Vuurwerkliefhebbers roepen op tot landelijk protest: ‘Dat gezeik wordt elk jaar erger

doe dan gewoon oproepen tot een ballonnen mascleta :D
daar kunnen ze maar weinig tegen doen en het is geen vuurwerk :handsup:

Qua aandacht is het zeker prima! Ludiek aangezet, media gehaald, tegengeluid.
Als ze straks het vuurwerk afsteken achterwege laten en vervangen door anderszins herrie of iets anders ludieks, dan is er verder niets mis mee en een prima tegenreactie. Ze moeten er inderdaad wel voor zorgen dat ze zich niet als het stereotype "aso vuurwerkjochies, schijt aan de regels" profileren.

Ik denk dat er van die actie niets terecht komt. Wordt links en rechts so wie so al veel afgestoken die avond, toch?

Wat "aso vuurwerkjochies, schijt aan de regels" betreft: ik lees dat een van de initiatiefnemers graag nog op meer dagen af zou willen steken, maar dat (naar eigen zeggen) niet doet. Niks aso dus, integendeel: hij geeft aan rekening te willen houden met anderen. Die cat. 1-spulletjes op de foto, de oproep alleen legaal vuurwerk te gebruiken: allemaal keurig binnen de lijnen.

Wat de jongens en meisjes in werkelijkheid doen, is natuurlijk de vraag. Maar het beeld dat ze hier neer laten zetten, vind ik niet slecht.

Net alsof het opvalt als protestactie op 30 december. Er zal gewoon gedacht worden dat je alvast wat uitprobeert.

Daarbij is deze oproep een stap dichterbij het vuurwerkverbod. Ook als je het bij één stuk legaal vuurwerk houdt en je tamelijk hypocriet je vuurwerkbril op zet.

Houd je aan de wet en schrijf liever een brief aan het ministerie waarom het onderzoeksrapport van de OvV niet deugt.

ik doe zeker mee, goed initatief. Mensen moeten niet gelijk bang zijn van dat de politie dan langskomt en dat negatieve nieuws. Alleen samen kan je iets voor elkaar krijgen, en dat beschaafd en netjes protesteren werkt toch niet.

Van veel initiatieven word ik vrolijk, maar dit is echt zo kansloos (en te kleinschalig). Het is mij totaal niet duidelijk met welk doel, en ook het beoogde effect van dit initiatief zal uitblijven. Sterker nog, het zal eerder averechts werken, omdat (bijna) niemand de gedachten achter die paar extra cakes, die dan de lucht in gaan, begrijpt. Enige effect dat ik voor me zie is imagoschade van vuurwerk. Daarnaast is het ook vast weer munitie voor groen Nederland in hun strijd voor een vuurwerkverbod.

"Ik wil niet dat vuurwerk wordt verboden, dus ga ik zelf buiten de afsteektijden vuurwerkafsteken"

Huh?

Is deze onzin niet begonnen met Xtremrides1? Zijn jeugdige volgers volgen blindelings de onzin die hij uitkraamt, onwetend dat ze onze traditie naar de knoppen helpen. Hiermee heeft o.a. Groenlinks en de anti-vuurwerk lobby nog meer argumenten om onze traditie de ban in te helpen. Naar mijn mening is het enige goede protest ons gewoon aan de regels houden. Als er geen jeugd was die met nitraten zouden gooien, pijlen over de grond zouden schieten, en prullenbakken opblazen, zouden we zeker weten niet zoveel gezeik naar ons toe krijgen als nu.

Dit (zeer slappe) initiatief heeft tot nu toe amper tot geen aandacht gekregen in de media, Mensen zullen dit dus eerder zien als overlast, dan als een protest.

Maarja, dat is mijn mening.

Zou deze protest actie nu vantevoren nu in de grote media komen? Nee.
En daar gaat het eigenlijk om...
Achteraf zal er denk ik ook geen media aandacht aan worden besteed.
De doorsnee burger weet er toch niks van. Effect zal minimaal zijn, maar van mij mogen ze stoken hoor. Wel met geel hesje aan he :-)

Hoeveel brieven en mails heb je geschreven om tot die conclusie te komen?

Zeer waarschijnlijk exact nul.

De overheid is traag en lomp, maar als je als burger een beetje moeite doet tot een fatsoenlijke brief, krijg je ook een fatsoenlijk antwoord terug.
Om de diepte te krijgen die je daadwerkelijk wil, ben je wel een paar brieven/mails verder, dus dat kost tijd. En of het het antwoord is waar je op zit te wachten, is vaak wel de vraag.

Is deze onzin niet begonnen met Xtremrides1? Zijn jeugdige volgers volgen blindelings de onzin die hij uitkraamt, onwetend dat ze onze traditie naar de knoppen helpen. Hiermee heeft o.a. Groenlinks en de anti-vuurwerk lobby nog meer argumenten om onze traditie de ban in te helpen. Naar mijn mening is het enige goede protest ons gewoon aan de regels houden. Als er geen jeugd was die met nitraten zouden gooien, pijlen over de grond zouden schieten, en prullenbakken opblazen, zouden we zeker weten niet zoveel gezeik naar ons toe krijgen als nu.

Dit (zeer slappe) initiatief heeft tot nu toe amper tot geen aandacht gekregen in de media, Mensen zullen dit dus eerder zien als overlast, dan als een protest.

Maarja, dat is mijn mening.

Hij verwijdert ook reacties waarin wordt verteld dat ook pyromarket bestellingen politiebezoek krijgen.
Lijkt juist wel of hij de mensen graag erin luist.

Qua aandacht is het zeker prima! Ludiek aangezet, media gehaald, tegengeluid.
Als ze straks het vuurwerk afsteken achterwege laten en vervangen door anderszins herrie of iets anders ludieks, dan is er verder niets mis mee en een prima tegenreactie. Ze moeten er inderdaad wel voor zorgen dat ze zich niet als het stereotype "aso vuurwerkjochies, schijt aan de regels" profileren.

Eens! Doel van zo'n aanstaande actie is de media halen. Dat is nu wel gelukt. VW afsteken is dus niet meer nodig in mijn ogen. Hopelijk komen er nog wat landelijke media bij.

Nou we gaan het zien vanavond. Zorg dat ik stipt 20.00 buiten sta om te zien wie in de buurt aan deze kansloze missie meedoen :')

Een enkeling die ervanaf weet.
Als het nou eens op tv was geweest dus denk dat er eerlijk gezegd niks ga gebeuren

Back
Bovenaan