Vuurwerkhandelaar 2,5 jaar de cel in

kwintos

VWC lid
(Novum) - Een vuurwerkhandelaar uit Leeuwarden moet tweeënhalf jaar de cel in omdat hij in november werd betrapt op het bezit van duizenden kilo's professioneel vuurwerk bestemd voor particulier gebruik. De rechtbank in Leeuwarden rekent het hem zwaar aan dat hij de risico's van zo'n grote voorraad heeft genegeerd.

De man, die ook in legaal vuurwerk handelt, had het vuurwerk opgeslagen in een loods in de Friese hoofdstad. Het ging onder meer om mortierbommen, fonteinen, mijnen, Romeinse kaarsen, flowerbeds, Chinese rollen, nitraatknallers en strijkers.

De man was al eerder veroordeeld in verband met illegaal vuurwerk. De strafmaat is gelijk aan de eis van het Openbaar Ministerie.

Hij is al eerder veroordeeld voor hetzelfde? eigen schuld dikke bult dan maar.
Ookal vind ik 2.5 jaar wel erg zwaar hiervoor....

Dan wordt de straf iedere keer hoger. Volgens mij hebben hier de afgelopen jaren meer posts over deze kerel op VWC gestaan

Twee en een halfjaar cel, ik heb nog niet eerder van zo,n straf gehoord.
Waarom krijgt deze man 2,5 waar anderen veel minder krijgen?

Dit heb ik gister gelezen, het is inderdaad niet de slimste. Wel vreemd inderdaad dat je hier zoveel straf voor krijgt in vergeleiking tot een moord.

Wel vreemd inderdaad dat je hier zoveel straf voor krijgt in vergeleiking tot een moord.

Ik denk omdat hij al eerder is veroordeeld.
En dat de rechter heeft gedacht, wie niet horen wil, moet maar voelen.
Maar er zullen ook wel andere dingen mee hebben geholpen, dat hij zo'n hoge straf heeft gekegen.
Bijvoorbeeld: Dat hij ook in legaal vuurwerk handelde (Geeft geen goed voorbeeld), enz.

Ik denk omdat hij al eerder is veroordeeld.
En dat de rechter heeft gedacht, wie niet horen wil, moet maar voelen.
Maar er zullen ook wel andere dingen mee hebben geholpen, dat hij zo'n hoge straf heeft gekegen.
Bijvoorbeeld: Dat hij ook in legaal vuurwerk handelde (Geeft geen goed voorbeeld), enz.

Klopt, en dat begrijp ik ook. Maar voor een dubbele moord krijg je net iets meer.

Dat is niet waar, een dubbele moord levert je zo 20 jaar tot levenslang op, al dan niet met TBS en dat betekent vaak alsnog levenslang. En het is terecht dat deze man 2,5 jaar krijgt, die straffen die ervoor stonden waren gewoon te laag en schrikken niet echt af, dit lijkt er meer op.

Dat is niet waar, een dubbele moord levert je zo 20 jaar tot levenslang op, al dan niet met TBS en dat betekent vaak alsnog levenslang. En het is terecht dat deze man 2,5 jaar krijgt, die straffen die ervoor stonden waren gewoon te laag en schrikken niet echt af, dit lijkt er meer op.

Niet echt, want er zijn genoeg redenen om de straf te verminderen. Daarbij komt dat er genoeg zaken zijn waar mensen voor moord 4-5 jaar hebben uitgezeten. Na mijn weten is een moord erger dan illegaal vuurwerk of zelfs drugs.

Niet echt, want er zijn genoeg redenen om de straf te verminderen. Daarbij komt dat er genoeg zaken zijn waar mensen voor moord 4-5 jaar hebben uitgezeten. Na mijn weten is een moord erger dan illegaal vuurwerk of zelfs drugs.

Klopt dit is zeer triest:shocked:
Moordenaars en pedofielen moeten kei hard aangepakt worden:angry:
Ma dat doen ze niet :mad: zodat dit systeem ze beschermt en de gewone burger een oor aan naait met allerlij onzin en fratsen.

Als het om moord met voorbedachte rade gaat denk ik niet dat je wegkomt met 4 jaartjes (wat wel het geval is als je het over een huurmoordenaar hebt om terug te vallen op een eerder bericht in dit topic :wink: )

OT: tja ik heb er een beetje een verdeelde mening over, ook omdat ik de situatie niet volledig in beeld heb, ik weet bijvoorbeeld niet hoe hij het opsloeg, maar ik moet wel toegeven dat als deze man echt zo verschikkelijk veel zwaar vuurwek opsloeg in een grote stad, de straf wel gepast is. Niet dat ik bedoel dat ik het fijn vind dat er een vuurwerkhandelaar gepakt is, in tegendeel, maar als we onze emotionele waarde aan vuurwerk even wegdenken, is een grote onveilige opslag midden in een stad niet echt verantwoordelijk... :bye:

triest dat t zo moet 2enhalf jaar is echt heel veel tuurlijk is t strafbaar wat deze man heeft gedaan maar ik vind de straf wel overdreven nederland en zn ***** wet systeem zo krom als een hoepel :S

Back
Bovenaan