vuurwerkteam succesvol dankzij tips

dennis-pyro

VWC lid
Vuurwerkteam succesvol dankzij tips
Het vuurwerkteam van afdeling Milieu van Politie Twente is mede succesvol geweest dankzij de 25 tips die zij via Meld Misdaad Anoniem, de wijkagenten en Twitter heeft mogen ontvangen. Het vuurwerkteam, dat op dit moment met het afronden van alle onderzoeken bezig is, wil daarom iedereen bedanken.

Het vuurwerkteam dat sinds oktober 2011 alle opsporingscapaciteit heeft ingezet op de bestrijding van illegale opslag van vuurwerk, heeft in totaal ruim 6000 kg illegaal vuurwerk in beslag genomen en tegen 24 verdachten proces verbaal opgemaakt.
In het oog springende opslag van zwaar illegaal vuurwerk (> 250 kg) waren:
• Enschede Lipperkerkstraat 2461 kg (garagebox midden in een woonwijk)
• Enschede Burg. Van Veenlaan 250 kg (schuur achter woning)
• Hengelo Louis van Gasterenstraat 250 kg (bovenverdieping woning)
• Almelo Posthuislaan 480 kg (schuur achter de rijtjeswoning)
• A-1 Transport van vuurwerk 1780 kg (busje met vuurwerk)

Gevaarzetting
In alle gevallen was er sprake van een onveilige situatie, in een aantal gevallen was er niet alleen gevaar voor de eigenaar maar voor de gehele straat. In overleg met het Functioneel Parket is besloten om de nagelaten investeringen bij dit soort illegale opslagen als een soort van ontneming mee te nemen. Legale opslagen moeten aan strenge eisen voldoen om veiligheid te “garanderen”, dit kost de ondernemer veel geld. Naast de illegale handelaar wordt ook tegen de eigenaar van het pand, waar de opslag van vuurwerk geconstateerd is, proces-verbaal opgemaakt.

Samenwerken
De controles op illegaal vuurwerk en/of illegale opslag werd samen uitgevoerd met wijkagenten en agenten van alle Twentse wijkteams. Ondersteuning bij het bepalen van de gevaarzetting en de bouwkundige eisen kwam van de gemeentes.
Wijkagenten en agenten uit de basispolitiezorg hebben gecontroleerd op het te vroeg en/of afsteken van illegaal vuurwerk.

http://www.politie.nl/twente/projecten/vuurwerkteamsuccesvoldankzijtips.asp

Ik proef en ruik een misplaatste trots, moeten ze gewoon niet een keer voorkomen dat het illegale vuurwerk het land in komt? Ik bedoel Twente ligt aan de grens,dus volgens mij moeten ze gewoon even een peiling houden hoe het zit met het vervoer ervan! En ik vraag nog steeds af waarom iedereen Meld Misdaad Anoniem belt, ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ze gebeld hadden, ze zijn volgens mij bang voor een confrontatie.

Ik proef en ruik een misplaatste trots, moeten ze gewoon niet een keer voorkomen dat het illegale vuurwerk het land in komt? Ik bedoel Twente ligt aan de grens,dus volgens mij moeten ze gewoon even een peiling houden hoe het zit met het vervoer ervan! En ik vraag nog steeds af waarom iedereen Meld Misdaad Anoniem belt, ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat ze gebeld hadden, ze zijn volgens mij bang voor een confrontatie.

Je slaat de spijker op zijn kop. Vroeger ging men nog wel eens bij elkaar aan de deur als ze ergens mee zaten.
Tegenwoordig word men via media etc zo bang gemaakt dat ze gelijk naar de telefoon grijpen.
En als dan ook nog eens meld misdaad anoniem ( ik noem het de nsb-lijn) word gemeld in de media. Is 1+1 2.

Ergste vind ik nog dat burgers doen alsof ze een moord hebben voorkomen. En het vaak niet eens grote partijen zijn die in beslag worden genomen. Maar ook vaak wat potjes uit Belgie. En dan denk ik bij mezelf, zoek verdomme een leven!

De maatschappij word steeds harder en gunt elkaar het licht nog niet in de ogen.
Vooral de vergrijzing in Nederland speelt een grote rol. Oude mensen willen rust en vervelen zichzelf, dus dan maar hele dagen voor de ruiten staan gapen. En alles in de gaten houden.

Meld misdaad anoniem nee NSB lijn!

Hoeveel man zit er in dat vuurwerkteam? Veel te weinig voor een magere 6000 kg aan vuurwerk die zij hebben onderschept... Sjonge jonge, wat een land! Te triest voor woorden, en dan nog zijn ze nog succesvol ook. Is this a dream?!

zozo 5221 kg bij 5 invallen en dus de overige 20 z'n 779 kg dat dan weer neer komt op zoon 40 kg pp.

ik zou me dood schamen vooral omdat 90% annoniem is gebeurt.
ik probeerde me in te leven in mensen die zo zielig zijn het te doen dit omdat ik er zelf door genaaid ben.
je moet wel heel erg zielig zijn wil je dit gaan doen.
ben er dan ook nog steeds niet uit waarom.

luie mensen werken bij de pliesie

Ze mogen zich schamen dat ze zelf zo weinig onderzoeksvaardigheden hebben dat ze het van de gewone burgers moeten hebben.

Hoeveel man zit er in dat vuurwerkteam? Veel te weinig voor een magere 6000 kg aan vuurwerk die zij hebben onderschept... Sjonge jonge, wat een land! Te triest voor woorden, en dan nog zijn ze nog succesvol ook. Is this a dream?!

In het vuurwerkteam zat twee man. Tenminste dat maak ik op hier uit de krant waar dit ook in stond. Daar praat men over een duo iig :wink:
Verder wordt ik ook een btje moe van hun telkens te bestempelen als landverraaders e.d. ze doen gewoon hun werk toch. Alleen staat dat sommigen van ons niet aan. Illegaal vuurwerk mag je ook gewoon niet in je bezit hebben en gezien de hoeveelheden, was het best wat volgens mij. Ok als er normaal met dit soort vuurwerk wordt omgegaan is er weinig aan de hand, echter zit een ongeluk in een klein hoekje, maar de media overdrijft ook graag hierin.

Als je in het (anti-)vuurwerk-team zit is het je werk, maar de mensen die anderen aangeven via meld misdaad anoniem (zo wat een misdaad!), die doen dat niet voor hun werk, die doen dat gewoon gratis en voor niets. 2 Mogelijkheden, eerste is dat ze gehersenspoeld zijn met anti-vuurwerk-propaganda (ontoerekeningsvatbaar dus), of het zijn gewoon echt misselijke verraders, want als je echt weet hoeveel kwaad vuurwerk kan dan ga je niet iemand een paar dagen voor oud en nieuw bij de politie aangeven omdat-ie Belgische sierpotten heeft staan. Dat soort dingen gebeuren.

Komt natuurlijk ook door de anti-reclame die je de afgelopen tijd hebt gehad door die cobra's e.d. te vergelijken met handgranaten. Mensen nemen dat voor waarheid aan en dan kan ik het best enigszins begrijpen dat je naar de telefoon grijpt, vooral ook als je al eerder aan het afsteken bent..

Waarvan ook nog eens lang niet alles illegaal vuurwerk was...

"A-1 Transport van vuurwerk 1780 kg (busje met vuurwerk)"

Dit was zover ik weet namelijk een busje van Valk Vuurwerk uit Nijverdal die iets te zwaar beladen was met consumentenvuurwerk bestemd voor hun winkel.

Er zit 500kg verschil tussen beide berichten :wink:
Maar het zou inderdaad wel eens hetzelfde geval kunnen zijn.

Back
Bovenaan