Vuurwerkshow kermis laatste moment verboden

ylke

VWC lid
Hoogeveen - De vuurwerkshow die vrijdagavond om 22.00 uur zou worden afgestoken op het kermisterrein op het Beukemaplein, is op het laatste moment verboden door de gemeente, zo meldt onze man ter plaatse.

Het lag niet aan de vergunning maar het betrof de veiligheid die niet afdoende zou zijn gewaarborgd. De afzettingen zouden niet voldoen en er stonden voertuigen in de weg, zo vertelde een betrokkene aan onze fotograaf.

Bron

Zoww dan baal je goed als schieter, 1,5 uur rijden en je show voor bereiden en dan krijg je te horen dat het niet door kan gaan.

tja dat is knap balen als je dit op het laatste moment te horen krijgt .
ik vraag me af hoe die voertuigen zo vlak bij het schiet terrein zijn gekomen .
ik vraag me af wat er eigenlijk mis is gegaan .

Ik zal het even vertellen:dit is een schietlocatie in het centrum van Hoogeveen.
De locatie is een parkeerplaats,de opdrachtgever moet ervoor zorgen dat de locatie voor het vuurwerk vrij is van auto's etc,etc.Dit was dit jaar wederom niet het geval.
Ook al schiet je consumenten vuurwerk dan moet je nog een veiligheidszone in acht nemen.
Tijdens onze aankomst stonden er auto's op de schietlocatie,en zoals idereen hier weet kan dit niet.

Dus zoals ik begrijp is de opdrachtgever nalatig geweest.
Dan ga ik ervan uit dat men de factuur gewoon kan opsturen toch.
Hadden ze maar op moeten letten.

Ik zal het even vertellen:dit is een schietlocatie in het centrum van Hoogeveen.
De locatie is een parkeerplaats,de opdrachtgever moet ervoor zorgen dat de locatie voor het vuurwerk vrij is van auto's etc,etc.Dit was dit jaar wederom niet het geval.
Ook al schiet je consumenten vuurwerk dan moet je nog een veiligheidszone in acht nemen.
Tijdens onze aankomst stonden er auto's op de schietlocatie,en zoals idereen hier weet kan dit niet.

waarom zijn er dan geen verkeersregelaars geweest bij dat schiet terrein
als je nou weet dat er geen auto's bij dat terrein horen zorg je er toch voor dat je daar geen auto's hebt staan

Die stonden daar waarschijnlijk al langer en de opdrachtgever heeft dan de eigenaars van de auto's te laat gewaarschuwd (bijv briefje onder ruitenwisser oid).

Is er niet zoiets als een wegsleepregeling die je van kracht kan laten gaan op zo'n moment?

gek dat ze dus wel de hele kermis hebben kunnen opbouwen, maar niet meteen wat ruimte konden creëren voor de vuurwerkshow. Zeker als het al een keer eerder gebeurd is.

Back
Bovenaan