Vuurwerkmuseum Tilburg (2005)

Die plannen waren er, heel concreet zelfs, begin dit jaar. Tijdens de zomer is daar helaas een streep door gezet. Het was de bedoeling dat we tijdens de Zena Trophy een expositietent neer zouden zetten met dezelfde inhoud, of zelfs meer, als destijds in Tilburg. De Trophy is echter voor dit jaar geschrapt, dus viel ons plan daar ook mee in het water. Helaas.

Voorlopig focussen we dus op ons online stekkie. Komend voorjaar wordt de site aanzienlijk verbouwd. Allemaal met respect voor de content en een duidelijke blijvende focus voor het fotomateriaal, want dat is onze kern. Het forum blijft bestaan, want daar is toch wel behoefte aan, maar krijgt geen leidende rol, zoals dat eigenlijk op de andere sites wél het geval is.

Het opzetten van een fysiek evenement blijft op de wishlist staan. Komend jaar gaan we beslist, al dan niet samen met ene sponsor, kijken naar een geschikte locatie en tijd.

Cameo

Grappig om dit te lezen, ben er in 2005 ook geweest als 13-jarig jochie. Weet nog wel dat ik erg onder de indruk was toen. Had alleen géén enkel idee dat dit er allemaal achter zat, kom uit de buurt van die winkel en ging er vanuit dat het gewoon normale decoratie was :bonk:

Er waren ook veel bezoekers die geen idee hadden dat dit een expositie was. Toen we er een hele middag waren kwamen er zelfs mensen naar ons toe om te vragen wat bepaalde artikelen kostte en waar ze op de bestellijst te vinden waren, haha.

Mooie tijden, die beslist opvolging verdienen. We blijven hopen dit er weer een keer doorheen te krijgen.

Heb je helemaal gelijk in Cameo.
Ik ben dan wel niet van de oude garde maar vond het erg indrukwekkend, en nog steeds.
Mocht het weer in de buurt van tilburg worden opgezet of op een plek bereikbaar met het openbaar vervoer stuur gerust een pm dan help ik mee waar nodig.
Je zal niks aan me hebben voor de informatie van deze oude stukjes, maar bij tijdnood spring ik graag waar dan ook even bij als dit meedraagt aan weer eens een mooi museum!

Aan 1 van de mensen van het vuurwerkmuseum.

Ik heb nog een mooie oude collectie van strijkers welke allemaal nog gevuld zijn.

Is hier interresse voor om te gebruiken voor het museum ooit?

Het gaat om hele oudjes en zijn er zo'n 25 verschillende.

Back
Bovenaan