat worden door de media en links. En dat er bij het eerste verbodsjaar wordt vermeld dat het stukken beter verlopen is. Al hoop ook ik dat het flink uit de klauwen loopt.
Het is ook maar net hoe ze de focus willen leggen, en wat de lobby's aan invloed willen uitoefenen. Het kan over 2 jaar net zo teringzooi in die paar steden zijn maar laten ze op het nieuws vredige buiten-randstedelijke plekken zien, of normale wijken in diezelfde randsteden en oh oh kijk hoe goed het verbod werkt terwijl er niks veranderd is

Het is ook maar net hoe ze de focus willen leggen, en wat de lobby's aan invloed willen uitoefenen. Het kan over 2 jaar net zo teringzooi in die paar steden zijn maar laten ze op het nieuws vredige buiten-randstedelijke plekken zien, of normale wijken in diezelfde randsteden en oh oh kijk hoe goed het verbod werkt terwijl er niks veranderd is
Dat kan tegenwoordig niet meer, iedereen met een telefoon en een X account is tegenwoordig journalist, dus dat houd je nooit meer onder de pet.

Gebeurt constant hoor. Vooral dat op social media juist een overtrokken en onbetrouwbaar beeld van de werkelijkheid gevormd wordt, en de media zou dat volgens hun dan weer doen. En vice-versa. Dus zeg 't maar...informatie is een vrij goed geworden, dus ook de werkelijkheid. Maar leunen op onderzoek, cijfers, wetenschap.

Back
Bovenaan