crowncollection
VWC lid
Dit is echt de omgekeerde wereld. Mensen belonen wanneer ze de wet niet overtreden. Het is toch normaal dat je je aan de wet houdt? Regels zijn regels en houdt jezelf er dan gewoon aan.
Anders gezegd: "Ik loop het Gemeentehuis binnen en vraag aan de Gemeente mij alvast maar €100,- euro te geven. De Gemeente vraagt zich af waarom. Ik zeg dat ik anders een paar bushokjes ga vernielen. De Gemeente betaalt mij en ik ga naar huis zonder iets te vernielen".
Nog anders gezegd: "Laten we Robert M. maar alvast na zijn vrijlating iedere maand €1.000 euro betalen, mits hij belooft geen kinderen meer te misbruiken. Het hele Politieonderzoek, rechtszaken etc. kosten meer geld dan dat we hem gewoon koest houden door geld te betalen".
De mentaliteit van de Nederlanders moet gewoon om en daar hoort een zware strafaanpak bij en niet dit softe goede van de Gemeente Almere met zijn slappe burgemeester Jorritsma.
Het is inderdaad normaal dat je je aan de wet houdt. Maar goed gedrag belonen werkt beter dan fout gedrag bestraffen. Dat is allang bewezen. Wil je gedragsverandering, dan moet je niet met strengere straffen komen. Mensen die iets fout doen moet je straffen, maar als mensen iets goed doen moet je ze eigenlijk belonen. Dat maakt het aantrekkelijk om goed gedrag te vertonen. Hoe ver je daar in wil gaan, dat weet ik niet. Verder zal de overheid hier niet gauw aan beginnen, als mensen zich aan de regels houden komt er op een gegeven moment geen geld meer binnen.
Jorritsma heeft het in ieder geval helemaal verkeerd aangepakt. Op deze manier werkt het niet. Ik geloof best dat er in Almere skaters zijn die het slopen hebben gelaten omdat ze anders misschien geen skatepark zouden krijgen. Maar dan is er nog een hele grote groep jongeren die niet geïnteresseerd is in skaten en die slopen dus toch wel. Daar kun je de welwillenden toch niet op aanspreken?
Sowieso vind ik dit hele nieuwsbericht maar flut. Want er staat dat alle skaters vuurwerkterroristjes zijn. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.