Vuurwerkvandalisme, doen en laten?

Hier ook alle prullebakke en brievenbussen pleite !

Te triest voor woorden dat dit gedaan moet worden, omdat er enkele debiele het leuk vinden :-(

ik weet nog wel vorigjaar, ik liep naar het winkelcentrum en daar stond toen nog een prullebak, liep daarna terug... en wat denk ie, is ie pleite :-(

Dit soort dingen vinden de media altijd erg intresant, en maakt zo onze hobby samen met die kneuzen kapot !

Wat "lees eens verder"? Met wat je in jouw omgeving meemaakt,ben je het dus met Cornè eens.En dat iedereen met een zware knaller iets moet vernielen.
Laat me je dit zeggen,wanneer ik iemand een verkeersbord of een raam of what ever
zie slopen,dan kan hij een trap onder zijn hol verwachten.En waarschijnlijk lever ik hem in aan zijn nekvel af bij zijn ouders. En als zij willen dat zoonlief het niet nog eens uithaalt,dan treffen ze passende opvoedkundige maatregelen.

Corné bedoelde hier waarschijnlijk mee te zeggen dat mensen alleen zwaar illegaal vuurwerk kopen om dingen mee op te blazen.. wat vaak wel zo is. En opmakend uit zijn verhaal ga ik er vanuit dat hij mensen uiteraard niet aanspoort om dingen op te blazen..
"Uitzonderingen daar gelaten" betekent dat er ook mensen zijn die het alleen afsteken voor het genot om een harde knal. :wink:

De woorden "uitzonderingen daar gelaten" laten het in mijn opinie lijken of slechts een kleine groep van de zwaar vuurwerk afstekers, het spul normaal gebruikt.Echter het is volgens mij andersom en zijn het een klein aantal losers die verantwoordelijk zijn voor alle schade tijdens oud en nieuw.Immers,als je er één keer ongestraft mee weg komt,waarom zou je het dan niet nog een paar keer doen? Op die manier kan een groepje van een man of 5 alles in een straat slopen.Wanneer ze gesnapt worden mogen ze van mij alle schade vergoeden.Kan leuk oplopen met 300 euro per prullenbak!

Hier zijn de flitspalen al weggehaald omdat er laatst een is opgeblazen.
Ben ook al een paar overleden prullenbakken tegengekomen.
Triest dat dat moet, ik werk me de t*ring om die prullenbak weer terug te krijgen.

Hier zijn de flitspalen al weggehaald omdat er laatst een is opgeblazen.
Ben ook al een paar overleden prullenbakken tegengekomen.
Triest dat dat moet, ik werk me de t*ring om die prullenbak weer terug te krijgen.

Hier ben ik nog geen schade tegengekomen,
laatste tijd wordt er wel vuurwerk afgestoken maar gaat allemaal netjes.

Ik zie het verschil niet tussen vandalisme met of zonder vuurwerk. Allebei hoort zich niet en het is niet wijten aan het vuurwerk. Zeker niet het legale vuurwerk.

Naar mijn idee wordt het zelfs elk jaar minder maar de overheid en tegenstanders van vuurwerk gebruiken dit natuurlijk als speerpunt. Maar stel dat dit uitgebannen wordt dan blijven er nog genoeg andere dingen over. Denk maar aan: Geluidsoverlast, stank, milieuverontreiniging. Verbieden willen ze vuurwerk toch wel

Het is leuk dat een stel fans tegen vandalisme is maar beter zouden de importeurs van vuurwerk zich meer laten horen. Ik heb de laatste jaren nog weinig gezien van hen. Ook omtrend veiligheid hoor je wening. Vuurwerkbrillen gratis uitdelen is een kleine moeite en je geeft als branche toch een geluid. Verder kan je tegen vandalisme verder niets doen het gebeurd 365 dagen per jaar

Ik zie het verschil niet tussen vandalisme met of zonder vuurwerk. Allebei hoort zich niet en het is niet wijten aan het vuurwerk. Zeker niet het legale vuurwerk.

Naar mijn idee wordt het zelfs elk jaar minder maar de overheid en tegenstanders van vuurwerk gebruiken dit natuurlijk als speerpunt. Maar stel dat dit uitgebannen wordt dan blijven er nog genoeg andere dingen over. Denk maar aan: Geluidsoverlast, stank, milieuverontreiniging. Verbieden willen ze vuurwerk toch wel

Het is leuk dat een stel fans tegen vandalisme is maar beter zouden de importeurs van vuurwerk zich meer laten horen. Ik heb de laatste jaren nog weinig gezien van hen. Ook omtrend veiligheid hoor je wening. Vuurwerkbrillen gratis uitdelen is een kleine moeite en je geeft als branche toch een geluid. Verder kan je tegen vandalisme verder niets doen het gebeurd 365 dagen per jaar

Klopt helemaal,
Kijk naar palen die verroest zijn door hondenpis.
en ga zo maar door als je dat op zou tellen zou vuurwerk een kleine schakel zijn.

Wat ik hier merk is het denk ik meer stoer zijn voor:...
Dus o ik heb gister een prullenbak op geblazen stoer heh?!
en het is illigaal en dat trekt meer mensen het mag niet je kan een boete krijgen net zoals joyriding.

Maar ze snappen niet dat ze het verpesten voor de anderen want de regering zou kunnen denken van: goh er word niks vernield etc misschien kunnen we wel wat hardere knallers invoeren... Dan is iedereen blij wij (de freaks)want we hoeven niet meer naar Belgie de regering want ze krijgen meer belasting.

Wat ik hier merk is het denk ik meer stoer zijn voor:...
Dus o ik heb gister een prullenbak op geblazen stoer heh?!
en het is illigaal en dat trekt meer mensen het mag niet je kan een boete krijgen net zoals joyriding.

Maar ze snappen niet dat ze het verpesten voor de anderen want de regering zou kunnen denken van: goh er word niks vernield etc misschien kunnen we wel wat hardere knallers invoeren... Dan is iedereen blij wij (de freaks)want we hoeven niet meer naar Belgie de regering want ze krijgen meer belasting.
hier in de keten komt het onderwerp ook steeds vaker weer boven.
met afschuw luister ik dan even mee:frusty:
maar het gaat inderdaad allemaal om stoer doen en om dingen doen die niet mogen. laatst hoorde ik zelfs dat ze het deden om de gemeente terug te pakken:bonk:

Back
Bovenaan