Vuurwerkshow verstoort nachtrust in Enschede

Dag allemaal,

Zoals alle vergunningen verleend worden en deze door de provincie gedeligeerd worden naar Hoofd commandant van de brandweer en de hoofd van dienst bij de politie was omtrent dit vuurwerk iedereen op de hoogte. Als er binnen de korpsen dan niet gecommuniceerd wordt ligt daar de verantwoordelijkheid.

Zelfs de buurt was geinformeerd.

Het feest was n succes en zo te horen het vuurwerk ook. De harde knallen kwamen van het consumenten vuurwerk van Royal Fireworks.

Kortom zoek je knallend consumenten vuurwerk.........

Zoek de dealer bij u in de buurt.

Fijne dag allemaal.

Groeten Team Royal Fireworks

Vuurwerk presented by Royal Fireworks

Ik dacht, ik plaats ook eens iets.

Maar had niet verwacht dat er zoveel ophef over kwam, en was ook totaal niet op de hoogte dat er (blijkbaar een vergunnig) voor Royal was.

Mij excuus voor de ophef en plaatsen van deze!!!

gr Wim

*knip*

Mooi stukje voor in je 'handtekening' 'ondertekening', hoe je het wil noemen, Wim!
Kan wat raar overkomen als je het er zo bij post, vooral in dit topic.

Laatst bewerkt:
Had je een verjaardag Wim? :wink::):tongue2:

Overigens verrassend dat het wel in de media komt terwijl de politie van niets weet. Vaak ontstaan dit soort artikelen volgens mij a.h.v. politiemeldingen.

ik had idd een verjaardag, echter was dit in Oost (Glanerbrug) zonder vuurwerk
Gr Wim

In de zuidelijk landen heel normaal, een mooi stukje nachtelijk vuurwerk.

Wat ik altijd leuk vind in nederland is dat men altijd zegt dat je rekening moet houden met elkaar. Wanneer men echter een vuurwerk laat ontsteken tijdens de bruiloft vergeet men dat 'rekening houden met elkaar' wederzijds is en maakt men ophef over 10 min vuurwerk.

In de zuidelijk landen heel normaal, een mooi stukje nachtelijk vuurwerk.

Wat ik altijd leuk vind in nederland is dat men altijd zegt dat je rekening moet houden met elkaar. Wanneer men echter een vuurwerk laat ontsteken tijdens de bruiloft vergeet men dat 'rekening houden met elkaar' wederzijds is en maakt men ophef over 10 min vuurwerk.

Dat komt omdat de Nederlanders altijd wat te zeiken hebben over anderen.

Jeroen,
Uit ervaring kan ik je vertellen dat bij een "meldings vuurwerk" vaak de lokale politie niet eens op de hoogte is. Zelf neem ik "vooral" bij schiet aanvangen na 00.00 uur even contact op met de lokale politie om nog even aan te geven dat er een show geschoten wordt. Als schieter is het ook niet fijn als je tijdens de show gestoord wordt door een aanrijdende politie wagen. Staat ook zo onprofessioneel naar de klant.

Maarja on-topic zoals gewoonlijk is het verhaal weer in de media groter gemaakt dan dat het is.

Jeroen,
Uit ervaring kan ik je vertellen dat bij een "meldings vuurwerk" vaak de lokale politie niet eens op de hoogte is. Zelf neem ik "vooral" bij schiet aanvangen na 00.00 uur even contact op met de lokale politie om nog even aan te geven dat er een show geschoten wordt. Als schieter is het ook niet fijn als je tijdens de show gestoord wordt door een aanrijdende politie wagen. Staat ook zo onprofessioneel naar de klant.

Maarja on-topic zoals gewoonlijk is het verhaal weer in de media groter gemaakt dan dat het is.

Hoi

Ik weet het, heb t al eens meegemaakt dat n agent aan kwam rijden en als n dolle stier het afsteek terrein op kwam rennen waar volgens wij hem op gepaste manier het terrein lieten verlaten en door gingen met de demo.

Hij dacht ff n stel kwa jongens te hebben gesnapt.

Ik snap dat zaken niet altijd goed gecommuniceerd worden omdat veel mensen er werken maar meldingen en of vergunningen zijn uniek en niet alledaags. Laat zn n boekje maken waar dat inkomt dan hebben wij het probleem ook niet.

Fijne dag

ik heb veel meer last van die dronken ***kneuzen op de fiets, die elk weekend uren lang door de straat lopen de schreeuwen onderweg naar huis!!
nee, doe mij maar een showtje:)

Dat bedoel ik nou,

Laten we er n feest van maken en mensen laten genieten.

Nogmaals zoals het geleerd word, vuurwerk is voor vermakelijkheids doeleinden!

Een fijne warme dag allemaal

Misschien eens overwegen om zelf vantevoren al een sensatiebelust verhaal op te stellen van al het oorlogstuig dat ingezet wordt en dat tijdig naar de Telegraaf en het AD sturen. Scheelt je achteraf een hoop correcties hahahaha :wink:

Enschede

de gemeente ennschede zint op aanvullende eisen die nachtelijke vuurwerkshows moeten voorkomen.in de nacht van vrijdag op zaterdag werd in Enschede west vanaf kwart voor een 's nachts getrakteerd op een tien minuten durende knalharde vuurwerkshow die tot in Haaksbergen was te horen.
het vuurwerk werd afgestoken na een feest in parklocatie de jaargetijden.
,wij werden er zelf ook door verrast, zegt uitbater Maikel Pot.
we hadden een bruiloft en de mensen vroegen van tevoren of ze bij ons vuurwerk mochten afsteken.
dat hebben we niet toegestaan omdat we de buurt geen overlast willen bezorgen.
toch ging het plan elders in het park door.
de gasten schakelden een professioneel bedrijf in dat de vuurwerkshow meldde bij de provincie Overijssel.
deze keurde de melding goed op grond van de vuurwerkwet.
maar er kwamen heel veel klachten over de show binnen.
toen hebben we gezegd dat we moeten kijken naar aanvullende eisen die dit soort nachtelijk vuurwerk onmogelijk maken zegt Richelle van Es namens de gemeente Enschede.
we zullen dat doen met de provincie Overijssel,want daar komen de meldingen binnen.

*bron Tubantia.nl

Back
Bovenaan