Vuurwerkland Steenbergen

Ik heb ze even gebeld en de site is begin November weer online (1 november precies gaan ze helaas niet halen).

Over het assortiment wordt nog weinig los gelaten maar dat zal wel goed komen denk ik zo, ook komen er weer speciale prijzen voor grootverbruikers begreep ik.

Ik wacht in spanning af! :D

We zitten nu in november en ik vind het ergens toch erg jammer dat Vuurwerkland Steenbergen echt niks van zich laat horen.
Geen precieze datum wanneer de webshop online gaat en ook geen informatie over eventuele acties van Vuurwerkland Steenbergen?

Ik ben gewoon erg benieuwd naar wat er dit jaar allemaal gaat gebeuren en ik denk dat ik niet de enige ben.

We zitten nu in november en ik vind het ergens toch erg jammer dat Vuurwerkland Steenbergen echt niks van zich laat horen.
Geen precieze datum wanneer de webshop online gaat en ook geen informatie over eventuele acties van Vuurwerkland Steenbergen?

Ik ben gewoon erg benieuwd naar wat er dit jaar allemaal gaat gebeuren en ik denk dat ik niet de enige ben.

Ze zijn natuurlijk niet verplicht om een actie te houden he!?

Maar op zeer korte termijn zal de website online gaan en horen jullie van Ramon van vuurwerkland Steenbergen of dat er nog een actie komt of niet.

We moeten gewoon geduld hebben. Op de site staat duidelijk media november online dus heeft het geen zin om nu te gaan lopen mokken. Acties etc. zullen dan ook bekend worden. Natuurlijk heeft Steenbergen het allemaal grotdeels al rond en zijn ze er bijna klaar voor. Alleen acties en het moment dat je de boel op bestelklaar gooit moet je soms stil houden, bijvoorbeeld voor de concurrentie. En dat kan alleen maar in je voordeel werken.

Geduld hebben mannen ! :)

Alleen acties en het moment dat je de boel op bestelklaar gooit moet je soms stil houden, bijvoorbeeld voor de concurrentie. En dat kan alleen maar in je voordeel werken.

Geduld hebben mannen ! :)

Dit gaat niet altijd op, want er zijn al vele grootverbruikers voor de verschillende kartonnenacties gegaan. Het is natuurlijk ook zo, hoe langer je wacht met de lancering, des te meer mensen al voor andere aanbiedingen zijn gevallen.

Al met al weet ik nu al dat steenbergen het dit jaar weer erg druk gaat krijgen.

Zo ver ik heb vernomen komen ze dit weekend of begin komende week weer online!

Ik kan ook niet meer wachten maar heb zeker wel het vertrouwen dat ze weer met een heel dik assortiment komen!

Dit gaat niet altijd op, want er zijn al vele grootverbruikers voor de verschillende kartonnenacties gegaan. Het is natuurlijk ook zo, hoe langer je wacht met de lancering, des te meer mensen al voor andere aanbiedingen zijn gevallen.

Al met al weet ik nu al dat steenbergen het dit jaar weer erg druk gaat krijgen.

Ach ja. Wat denk je dat die winkels per karton overhouden aan winst dan?
Enige manier voor die winkels om flink winst te draaien, is excessief veel kartonen in één keer verkopen. En daar komen voornamelijk freaks op af. Die winkels hebben dit jaar wat extra winst.

Steenbergen iets minder. Maar Steenbergen zal tijdens de reguliere verkoop en zonder overmatig aantal freaks ruim genoeg overhouden om van te leven. Freaks naar je tent lokken, is eigenlijk een kers op de taart...

Enige manier voor die winkels om flink winst te draaien, is excessief veel kartonen in één keer verkopen. En daar komen voornamelijk freaks op af. Die winkels hebben dit jaar wat extra winst.

Steenbergen iets minder. Maar Steenbergen zal tijdens de reguliere verkoop en zonder overmatig aantal freaks ruim genoeg overhouden om van te leven. Freaks naar je tent lokken, is eigenlijk een kers op de taart...

Daar kan ik je geen ongelijk in geven Jupilerfreak, maar zo werkt het voor alle winkels. Winstmarge op grote bestellingen met veel korting is gewoon heel laag, waarschijnlijk is het beter om klanten uit de buurt te trekken die geen korting krijgen maar gewoon leuke folderprijzen onder hun neus geschoven krijgen. Ik heb er volle vertrouwen in, gelukkig woon ik in Zeeland dus denk ik dat ik de 31e nog even langs ga (hopelijk weer in het laatste uurtje een dikke korting zoals vorig jaar).

Laten we niet vergeten dat Ramon mij bevestigd heeft dat er weer extra voordeel te behalen is voor de liefhebbers.

Wat dat precies inhoudt weet denk ik nog niemand, maar het zal niet lang meer duren voordat er meer bekend wordt gemaakt denk ik.
Ai, moeilijk, maar ik moet het nog een paar dagen vol houden. Heb er zin in! :D

Daar kan ik je geen ongelijk in geven Jupilerfreak, maar zo werkt het voor alle winkels. Winstmarge op grote bestellingen met veel korting is gewoon heel laag, waarschijnlijk is het beter om klanten uit de buurt te trekken die geen korting krijgen maar gewoon leuke folderprijzen onder hun neus geschoven krijgen. Ik heb er volle vertrouwen in, gelukkig woon ik in Zeeland dus denk ik dat ik de 31e nog even langs ga (hopelijk weer in het laatste uurtje een dikke korting zoals vorig jaar).

Naar ik begrepen heb, zijn er weinig echt leuke winkels voor de liefhebbers in Zeeland.Als je al gaat, dan ga je voor het assortiment denk ik.

Als ik in Zeeland zou wonen, zou ik ook naar Steenbergen gaan ja. Gewoon proberen te onderhandelen en zien wat er uitkomt :wink:

Ik ben vroeger een keer naar Goes geweest, maar dat is me toen niet bevallen. De prijzen van Vuurwerkland zijn over het algemeen erg goed. Vorig jaar de 30e heen gegaan en was zo geholpen, kreeg nog een cake gratis mee en kreeg korting terwijl ik niet had besteld. In Zeeland is er verder niets te vinden aan goeie winkels, ben blij dat Steenbergen er zit dan kan ik helemaal los gaan.

Over een week heb ik besteld!!

Groet,
Michel.

Wat de winstmarge is voor deze winkels op alle verschillende kartonnen, wil ik nog geen eens weten. Dit zal voor elk karton verschillen. Zal ook per importeur verschillen en hoe groot je inkoopt.De winkels maken niet alleen winst op de kartonnen, maar ook zeker op de bijproducten.

Het volgende is natuurlijk een beetje speculeren, maar bij mij werkt het wel zo. Vorig jaar was het gewoon super druk bij Steenbergen, heel veel mensen hebben dit gezien. Als ik zie dat het ergens erg druk is bij een vuurwerkwinkel, dan trek ik al snel de conclusie dat ze goed spul verkopen. Hoogstwaarschijnlijk denk de plaatselijke bevolking ook zo en zal het gewoon weer superdruk zijn bij steenbergen dit jaar, actie of niet.Het mooie is dat de normale mens netjes in de rij gaat staan en een tijdje wacht voor zijn vuurwerk, terwijl er een hoop mensen met dikke kortingen moeten zeuren dat ze lang op hun vuurwerk moeten wachten.
Dan zou ik als winkelier snel de keus maken om hier eventueel niet meer voor te kiezen.

Als ik eerlijk ben, dan had ik ook liever een respons vanuit Ramon gezien in dit topic, aan de andere kant kan ik heel goed begrijpen dat die hier helemaal geen zin in zou hebben, want er werd in mijn ogen onterecht teveel met modder gesmeten.

Nog eventjes en de site zal online komen, ik ben benieuwd of ze weer zo een super assortiment hebben als vorig jaar.

@Jupilerfreak: Heb vorig jaar anderhalve dag meegelopen bij Vuurwerkland (waaronder de drukste dag), en zelfs met die kortingactie kwam het zeer zelden voor dat iemand ergens een heel karton van bestelde. Wat nog het vaakst voorkwam waren de pakketten van Thor (Messier etc.) maar daarnaast echt erg weinig. Een enkeling komt even een karton Silver Salute of Binkies halen maar 95% van de tijd loop je met grote kratten vol verschillende producten heen en weer te sjouwen.

@Jupilerfreak: Heb vorig jaar anderhalve dag meegelopen bij Vuurwerkland (waaronder de drukste dag), en zelfs met die kortingactie kwam het zeer zelden voor dat iemand ergens een heel karton van bestelde. Wat nog het vaakst voorkwam waren de pakketten van Thor (Messier etc.) maar daarnaast echt erg weinig. Een enkeling komt even een karton Silver Salute of Binkies halen maar 95% van de tijd loop je met grote kratten vol verschillende producten heen en weer te sjouwen.

Dat is nu net wat ik bedoel. Daarom quote ik Vincer ook die aangaf dat er een deel van de freaks voor kartonacties gaat. Kartonactie is echt alleen maar interessant voor de grootverbruikers. Maar dat zijn dan mensen die speciaal voor enkele kartonnen op pad gaan.

Een dergelijke actie is voor Steenbergen niet eens logisch. Daarom vind ik ook niet dat Steenbergen vergeleken kan worden met winkeliers die aan extreme stuntacties doen. Dit is niet de meest gunstige doelgroep waar Steenbergen zich op zou moeten richten :wink:

Ik woon zelf ook in Zeeland en het aanbod van goede vuurwerkwinkels is inderdaad ver te zoeken.
Dan moet je toch echt naar Vuurwerkland Steenbergen gaan of naar Vuurwerkpaleis Zeeland.

Dat is nu net wat ik bedoel. Daarom quote ik Vincer ook die aangaf dat er een deel van de freaks voor kartonacties gaat. Kartonactie is echt alleen maar interessant voor de grootverbruikers. Maar dat zijn dan mensen die speciaal voor enkele kartonnen op pad gaan.

Een dergelijke actie is voor Steenbergen niet eens logisch. Daarom vind ik ook niet dat Steenbergen vergeleken kan worden met winkeliers die aan extreme stuntacties doen. Dit is niet de meest gunstige doelgroep waar Steenbergen zich op zou moeten richten :wink:

Ah, op die fiets. Post verkeerd begrepen, sorry! :p

Vuurwerklandstb Vuurwerkland
Achter de schermen wordt er hard gewerkt aan onder andere de nieuwe website, de site komt binnen enkele dagen al online! #vuurwerk
26 minutes ago

Back
Bovenaan