Vuurwerkhandelaar die halve gemeente liet evacueren riskeert maandenlange celstraf

Ik kan je vertellen dat de Cobra 6 wel degelijk legaal vuurwerk is in België. Cobra 6 draagt immers gewoon een CE-keurmerk. Het feit dat dit vuurwerk vaak door mensen zonder de benodigde papieren wordt gehouden maakt het nog niet illegaal of verboden.

Kun je 5 gecertificeerde bedrijven opnoemen die deze knallers gebruiken in shows?
Al kun je praten als Brugman.
Iedere serieuze liefhebber weet dat deze knallers specifiek voor een bepaalde markt worden geproduceerd.
En daar bedoel ik niet de markt van professionele gebruikers mee:rolleyes:

gr

Hij is in overtreding omdat hij meer opsloeg als toegestaan, omdat ie vuurwerk in bezit had waarvoor hij niet over de nodige vergunningen beschikte. Of de cobra's etc illegaal ingevoerd waren zal later blijken. Kan goed zijn dat die waren ingevoerd door iemand met papieren en nadien het circuit zijn ingeraakt.. Dan is het nog geen illegaal vuurwerk. Illegaal is het pas vanaf het naar de letter van de wet verboden is, en dat is bij Cobra's niet het geval. Enkel het bezit en de verkoop van cobra's door personen die hiervoor niet de middelen hebben is verboden.

Er zijn particulieren in België die over een opslag en papieren beschikken en zodoende op perfect legale wijze af en toe een show schieten met Prof spul. Deze persoon hoorde hier niet bij.

Kun je 5 gecertificeerde bedrijven opnoemen die deze knallers gebruiken in shows?
Al kun je praten als Brugman.
Iedere serieuze liefhebber weet dat deze knallers specifiek voor een bepaalde markt worden geproduceerd.
En daar bedoel ik niet de markt van professionele gebruikers mee:rolleyes:

gr

Nee dat kan ik niet, sterker nog ik ken geen enkel bedrijf dat ze gebruikt in hun shows. En ik weet inderdaad net zoals jij waarom die dingen gemaakt worden.

Feit is dat die dingen wel degelijk legaal ingevoerd kunnen worden in België.

Legaal ingevoerd als het voor professionals gebruikt wordt ja. Dat is hetzelfde dat een bezigen met de juiste papieren prof mag schieten. Dat maakt het vuurwerk niet legaal voor de consument. Cobra's zijn in België met zo illegaal als in Nederland dus. Alleen met papieren mag je ze misschien hebben maar de praktijk wijst uit daar deze dingen niet gebruikt worden in shows.

Ik kan je vertellen dat de Cobra 6 wel degelijk legaal vuurwerk is in België. Cobra 6 draagt immers gewoon een CE-keurmerk. Het feit dat dit vuurwerk vaak door mensen zonder de benodigde papieren wordt gehouden maakt het nog niet illegaal of verboden.

Zie jij ze liggen in de winkels? Je hebt gelijk dat ze CE gekeurd zijn. Maar wel alleen door professionals gebruikt mag worden. Dus in principe legaal voor de 'gewone consument'

Back
Bovenaan