Vuurwerkschade gemeente Oss 2013 aanzienlijk hoger

Vuurwerkschade 2013 aanzienlijk hoger

OSS - De vuurwerkschade in de gemeente Oss is in 2013-2014 aanzienlijk hoger uitgevallen dan in 2012-2013.

Was het rond de jaarwisseling van 2012 en 2013 nog 41.867 euro, een jaar later was het 77.344,05 euro. Grootste kostenpost waren afvalbakken, daarvan gingen er zeventig van 295 euro per stuk kapot. Kijk in de bijlage voor meer informatie.

KLIK HIER voor een gespecificeerde lijst met totale schades binnen de gemeente Oss.

Bron: http://oss.kliknieuws.nl/nieuws/172298/vuurwerkschade-2013-aanzienlijk-hoger

Dat helpt niet.
Het enige wat moet gebeuren is dat die hersenloze vernielzucht bij de daders verdwijnt.
Mischien dat schok therapie daarbij nuttig is.
Dit is ook de rede van de huidige hetsche tegen vuurwerk algemeen.
Dus mochten er members hier zijn die dit leuk vinden (wat ik ten zeerste niet denk) kap hiermee a.u.b.

Camera's zouden niet eens nodig moeten zijn. Vraag mij af waarom het nodig is om dingen te vernielen. Denk dan - zoals Pyromaniac 1975) al zegt dat het geen leden zijn, maar meer de mensen die het toch wel altijd weten te verpest voor mensen.

Precies wat Pyromaniac1975 al zegt!

Waar ik versteld van sta is de hoeveelheid Kolken en Vuilnisbakken.
En vooral in bepaalde gebieden.
Is het dan niet verstandig om er as jaarwisseling iets meer te controleren in die gebieden.
Is natuurlijk een kostenpost maar het verminderd wel als je mensen op pak met een flinke boete.

Het zou in principe gewoon niet nodig zijn.
Wil je dan zo graag vernielen of dingen opblazen gebruik er dan de eigendomen van jezelf voor.
Ik denk dat je het een stuk minder leuk gaat vinden als je bv een cobra in je auto en brievenbus gooit.
Denk maar een s op die wijze voordat je dit soort ongijn uitvreet!

Het zou in principe niet nodig moeten zijn. Nee dat klopt, dat geldt voor meer dingen.
Helaas gebeurt het wel, dus moeten er maatregelen komen om deze schoften voor eens en voor altijd zo hard aan te pakken dat ze zullen piepen.

Misschien een opmerkelijk bericht wat ik eerder las op de website van het Brabants Dagblad, KLIK HIER

De wijkraad van Oss Noord-West heeft alle binnenbakken, als ik zo op de foto kijk, verwijderd. Als je in het schema van vuurwerkschade kijkt, zie je juist dat Oss Noord-West maar liefst 23 schades heeft aan vuilnisbakken. Hmmm beetje naïef om te denken dat als je de binnenbak verwijderd, de vuilnisbakken dan niet stuk worden gemaakt. Een Cobra 6 blaast gewoon alles kapot. Het feit blijft natuurlijk dat de mensen die deze spullen vernielen gewoon met hun poten ervan af moeten blijven.

Hang meer camera's op zou ik zeggen, kost wat, maar heb je ze wel meteen in beeld.

Waarom? Als er 30.000 minder is dan horen we er niets van alleen van Almere omdat daar een belofte gedaan is.

Buiten dat is een pet al voldoende om niet herkent te worden.

Wat ik me afvraag, zijn er cijfers van vandalisme in Nederland in het algemeen dus zonder oudjaar of misschien met en dat je dan 10 miljoen afschrijft van het totaal bedrag?

Heb het ook nog nooit begrepen wat mensen leuk vinden aan al dat gesloop.
Die mensen hebben helaas niet begrepen, zo zonde.
En de bedragen die je hier bij hoort zijn ook ontzettend hoog.

Wat ik dan weer niet snap van de gemeente,als ze wel de moeite nemen om de binnen bak er uit te halen waarom dan niet van die klepjes er op zetten,die zijn speciaal gemaakt voor de vuilnisbakken zit een slotje op en kosten iets van 5 euro per stuk. Zou niet moeten eigenlijk maar je weet dat het gebeurd.
En die dingen kan je elk jaar weer op nieuw gebruiken.
Voorkomen is beter dan vervangen lijkt mij.

Waarom? Als er 30.000 minder is dan horen we er niets van alleen van Almere omdat daar een belofte gedaan is.

Buiten dat is een pet al voldoende om niet herkent te worden.

Wat ik me afvraag, zijn er cijfers van vandalisme in Nederland in het algemeen dus zonder oudjaar of misschien met en dat je dan 10 miljoen afschrijft van het totaal bedrag?

Nah was ook niet echt een goed antwoord van mij.

Oss lijkt mij een klein plaatsje .
Maar de schade post is wel erg groot .
erg jammer .
weet je wat ik zo jammer vind, je krijgt nooit een artikel te lezen over plaatsen met de minste schade .
waarom zo jammer is dat .

Nah was ook niet echt een goed antwoord van mij.

Ja nee, natuurlijk mag je een mening hebben was alleen benieuwd naar de redenering. Is geen kwestie van goed of fout

Wat ik dan weer niet snap van de gemeente,als ze wel de moeite nemen om de binnen bak er uit te halen waarom dan niet van die klepjes er op zetten,die zijn speciaal gemaakt voor de vuilnisbakken zit een slotje op en kosten iets van 5 euro per stuk. Zou niet moeten eigenlijk maar je weet dat het gebeurd.
En die dingen kan je elk jaar weer op nieuw gebruiken.
Voorkomen is beter dan vervangen lijkt mij.

Ja 5 euro per stuk. Ik moet een duur slot kopen voor mijn fiets op slot te zetten anders stelen ze hem. Zou eigenlijk ook niet moeten maar daar doet de overheid ook weinig aan dus 5,- euro vind ik een mooie prijs

Back
Bovenaan