Vuurwerkshow gevaarlijk voor automobilist

moontan

VWC lid
Lelystad
Vuurwerkshow gevaarlijk voor automobilist
10-11-2009

Een vuurwerkhandelaar uit Lelystad krijgt geen toestemming om volgende maand aan de Larserpoortweg een vuurwerkshow te verzorgen.

Burgemeester Horselenberg en de politie hadden bezwaar gemaakt, omdat het vuurwerk het verkeer op de A6 en de Larserweg zou kunnen afleiden.

Hoewel de handelaar eerder shows aan de Larserpoortweg heeft verzorgd, respecteert hij het besluit. Het vuurwerk mag nu aan de Niels Bohrweg worden afgestoken.

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/65064/vuurwerkshow-gevaarlijk-voor-automobilist

Ah come on! Wat is dit nu weer voor een onzin:S Mensen die rijden hebben heus wel de hersenen om op de weg te letten ook al gebeurt er iets boeiends om zich heen. Urg stomme rot overheid gezeik altijd.

Ah come on! Wat is dit nu weer voor een onzin:S Mensen die rijden hebben heus wel de hersenen om op de weg te letten ook al gebeurt er iets boeiends om zich heen. Urg stomme rot overheid gezeik altijd.

nou ik denk daar heel ander over hoor .
stel nou jij rijdt op de wef met iemand voor jou
en jij zit dan met je gedachten dan bij dat vuurwerkt wat daar in de verte wordt afgestoken .
die vent voor jou moet hard remmen terwijl jij dat niet in de gaten hebt .
wat denk je wat er dan gebeurt :wink:

nou ik denk daar heel ander over hoor .
stel nou jij rijdt op de wef met iemand voor jou
en jij zit dan met je gedachten dan bij dat vuurwerkt wat daar in de verte wordt afgestoken .
die vent voor jou moet hard remmen terwijl jij dat niet in de gaten hebt .
wat denk je wat er dan gebeurt :wink:

Ah, maar elk weldenkend mens denkt na en gaat gewoon naast de weg staan door dat vuurwerk of neemt de eerste en beste afslag naar het vuurwerk.

Echte freaks denken tevens ook eigenlijk eerst na, want ze zien dat mooie vuurwerk dan wel, maar ja, wat is beter? 1 show zien en nooit meer afsteken of gewoon ff een paar minuten zonder doen en dan genieten tot er wat anders gebeurt? Althans zo denk ik dan, of dat echt gebeurt. Geen idee.

(Want ja, oké, de ongelukken op de snelwegen bewijzen anders.

Ach als er op de ene weghelft een ongeluk is gebeurd, staat er aan de andere kant ook een file met kijkers en ja daar gebeuren dan ook regelmatig ongelukjes, omdat men simpelweg niet op het verkeer voor zich let.
Dus zo raar vind ik die gedachte gang niet!

Ah, maar elk weldenkend mens denkt na en gaat gewoon naast de weg staan door dat vuurwerk of neemt de eerste en beste afslag naar het vuurwerk.

Echte freaks denken tevens ook eigenlijk eerst na, want ze zien dat mooie vuurwerk dan wel, maar ja, wat is beter? 1 show zien en nooit meer afsteken of gewoon ff een paar minuten zonder doen en dan genieten tot er wat anders gebeurt? Althans zo denk ik dan, of dat echt gebeurt. Geen idee.

Hoe jij het zegt, zo zou het moeten zijn. Maar Zoals Poziloc zegt is de realiteit toch altijd anders :wink:
Het is gewoon goed geregeld zo toch?

luister een ongeluk is een ongeluk en moet ten alle tijden voorkomen worden .
of het nou op een ringweg is of op de snel weg .
voor mensen zoals wij en alle andere is een vuurwerkshow lang de weg een grote stoor vacktor . dat je met zoiets als vuurwerk langs de kant van de weg steedts nog je aandacht bij de weg kan huoden geloof ik geen bal van .
dit zijn bijzonderheden die je aandacht automatiche trekken .
omdat je als bestuurder al je zintuigen nodig hebt is er
door deze show een andere locatie toe te wijzen rekening gehouden met het menselijk te kort als bestuurder .

Sinds wanneer mag je zomaar stoppen en uit je auto stappen op een snelweg!? Daarbij kan ik me levendig voorstellen dat men afgeleid raakt op een snelweg als daar pal naast een show wordt weggeschoten. Ik kan je vertellen dat het niet zo prettig aan voelt als je ineens met 120KM/uur tegen de auto voor je knalt omdat deze plotseling om wat voor reden moet afremmen.

sjezus wordt eens tijd dat mensen hier volwassen gaan reageren.
voor sommige hier is vuurwerk hun leven merk ik al.
het is gewoon afleidend. PUNT!. als je dit niet zo vindt ben je niet erg slim.

ik zie het probleem van jullie nou weer niet? de show wordt gewoon gegeven op een andere plek en dit is dan ook veiliger!

alsof de gemeente rekening gaat houden met een paar levenloze gasten die de hele dag hun monitor lopen vol te kwijlen omdat ze een mooi vuurwerkfilmpje zien.

denk gewoon eens na mensen en beredeneer niet altijd zo heilig als iedereen dat doet, want niet iedereen ziet vuurwerk zoals jullie het zien:wink:

Tja, het is de A6, Dus wel een grote weg. Maar normaal mag dit geen probleem zijn. Als je wilt kijken rij je er maar naartoe, zet je je auto neer en ga je kijken. Lijkt me logisch dat je niet midden op de weg stil gaat staan om te kijken.

Back
Bovenaan