Vuurwerktraditie gaat langzaam in rook op'

Wat ik niet begrijp is waarom de media zoveel anti vuurwerk berichten naar buiten brengt. Totaal onbenullige meningen zijn voorpagina nieuws?? Wat is het belang, wat zit erachter. Het lijkt wel gestuurd vanuit de overheid. Linkse en rechtse media ze doen allemaal net zo hard mee.

Ik denk heel simpel: het is sensatie nieuws en het is actueel. Elke november/december is het toch hetzelfde liedje? Ik weet nog dat begin jaren 90 ook al zwaar campagne gevoerd werd tegen vuurwerk. Toen was het milieu nog veel meer een hot item.

Oki een voorbeeld ik heb er dichtbij gewoond.
Hou een onderzoek namens heel nederland wat het grootste geloof in nederland is doe dat bij een supermarkt in schilderswijk.
Vraag daar wat voor geloof hun hebben.
Wat is dan het grootste geloof van nederland?
Juist de islam ik gok zo 95 procent dan. Waarom? om dat je het in een islimitishe buurt doet.
Dus wat hebben we geleerd dit onderzoek is niet rechtsmatig en dus eigelijk ongeldig.
Dus eigelijk zal je een onderzoek onder elke nederlander moeten doen zon 17 miljoen mensen aan de hamd daarvan kan je bepalen weg of niet weg maar 17 miljoen mensen en dan 1000 mensen vragen is niet rechtvaardig om te noemen

Inderdaad ik hoor de vuurwerkbranche niet, ze vinden het wel best lijkt het en gaan zodra het te laat is pas in actie komen. Als het kalf verdronken is dan.....

De overheid krijgt 21 procent belasting, dat is dus meer dan dat er gesloopt word(niet dat ik het slopen goedkeur)

Nou, 21% van 50 miljoen is 10,5 miljoen. De schade dat vorig jaar door vuurwerk werd aangericht kostte de overheid 10 miljoen euro. Dus 5 ton zal niks uitmaken voor de overheid.

Ik weet niet of iemand van jullie weleens n reactie plaatst bij dit soort artikelen in bv de Telegraaf, maar het valt mij op dat mijn reacties vaak afgekeurd worden voor publicatie. En dan hou ik het nog netjes ook. Snap het niet en vind dit een vorm van censuur, zo lijkt het alsof heel NL voor n verbod is en tegen vuurwerk.
Ik snap nog steeds niet waarom de branche niet eens terugslaat met een of andere kampanje.

Klopt, dit is mij ook al opgevallen vooral bij de Telegraaf..

Het is echt belachelijk, voor je reactie krijgt met waarom ben je dagen verder!

wat een hypocriet stukje tekst .
ik ben vanmiddag samen met mijn vader op een afgelegen plek wat cat 1 wezen testen .
onder tussen toen we bezig waren hadden we toch de aandacht getrokken van een nieuwsgierige familie .
voor dat ik de auto instapte besloot ik de 3 crackling lintjes nog gouw ff tegen de aansteker te houden .
dat zag zoontje lief en riep pappa wacht .
zodra ik om 00.00 lekker naar buiten ga zijn er altijd wel 50 ogen op mij gericht .
dus hoezo de vuurwerktraditie loopt ten einde !?
ze willen je laten geloven dat de huidige vuurwerktraditie ten einde loopt .
zodra we met zen allen gaan filmen wat er precies gebeurd om 00.00 krijg je een totaal andere werkelijkheid te zien .

er is een spreekwoord dat zegt: al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald dat wel .
stiekem hoop ik wel dat dit kleine stook momentje vaderlief van die familie toch nog over gehaald om wat vuurwerk aan te schaffen .
want laten we eerlijk wezen het hoort er wel een beetje bij .

Back
Bovenaan