Vuurwerkvandalen Berghem gepakt

ylke

VWC lid
BERGHEM - De politie heeft dankzij speurwerk van de wijkagent van Berghem twee inwoners uit die plaats aangehouden vanwege het aanbrengen van schade aan de kiosk aan het Mr. Gielenplein. Het betreft twee mannen (21 en 23 jaar) uit het Osse kerkdorp.

25 Dakpannen
De schade werd begin november aangericht door vuurwerk af te steken. Daarbij ontstond een gat van twee meter doorsnee in de kiosk en raakten 25 dakpannen vernield. De gemeente Oss heeft de schade inmiddels hersteld. Het bedrag dat hierbij gemoeid was, 800 euro, zal op de daders worden verhaald.

Daarnaast worden ze binnenkort voor de rechter verwacht om zich te verantwoorden voor hun daad

Bron

Van dit soort berichten word ik blij.

Laat ze ze allemaal maar oppakken die vuurwerkvandalen.
Illigaal vuurwerk ok...........Maar doe er wel normaal mee!!!!!!!

wat hebben die mensen allemaal gedaan dan? een gat van 2 meter doorsnee:bonk:
waarschijnlijk is 2 m doorsnee lichtelijk overdreven maar laat het 1,5 m doorsnee zijn en het is nog steeds absurd.
hier nog een ander bericht:

Vernieling kiosk Berghem opgelost
Berghem , 16-02-2012

In de namiddag van vrijdag 4 november 2011 werden de omwonenden van het

Mr. Gielenplein in Berghem opgeschrikt door een enorme explosie. Op dat moment maakten twee mannen zich uit de voeten richting Wilhelminasingel. Nadat de rook en kruitdampen waren opgetrokken bleek dat in het dak van de kiosk een gat zat van 2 meter doorsnee. Tevens waren er 25 dakpannen vernield en lagen her der verspreid over het plein en de Veldstraat. Op het Mr. Gielenplein bleef een personenauto achter. Onderzoek wees uit dat de explosie door vuurwerk veroorzaakt was. Mede door prima speurwerk van de wijkagent van Berghemen de bereidheid van een aantal getuigen om een verklaring af te afleggen, konden op 9 en 15 februari jl. twee daders, een 23- en 21-jarige inwoner van Berghem worden aangehouden. Beiden mannen zijn inmiddels gehoord en hebben de vernieling toegegeven. De verdachten hebben via het lik-op-stuk-beleid van Justitie te 's-Hertogenbosch een dagvaarding ontvangen en zullen zich binnenkort voor de rechter moeten verantwoorden voor hun daad. De gemeente Oss heeft aangifte gedaan en de schade is inmiddels hersteld. Het schadebedrag van ruim 800 euro zal op de daders worden verhaald.

BRON

goed zo dit is de manier om dit soort ongein aan te pakken .
gat van 2 meter doorsnee is wel erg groot .
hoe hebben ze dat gedaan :bonk:

Als je echt met vuurwerk een gat van 2 meter wil maken in een dak gaat je dat never nooit lukken , het kan met misschien een paar kilo's flash maar dat zal dit wel niet geweest zijn ?
Misschien een HE of de media zit weer eens het gat van 20 cm uit te breiden naar 200 cm... Ik denk dat de media weer alles erger maakt , dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur hoe groot het gat ook is hoop ik dat de straf heel wat meer is dan 800 euro. Laat ze maar de komende 10 oud en nieuws lekker werken in een riool ofzo.
Rotslopers..

Laat ze ze allemaal maar oppakken die vuurwerkvandalen.
Illigaal vuurwerk ok...........Maar doe er wel normaal mee!!!!!!!

Nu wordt er in een artikel eens geen woord over illegaal vuurwerk gerept en dan gaan wij het hier doen, wie zegt dat er ook daadwerkelijk sprake was van illegaal vuurwerk ? ( het is aannemelijk, maar zeker is het niet :rolleyes: )

Als je echt met vuurwerk een gat van 2 meter wil maken in een dak gaat je dat never nooit lukken , het kan met misschien een paar kilo's flash maar dat zal dit wel niet geweest zijn ?

Hoe kom je daar nu bij, je weet namelijk niet eens hoe de dakconstructie van de kiosk er uit zag, misschien was het maar een hele lichte constructie wat ik zelf ook denk, want een dak van een kiosk hoeft niets te dragen en te houden. Dus waarschijnlijk was het een constructie van een paar balken met daarop dakplaten met underlaymentplaat of iets dergelijks.

On topic : de heren zijn gepakt en worden aansprakelijk gesteld voor de schade en dat kunnen wij alleen maar van harte toejuichen.

Nu wordt er in een artikel eens geen woord over illegaal vuurwerk gerept en dan gaan wij het hier doen, wie zegt dat er ook daadwerkelijk sprake was van illegaal vuurwerk ? ( het is aannemelijk, maar zeker is het niet :rolleyes: )

Hoe kom je daar nu bij, je weet namelijk niet eens hoe de dakconstructie van de kiosk er uit zag, misschien was het maar een hele lichte constructie wat ik zelf ook denk, want een dak van een kiosk hoeft niets te dragen en te houden. Dus waarschijnlijk was het een constructie van een paar balken met daarop dakplaten met underlaymentplaat of iets dergelijks.

On topic : de heren zijn gepakt en worden aansprakelijk gesteld voor de schade en dat kunnen wij alleen maar van harte toejuichen.

Ik draai er gewoon niet omheen.
Al zou het dak van hardboard zijn,dan nog zal legaal vuurwerk geen gat van twee meter slaan.
En ik vind dat zwaar vuurwerk wel moet kunnen,maar alleen als het normaal gebruikt word.

Je hebt helemaal gelijk ik heb te snel gelezen. Ik werd al te snel boos en moe van dit soort berichten en oordeelde te snel.
Maar ik blijf het toch raar vinden , 2 meter is niet niks en legaal vuurwerk doet dat niet snel :)
800 euro boete is veels te weinig , laat ze dan het dak zelf terug maken en de kosten dubbel betalen dan voelen ze het nog harder.

Back
Bovenaan