Vuurwerkonderzoekers bedreigd

Beste Vuurwerk liefhebbers,

Hoever zal meneertje Bonte nog gaan?:angry:
Ik krijg een vermoede dat hij ons in de val probeert te lokken en om ons tegen elkaar op te zetten:angry:

Gr Mart

Ze zouden eens een keer wat positiefs over vuurwerk in de kranten moeten gooien ipv al dit negatieve gedoe. 31 dec. is een dag waar veel mensen naar toe leven, en als je dat probeert af te pakken, zullen ze toch een manier vinden om te blijven stoken, dus veel zin zal het niet hebben.

En wanneer dat verbod er toch komt, zal het ongetwijfeld oorlog worden in NL op 31 dec. in de vorm van rellen, vandalisme, en branden.

Ik zal dan iig in het buitenland te vinden zijn:bye:

Ze zouden eens een keer wat positiefs over vuurwerk in de kranten moeten gooien ipv al dit negatieve gedoe. 31 dec. is een dag waar veel mensen naar toe leven, en als je dat probeert af te pakken, zullen ze toch een manier vinden om te blijven stoken, dus veel zin zal het niet hebben.

En wanneer dat verbod er toch komt, zal het ongetwijfeld oorlog worden in NL op 31 dec. in de vorm van rellen, vandalisme, en branden.

Ik zal dan iig in het buitenland te vinden zijn:bye:

daar ben ik het mee eens Den.

Maar ik vind ook dat we het moeten dood zwijgen.

als er toch een petitie komt zou daar in moeten staan dat we gewoon vuurwerk liefhebbers zijn die geen dingen slopen en niet bedreigt.

Misschien kan een van de mods even een post maken met dat wij het als vuurwerkcrew het niet aanmoedigen voor het geval we in een slecht daglicht worden gezet.

Klopt wat je zegt, WIJ zouden dat doen.... maar WIJ zijn niet iedereen?

dat is ook weer waar wat je zegt .
er zitten altijd wel een paar rotte appels in de mand .
maar mensen die zulk gedrag vertonen om dat ze het ergens niet mee eens zijn ,
doen we gewoon met zen allen afstand van .
die doen wat mij betreft gewoon niet meer mee .
het is simpel gezegd dat weet ik
maar ander ga je er voor je zelf wel gebeukt onder .
met andere worden je moet wel zelf verzekerd blijven om door te kunnen gaan .
anders kun je niet zo goed stoppen met wat je doet . :)

Ik heb ook even gereageerd op een forum met heftig reagerende mensen:

Mensen wat er nu gebeurd is niet goed te keuren maar was te verwachten. Ik ben er al sinds de aankondiging van dhr. Bonte in gaan verdiepen en de uitkomst van zijn onderzoek bevreemde mij zeer.

Dit omdat al eerdere gepubliceerde onderzoeken van januari 2012 iets heel anders uit hebben gewezen, deze kwamen uit dat er een kleine meerderheid voor behoud van de traditie is, ook de enquete van Maurice de Hond {citaat} "53 procent ziet een verbod niet zitten, 42 procent wil vuurwerk alleen toestaan op centrale plaatsen en vijf procent wil dat al het vuurwerk wordt verboden. Dat blijkt uit een recente peiling van Maurice de Hond" , de Poll op geenstijl kwam idem tot deze conclusie, enzv. Het probleem zit hem niet in het Nederlandse Vuurwerk, maar het illegale Vuurwerk, en dat weten ze niet in te dammen. Daar worden vernielingen mee gedaan, daar ontstaan zware verwondingen mee, juist met verbieden van Nederlands Vuurwerkt wakkert de illegale handel juist meer aan. Verder ben ik van mening dat meneer Bonte na 3 eerdere mislukte pogingen enigszins gefrustreerd is geraakt en zijn eigen enquete heeft gemanipuleerd. (dit is een aanname)

Met afschuw heb ik het starttopic gelezen, bedreigingen geuit aan het adres van het onderzoeksbureau, neem ook direct afstand van lieden die dit kenbaar hebben gemaakt en willen doen
Wat willen de goede vuurwerkgebruikers en freaks zoals wij worden bestempeld nu bereiken als zulke lieden bedreigingen gaan uiten, we worden allemaal als vuurwerk liefhebbers in het zelfde hokje geduwd als die zogenaamde nepfreaks met hun bedreigingen.

Heb er geen goed wordt voor over.

Jammer dat het weer zo moet gaan...
(ben eigenlijk wel benieuwd of er leden van vwc zijn ondervraagd voor dat onderzoek, denk van niet...)

Ik heb ook even gereageerd op een forum met heftig reagerende mensen:

Mensen wat er nu gebeurd is niet goed te keuren maar was te verwachten. Ik ben er al sinds de aankondiging van dhr. Bonte in gaan verdiepen en de uitkomst van zijn onderzoek bevreemde mij zeer.

Dit omdat al eerdere gepubliceerde onderzoeken van januari 2012 iets heel anders uit hebben gewezen, deze kwamen uit dat er een kleine meerderheid voor behoud van de traditie is, ook de enquete van Maurice de Hond {citaat} "53 procent ziet een verbod niet zitten, 42 procent wil vuurwerk alleen toestaan op centrale plaatsen en vijf procent wil dat al het vuurwerk wordt verboden. Dat blijkt uit een recente peiling van Maurice de Hond" , de Poll op geenstijl kwam idem tot deze conclusie, enzv. Het probleem zit hem niet in het Nederlandse Vuurwerk, maar het illegale Vuurwerk, en dat weten ze niet in te dammen. Daar worden vernielingen mee gedaan, daar ontstaan zware verwondingen mee, juist met verbieden van Nederlands Vuurwerkt wakkert de illegale handel juist meer aan. Verder ben ik van mening dat meneer Bonte na 3 eerdere mislukte pogingen enigszins gefrustreerd is geraakt en zijn eigen enquete heeft gemanipuleerd. (dit is een aanname)

Frustratie is doorgaans de grote leidraad in het leven van al dat linkse tuig, zou wel eens goed kunnen wat je hier zegt. Zal hem morgen eens een mail sturen om te vragen hoeveel mensen er aan die enquete hebben deelgenomen.

Ik opper voor het schrijven van een gezamenlijke brief aan die heren daar in Den Haag over het feit dat vuurwerkcriminaliteit een probleem is van het laatste decennium, en dat wij, zowel gewone als doorwinterde freaks, hier eveneens last van hebben. Net zoals wij ons ook serieuse vragen stellen bij het opkomen van dingen zoals Delova Rana, Giant Maroon. En dat het verkopen van dit soort dingen aan onwetende jongeren van 14-15jaar tegen de moraal van elk normaaldenkend persoon ingaat.

Zelfs hun eigen onderzoek kan je negatief voor de Bonte-clan interpreteren. "Bent u voor een verbod voor particulier vuurwerk", 22% ja, 41% ja,maar alleen als er vuurwerkshows komen". Dus als er geen vuurwerkshows komen, dan zijn deze 41% tegen een verbod? Deze vraag kan je aanvullen, bijvoorbeeld met wie dan voor deze shows zal moeten betalen? (zowel het vuurwerk zelf als de organisatie). Zeker in deze tijden van crisis zullen veel mensen niet willen dat "het met hun belastingscenten wordt betaald". Hoe zou deze vraag dan worden beantwoord? Als we deze groep gemakshalve dan in ja/nee zouden verdelen (zoals bij de meeste andere online polls) heb je 43,5% voor een verbod en 53,5% tegen een verbod. Dan kom je wel in de richting van het onderzoek van de Hond zelf.
In vraag 1 en 2 wordt verder ook niet gevraagd met wat er precies onder "overlast" wordt verstaan. Niet een best onderzoek.

Bedreigingen zijn natuurlijk nooit goed te praten, maar aangezien ze geen aangifte doen zal het denk ik gaan om grootpraat van wat pubers op hun moeders computer, wat overigens uiteraard niet goed te praten is.

Wij als liefhebbers hebben nu eenmaal zo goed als niks in te brengen, het beste is het gewoon te negeren. Als je deze polls laat doen door een linkse partij die hiervoor een "onafhankelijk" bureau inschakelt, dan weet je dat er zulke resultaten uit kunnen rollen.

Daarnaast blijven er onderzoeken en polls komen, tja dan is er wellis die er bovenuit stijgt (terwijl 9x van de 10 wij aan het langste end zitten). En op die ene keer gaan ze dan zitten, want dan hebben ze een soort van theoretisch wat ze willen hebben.

Kansloos verhaal aan de linkse kant.. Nooit voor gaan stemmen laat dat duidelijk zijn

Doe wat aan de drank en drugsfiguren. Vervolgens pak je de hersenloze pubers. Dan heb je toch al wel een dikke meerderheid van de onruststokers op Oudjaarsdag, dan mogen ze weer hun bekkie opentrekken

Je kan ook uitslagen kopen, volgens mij doet Groenlinks dat, al deze partijen zitten gewoon met dit soort dingen kiezers alvast te sprokkelen. En dan elke keer in het nieuws gaan, en als zij dan een "expert" wat vragen heeft hij dezelfde mening, is dat niet héél toevallig? Ik had trouwens ergens gelezen dat je ook de tegenpartij een eerlijke kans moet bieden om van zich te laten horen, maar ja het is puur propoganda

Je kan ook uitslagen kopen, volgens mij doet Groenlinks dat, al deze partijen zitten gewoon met dit soort dingen kiezers alvast te sprokkelen. En dan elke keer in het nieuws gaan, en als zij dan een "expert" wat vragen heeft hij dezelfde mening, is dat niet héél toevallig? Ik had trouwens ergens gelezen dat je ook de tegenpartij een eerlijke kans moet bieden om van zich te laten horen, maar ja het is puur propoganda
Maar wat schandalig is als je hun "enquete" ziet, dat het dan door grote media als het AD, telegraaf, nu.nl en enkele andere sites direct wordt overgenomen, alsof er binnen die media ook mensen werken die dit soort nieuws graag publiceren. Dat hele 2/3e verhaal ben ik bij zowel NOS als RTL niet tegengekomen.

Ik snap werkelijk niet dat mensen er in geloven om dit dood te zwijgen, en geen enkele actie willen ondernemen om tegen een verbod in actie te komen. Elke peiling die in het voordeel van ons kan zijn is er 1 minder voor de tegenstanders! Het zijn vaak maar een paar muisklikken, je hoeft geen hele toeren uit te halen of brieven te schrijven om evengoed je mening te laten horen. Of het zin heeft, geen idee, maar niets doen heeft sowieso geen zin, net als vloeken en bedreigen ook gewoon kansloos is in deze.

Al jaren en jaren wordt er keihard gestreden om een leuke hobby te verbieden. Vreemd, niemand is verplicht vuurwerk af te steken, als je het niet leuk vindt doe je gewoon niet mee zou je zeggen, maar nee, dat is niet goed genoeg. Het moet helemaal weg! Daarbij wordt er niet geschroomd om te liegen om de publieke opinie te beïnvloeden. Illegaal vuurwerk wordt afgeschilderd als bommen en granaten, en van de schade die tijdens de oud en nieuw viering ontstaat door brandstichting, geweld, ongelukken, vandalisme enz. wordt de schuld bij het consumentenvuurwerk gelegd terwijl die conclusie gewoon feitelijk onjuist is.

We worden gediscrimineerd, zwart gemaakt en onderdrukt, en er zijn onderhand mensen die het een beetje beu aan het raken zijn. Dingen die de wat intelligentere mensen gebruiken om hun mening uit te leggen zoals feiten, cijfers, verbanden en logica worden door de anti-vuurwerk-terroristen in de wind geslagen. Er is totaal geen aandacht voor argumenten voor vuurwerk, want dat past niet in het straatje van de anti-vuurwerk-lui. Wat doe je dan als liefhebber? Ja vertel het me maar. Je bent machteloos.

Dat doet me denken aan enkele eeuwen geleden, toen de boeren de kastelen van de wrede vorsten bestormden met hun hooivorken. Ze waren het zat om niet in vrijheid te kunnen leven en armoede te lijden, maar de vorsten wilden van die klachten niks weten. Wat er gebeurde: de boeren bestormden de kastelen en de vorsten en hun ministers werden onthoofd en hun hoofden werden op stokken gezet en meegedragen. Door heel het continent zijn er van dit soort bestormingen geweest, en kijk aan: we leven in een democratie! Keiharde aanpak, maar het heeft wel gewerkt. En dat is precies wat er hier in het klein gebeurt. Aan argumenten hebben de anti-vuurwerk-lui geen boodschap, het vuurwerk moet weg en punt uit! Ja, en dan worden er bedreigingen geuit. Ik vind het niet gek. Al dat gelieg altijd, dan krijg je zulke dingen.

Ik kan het niet goedkeuren wat er gebeurd is en ik denk dat het in deze situatie ook niet helpt om bedreigingen te uiten, laat staan geweld daadwerkelijk te gebruiken, maar aan de andere kant vind ik het helemaal hun eigen schuld. Altijd maar dat eeuwige asociale gelieg van die hoge pieven, dan kan het voorkomen dat mensen af en toe eens kwaad worden ja. Altijd maar alles verbieden en verbieden en nog eens verbieden, pure betutteling, alsof de mensen geen eigen verantwoordelijkheid meer hebben.

Ik vertrouw heel het onderzoek niet, maar al was tweederde van Nederland voor een vuurwerkverbod, wat dan nog? Blijkbaar is het de bedoeling dat je alleen dingen doet waar de meerderheid van het land het mee eens is. Dan blijft er weinig over, weg persoonlijkheid en weg creativiteit! Trouwens, ik denk dat er ook wel een meerderheid te vinden is van Nederlanders die vinden dat de benzineprijzen flink omlaag moeten, en dat de flitspalen weg moeten (met dank aan Xtremerides voor dit goeie argument), en dat de AOW-leeftijd op 65 blijft. Allemaal dingen die een ruime meerderheid van het land graag zou willen, maar die dingen gebeuren ook niet. Je kunt niet zomaar alles aan een stemming overlaten. Zo simpel werkt politiek niet. We hebben hier in Nederland bijvoorbeeld ook nog rechten en vrijheid is daarin heel belangrijk. Hoe meer vrijheid, hoe beter: gun je medemens een eigen hobby, een eigen persoonlijkheid, en houd op met dat belachelijke vuurwerkverbod!

Zelfs hun eigen onderzoek kan je negatief voor de Bonte-clan interpreteren. "Bent u voor een verbod voor particulier vuurwerk", 22% ja, 41% ja,maar alleen als er vuurwerkshows komen". Dus als er geen vuurwerkshows komen, dan zijn deze 41% tegen een verbod? Deze vraag kan je aanvullen, bijvoorbeeld met wie dan voor deze shows zal moeten betalen? (zowel het vuurwerk zelf als de organisatie). Zeker in deze tijden van crisis zullen veel mensen niet willen dat "het met hun belastingscenten wordt betaald". Hoe zou deze vraag dan worden beantwoord? Als we deze groep gemakshalve dan in ja/nee zouden verdelen (zoals bij de meeste andere online polls) heb je 43,5% voor een verbod en 53,5% tegen een verbod. Dan kom je wel in de richting van het onderzoek van de Hond zelf.
In vraag 1 en 2 wordt verder ook niet gevraagd met wat er precies onder "overlast" wordt verstaan. Niet een best onderzoek.

Bedreigingen zijn natuurlijk nooit goed te praten, maar aangezien ze geen aangifte doen zal het denk ik gaan om grootpraat van wat pubers op hun moeders computer, wat overigens uiteraard niet goed te praten is.
Goed opgemerkt. Ik moet zeggen dat ik nu pas de resultaten van het onderzoek zelf heb bekeken en als ik zie hoe er onderzoek gedaan is dan zet ik daar inderdaad wel een aantal vraagtekens bij. Er worden vragen gesteld over "vuurwerk", en niet over consumentenvuurwerk terwijl de conclusief die getrokken worden daar wel over gaan.

Interessant is ook de uitkomst van 22% van de mensen aangeeft een vuurwerkshow te gaan bezoeken als er vuurwerkshows komen. Die kunnen er niet komen, maar stel dat het wel zou kunnen dan zou het dus aardig druk worden bij die shows, wat het vermoeden (klik) bevestigt van Pyrofan in DeWeekKrant op 27 december 2011, en zoals daar beschreven leidt dat waarschijnlijk dus tot de genoemde ongeregeldheden.

Ook geeft 7% van heel Nederland aan toch vuurwerk te gaan afsteken, en dat is vergeleken met de 19% die dat normaal gesproken wel doet volgens een onderzoek van ING (klik) best veel, vooral als je bedenkt dat al het vuurwerk wat er dan wordt afgestoken illegaal is en er dus geen controle meer is over de zwaarte ervan.

Nog steeds vertrouw ik het onderzoek niet maar nu ik het gezien heb en met de goede obvervatie van Obillwan Klintonobi erbij blijkt dat er ook nog eens onlogische conclusies uit het onderzoek zijn getrokken.

Dat was een lap tekst.

mm Nu word het tijd dat de VWC Staf hun eigen is waarmaakt. Laat als leiders van een vuurwerk Liefhebbers sité is zien. Dat jullie de beschuldiging zeer zwaar vinden. En er van overtuigd zijn dat het zeker geen liefhebbers waren. ;)

Wij laten al jaren zien wat wij hiervan vinden door volledige medewerking te verlenen aan vuurwerktraditie die volop bezig zijn met dit soort acties.

Jeminee, wat een schandalige reacties van 'liefhebbers' op die site van Arno Bonte..
Dit gaat soms echt wat te ver! Respecteer ieder zijn mening, ook van hem! Dus ongeacht of die correct is of niet..

Ik heb er ook maar even wat neergezet;
Een niet ruim doordachte kreet van Arno Bonte, over het vuurwerkverbod.
Een vuurwerkverbod zou nog veel meer narigheid met zich meebrengen dan de vernielingen die er zijn. Nederland staat hoog op de lijst met het aantal werklozen, wat dacht je van het aantal werklozen dat verder zal stijgen als er een vuurwerkverbod komt….
Er zijn best wel veel mensen in Nederland werkzaam in die branche en zij komen allemaal op straat te staan.
Wat verder te denken van de veeeeele winkeltjes die leven van een jaar vuurwerkverkoop (daarvan bijv de huur betalen, etc etc). Die winkeltjes kunnen de deuren ook sluiten; en dat juist in tijden waar dit al zo extreem is!
Een verbod op vuurwerk gaat volledig averechts werken:
Wat te denken van bijvoorbeeld; Bewust meer vernielingen doordat de handel van illegale vuurwerk met misschien wel 500% toeneemt. (liefhebbers kopen toch hoe dan ook vuurwerk).

Verder schaam ik me als medeliefhebber gigantisch van veel van de personen hierboven. Laat mensen aub in hun waarde.

Ik respecteer de mening van Arno Bonte; maar vind de mening totaal niet aan de orde zoals reeds beschreven door mij.

Back
Bovenaan