Vuurwerkgooier hoeft niet terug de cel in

moontan

VWC lid
Vuurwerkgooier hoeft niet terug de cel in

DEN BOSCH - De man die met carnaval vuurwerk gooide onder een carnavalswagen in Veghel hoeft niet meer de cel in. Als gevolg van de actie van de 40-jarige Veghelnaar raakte een driejarig meisje gewond aan haar gezicht.
De rechtbank in Den Bosch veroordeelde de man woensdag tot een jaar cel, maar daarvan zijn elf maanden voorwaardelijk, De man heeft al een maand in de cel gezeten, en hoeft dus niet terug. Ook kreeg de man 200 uur werkstraf opgelegd en moet hij een schadevergoeding van ruim 2500 euro betalen.

De rechtbank woog mee dat de man al zwaar gestraft is omdat hij in het dorp op zijn daad wordt aangekeken. De rechtbank waardeert het dat hij zijn excuses heeft aangeboden aan de ouders van kind.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/120350422/Vuurwerkgooier+hoeft+niet+terug+de+cel+in.aspx

Wat komt die goed weg zeg :S hallo, dat meisje heeft verwondingen aan het gezicht. En wat krijg die als straf.. 200 uurtjes werken en 2500 wat die moet betalen. Terwijl je, als je iemand een paar klappen verkoopt een paar maanden zit.

vindt de straf wel licht..

dat meisje heeft wellicht levenslang littekens en herrineringen aan de gebeurte op carnval.. en dan een lichte straf?

sorry maar vindt dat hij de 11 maanden gewoon uit moet zitten inclusief de boete en 200 uur taak straf..

vindt de straf wel licht..

dat meisje heeft wellicht levenslang littekens en herrineringen aan de gebeurte op carnval.. en dan een lichte straf?

sorry maar vindt dat hij de 11 maanden gewoon uit moet zitten inclusief de boete en 200 uur taak straf..

Nederland heb het niet op zware straffen :bonk:
Tja mag van mij ook wel wat meer straf maar hogere straffen zal je niet snel zien in Nederland....

uhm, misschien doen ze dat omdat hij dan anders met zware criminelen in contact komt en voor je het weet begint hij hun na te doen.

Ik vind dat je onderscheid moet maken tussen bewust een misdaad begaan of een stomme fout maken. een crimineel straf je zwaarder dan een idioot. Ik kan de straf van de rechter goed begrijpen, bij het minst geringe kan deze man de cel in verdwijnen dus die zal niet zo stom meer doen.

Ik weet niet de ene kant van me zegt jezus zet die man gewoon 1 jaar vast hij moet boeten voor wat hij gedaan heeft! Maar ik denk ook van die man heeft moeten zitten, hij heeft waarschijnlijk spijt, hij kan gaan verhuizen en hij heeft een stafblad! Ik wil het natuurlijk echt niet goed praten, want wat deze man gedaan heeft kan gewoon echt niet.

Ik vind dat je onderscheid moet maken tussen bewust een misdaad begaan of een stomme fout maken. een crimineel straf je zwaarder dan een idioot. Ik kan de straf van de rechter goed begrijpen, bij het minst geringe kan deze man de cel in verdwijnen dus die zal niet zo stom meer doen.

Ik ben van mening dat stomme acties die grote gevolgen kunnen hebben ook wel zwaar bestraft mogen worden. Als je vuurwerk onder een carnevalswagen gooit, waar veel mensen omheen staat, dan zou je moeten weten dat er slachtoffers kunnen vallen. Met dit soort straffen blijven dit soort idioten de boel verpesten.

Ik ben van mening dat stomme acties die grote gevolgen kunnen hebben ook wel zwaar bestraft mogen worden. Als je vuurwerk onder een carnevalswagen gooit, waar veel mensen omheen staat, dan zou je moeten weten dat er slachtoffers kunnen vallen. Met dit soort straffen blijven dit soort idioten de boel verpesten.

Ik vind dat toch anders. Men kijkt ook naar het gelijkheidsbeginsel. Voor veel andere zaken met ongelukken komen zware straffen niet voor en daar houdt men rekening mee. Dat noem je rechtspraak.

Een ander voorbeeld van gelijkheidsbeginsel dat niet klopt is de straf van Mohammed B. Hij krijgt levenslang voor moord, terwijl anderen er met 10 jaar vanaf komen.

Ik snap wat je bedoelt met gelijkheidsbeginsel, maar toch vind ik dat straffen in dit soort zaken wel hoger mogen liggen (en wat mij betreft ook in andere zaken waar menselijk letsel wordt aangedaan, maar dat is een andere discussie).

Als je iemand verwond door een illegale activiteit (zoals bijv. vuurwerk afsteken tijdens carnaval), mogen ze wat mij betreft dat best hard aanpakken. Een straf is ook bedoeld om af te schrikken zodat er hopelijk mensen verstandig genoeg worden om een keer na te denken voordat ze iets doen. Hij hoeft echt geen levenslang te krijgen, maar hij mag best voelen wat hij heeft aangericht.

erg slap van de rechtbank. "omdat hij in het dorp op zijn daad wordt aangekeken". als je iemand het ziekenhuis in slaat omdat ie uit een winkel iets steelt krijg je al 2 jaar. als je een agent slaat omdat ie je neer knuppelt met een gummiknuppel krijg je nog een hogere straf, ookal heb je er voor niks gedaan.. dat is dus blijkbaar nog erger dan een meisje van 3 waarschijnlijk voor haar leven verminken aan haar gezicht..

Het vuurwerk word altijd maar veroordeeld maar op deze manier worden de mensen die het misbruiken nooit eens aangekeken op hun daden en leert men nooit.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan