Vuurwerktrip Bunde/Leer

pyroattack

VWC lid
Hey, mede vuurwerk-fans:D
Vorig jaar voor het eerst naar Duitsland geweest.
Heb daar uiteraard een verslagje van geschreven, omdat ik even niks te doen had. Maargoed, hier komt ie.

Tripreport vuurwerk halen in Duitsland - 30 december 2009
Emspark winkelcentrum & Lidl Bunde

Aangezien ik niet meer duur uit wou zijn aan Nederlands vuurwerk kwam ik tot het besluit om vuurwerk te halen in Duitsland. Het wordt gedoogd, dus waarom ook niet. Je bent immers veel goedkoper uit.:devil:

Mijn vader en ik gingen ’s morgens om 09.30 weg richting Bunde. Ik was onderweg steeds aan het piekeren over de controles bij de grens (omdat ze toch nog wel eens moeilijk willen doen), drukte bij de winkels en of ze nog wel genoeg op voorraad hadden.

Als eerste zijn we geweest naar het Emspark winkelcentrum. Het is een groot winkelcentrum met veel winkels. We zagen op de pakeerplaats al wat Nederlanders/Duitsers lopen met pijlenpaketten en ander vuurwerk. Toen we binnen waren in het winkelcentrum zagen we gelijk de welbekende schappen staan. Het was niet in een winkel, maar gewoon in het gangpad van het winkelcentrum. Het was zo ingedeeld dat je een pad moest volgen en vuurwerk vervolgens je mandje kon gooien, en wat dus ook tegelijkertijd de rij was. Misschien zie je het voor je. Aan het einde van dat pad kon je het vuurwerk afrekenen. Het was niet zo heel druk, maar veel leuke potten hadden ze niet (meer?). Er stonden maar een paar groepjes in de rij (intotaal ca. 20 mensen?). Nouja, heb in ieder geval dit meegenomen:

4x Weco Aquilia 2x pijlen paketten van 2 x €15,- en een soort van mega romeinse kaars.

Weer terug naar de auto gelopen en in de kofferbak gegooit. Daarna gingen we naar de Lidl in Bunde; het was er toch vlakbij, dus waarom ook niet.

Toen we bij de Lidl binnen kwamen verbaasde het me dat het ook zo rustig was. De schappen waren ook nog aardig vol (ongeveer nog 10 alligators op voorraad om je een idee te geven). Had dit meegenomen:

2x alligator 2x powerbox 2x mystic castle.
(Had achteraf gezien toch beter wat meer van die alligators mee moeten nemen, maar mijn vader zei op een gegeven moment: nee maak het niet te duur; daar was ik niet echt blij om). Dus naar de kassa gegaan om af te rekenen, en het achterin de kofferbak gegooit. Vond de kofferbak er toch best leuk uit zien met al dat vuurwerk!

Maargoed had toch best veel (of nouja, genoeg) vuurwerk meegenomen voor mijn doen, mede doordat het zo goedkoop is in Duitsland. Volgende keer nog beter inslaan!

Nouja, kortom: het was helemaal niet druk. Dat komt denk ik omdat we op 30 december zijn gegaan. Ik zal je vertellen, ik heb helemaal GEEN grenscontroles gezien. En als die er waren en je werd aangehouden, no fear, want je mag gewoon vuurwerk halen in Duitsland, als het maar onder de 10 kilo is. Ga er maar gewoon vanuit dat je het mee mag nemen over de grens. Lees ook maar eens andere topics met mensen die hetzelfde zeggen. Meestal is er niks aan de hand.

Het was een leuk dagje, en voor herhaling vatbaar.
Foto's:

Sorry voor de onduidelijkheid van sommige foto's.
De foto in de Lidl is gemaakt met me mobiel.

Gr. pyroattack

leuk verslag en best lekker als we al weer in april leven!
ag beter laat als nooit:D

Haha, 't is dat ik even niks te doen had.:D

@Ruben Fransen, nouja we waren er toch, dus waarom ook niet.:p

Greetz, pyroattack

Laatst bewerkt:
Hoeveel was je kwijt? Ik wil ook naar Bunde gaan dit jaar. Toen je daar naar Lidl ging waarom ben je niet even de aldi binnen gestapt? Die zit 5 huizen verderop, of verkoopt die geen vuurwerk? En wat voor assortiment verkoopt Lidl?

Laatst bewerkt:
Hoeveel was je kwijt? Ik wil ook naar Bunde gaan dit jaar. Toen je daar naar Lidl ging waarom ben je niet even de aldi binnen gestapt? Die zit 5 huizen verderop, of verkoopt die geen vuurwerk? En wat voor assortiment verkoopt Lidl?

Even een oud topic ophalen, maar de Aldi verkoopt inderdaad ook gewoon voorwerk daar. Gewoon standaard assortiment van Aldi-Nord.

In Leer heb je de Ceka zitten (soort warenhuis).
In Leer centrum zat altijd een wapenwinkel.

Maar dit is niet het goede topic voor die vraag bedenk ik mij ineens..

In Leer heb je de Ceka zitten (soort warenhuis).
In Leer centrum zat altijd een wapenwinkel.

Maar dit is niet het goede topic voor die vraag bedenk ik mij ineens..

oke sorry hier voor ben net nieuw snapje
maar waterborg bedoel
weetje waar ik wel de goede topic kan vinden

Back
Bovenaan