Vuurwerkgigant Damen (Zoelen, Gld.)

DarkSoul

VWC lid
In Zoelen (nabij Tiel, in Gelderland) zit al jaren een vuurwerkwinkel genaamd Vuurwerkgigant Damen. Deze winkel verkoopt al van oudsher GBV (Pro-Line, Excellent, Asian Budget Line), maar dit jaar verkopen ze ook vuurwerk van Witte Tenten (Marijn, Ongelooflijk Krankzinnig). Verder blinkt deze winkel uit in "het kleine spul" en aantrekkelijke restanten van vele andere importeurs. Later meer hierover.

Algemene info
De Vuurwerkgigant Damen
Burensedijk 17E Zoelen
0344-682326
06-51199211
Website

www.jmdamenvuurwerk.nl

Elk jaar houden zij een demo op de twaalfde van de twaalfde, dus 12 december. Het is een tamelijk grote demo, met dit jaar maarliefst 43 producten! Maar ook organiseert Damen een kleine show met professioneel vuurwerk, in samenwerking met Wagenvoort. Dit jaar werd er een klein aantal blokken geschoten, en ook drie 8" shells!

Rest partijen
Gisteren was ik op bezoek bij deze winkel, toen in de demo ging bekijken. Ik heb mij verwondert over het grote aantal kleine artikelen en bijzondere restpartijen die zij te koop aanbieden. Merken als Evuco, Diamond, Crown, Black Cat en veel meer. Artikelen die al járen uit de handel zij, kun je soms hier nog vinden!
Hieronder staan foto's van de showroom van Damen. Het is te veel om op te sommen, maar kijk maar eens goed naar alle producten die er liggen. Er liggen aparte dingen bij!

p1000596.jpg

p1000598.jpg

p1000589.jpg

p1000590.jpg

p1000591.jpg

p1000592.jpg

p1000593.jpg

p1000594.jpg

Damen hanteert over het algemeen gewoon de adviesverkoopprijzen. Een slof Shising Crackers kost er maar €1,- en ook voor kerstbomen kan je er terecht. Verder is er een speciale actie, dat je kans maakt op een motor scooter!

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen probleem, Fred :wink:

Ik heb toch even wat speciale aanbiedingen van Damen op een rijtje gezet. Hier zijn wat artikelen die je erg moeilijk kunt vinden, omdat ze oud zijn en/of (bijna) uit de handel. Ik zal ze niet in elk topic posten, maar ik hoop dat iemand misschien bij deze winkel terecht komt, wanneer hij zoekt op het product.

Creepers
Starball Contribution (meteoor)
Aansteekfakkel pyrotorch
Bengaalse lucifers
Star light sterretjes
Twist n shout
Silver Bullet
Magnum Bullits
Stadionfakkel
Overload (Dynasty)
Wenspijl (Lesli)
Rookbommetjes
Firestarter (Wolff)
The Blizard
Red and Silver (fontein Evuco)
Thunder King (Broekhoff)
Scream II
Moonstone (mortier)
Anaconda (zeshoekig mini potje)
Goud en Zilver Vulkaan (Broekhoff, Crown, oud)
Parachutepijl parachute pijl
Purple Sky (GBV, Pro-Line)
Boogie Woogie
Magic Whip (crackling lint)
Mosquito
Black Cat banger

Vraagje @ Darksoul, of iemand die het weet?

Kan je de bijzondere stukjes vuurwerk ook in de voorverkoop bestellen of kan je dat alleen kopen op 29, 30 en 31 december?

En Boogie Woogie, is dat niet de Wiggle Wiggle van Lesli.
Of is het iets anders....

Het is inderdaad de echte Boogie Woogie van Lesli, als van het plaatje. Een fluitfontein.

Voorbestellen van die bijzondere stukjes vuurwerk is misschien wel mogelijk, maar dat moet je denk ik even ter plekke overleggen. Ze hebben wel een folder, maar dat is gewoon de standaard GBV folder. Marijn vuurwerk staat op een los A4 blaadje om in te vullen. Al hun bijzondere producten die in opsomde, staan niet op papier vermeld. Soms hebben ze er ook nog maar een paar van, maar soms nog een karton vol. Ik denk dat je in de winkel wel gewoon kunt zeggen wat je wilt, en dat ze het dan meteen voor je apart houden.

Wat voor een prijzen hanteert hij voor de Magnum bullits (van Diamond?)?
Ben wel geinteresserd in resten, maar dan wel voor prijzen die daarbij horen.
Ik ga natuurlijk geen 6,95 euro voor een pakje Magnum Bullits neerleggen.

Geen probleem, Fred :wink:

Ik heb toch even wat speciale aanbiedingen van Damen op een rijtje gezet. Hier zijn wat artikelen die je erg moeilijk kunt vinden, omdat ze oud zijn en/of (bijna) uit de handel. Ik zal ze niet in elk topic posten, maar ik hoop dat iemand misschien bij deze winkel terecht komt, wanneer hij zoekt op het product.

Creepers
Starball Contribution (meteoor)
Aansteekfakkel pyrotorch
Bengaalse lucifers
Star light sterretjes
Twist n shout
Silver Bullet
Magnum Bullits
Stadionfakkel
Overload (Dynasty)
Wenspijl (Lesli)
Rookbommetjes
Firestarter (Wolff)
The Blizard
Red and Silver (fontein Evuco)
Thunder King (Broekhoff)
Scream II
Moonstone (mortier)
Anaconda (zeshoekig mini potje)
Goud en Zilver Vulkaan (Broekhoff, Crown, oud)
Parachutepijl parachute pijl
Purple Sky (GBV, Pro-Line)
Boogie Woogie
Magic Whip (crackling lint)
Mosquito
Black Cat banger

Voor de Magnum Bullits van Diamond vraagt hij €7,50 per pakje...
Tsja, ik ben het met je eens dat dergelijke restanten wel onder de adviesprijs mogen zitten. Misschien kan je in de winkel wat regelen met John Damen persoonlijk?

John Damen geniet van vuurwerk en verkoop
woensdag 16 december 2009 00:02

ZOELEN – John Damen is helemaal in de ban van vuurwerk. Achter zijn woonwagen aan de Burensedijk heeft hij een grote opslagplaats en een uitgebreide verkoopplaats gerealiseerd. En om de voorpret ook officieel te beginnen heeft hij afgelopen zaterdag vele bezoekers getrokken met zijn vuurwerkshow in het weiland tegenover zijn woonwagen. Voor John Damen zij het de mooiste weken van het jaar.

door Neeltje van Triest

De ooh's en aah's waren zaterdag niet van de lucht. John schoot van de vele soorten vuurwerk drie potten tegelijk af, waarmee hij een maximaal effect bereikte. Naast het vuurwerk van Proline heeft hij een nieuw merk ontdekt: Marijn vuurwerk. Dit vuurwerk is vrolijk vuurwerk met een knipoog. En volgens John van hoogstaande kwaliteit én leuk in prijs. Het vrolijke vuurwerk van Marijn riep inderdaad ook de meeste verwondering op. Mooie pijlen, leuke knallen en vooral ook veel kleur en spektakel aan de Zoelense hemel.

John: ,,we zijn nu met ons veertiende jaar bezig en ik vind het nog altijd leuk. Ik heb de parkeerplaats bij de winkel groter gemaakt en biedt nog meer soorten vuurwerk dan eerst. Daarnaast ga ik persoonlijk onder de klanten een motor-scooter verloten, kunnen ze voor 200 euro aan vuurwerk verdienen dat ze in 2010 bij mij uit mogen geven of kans maken op een gratis avond uit voor twee personen naar Preston Palace. Daarnaast hebben mensen die Marijn vuurwerk kopen ook kans om een reisje naar China te maken of om een aantal andere leuke en grote prijzen in de wacht te slepen. De prijzen van Marijn worden verdeeld over de achttien dealers in het land. Het is een exclusief merk en dat willen ze ook zo houden.''

Volgens John zijn het de binky's, staafjes op een voetje die goed knallen, die het dit jaar gaan maken. Het is van hetzelfde kaliber als de agent thunder, maar klapt iets harder en is een stuk goedkoper. Daarnaast werd de Blonde Greet, de ADHD-pot en het vuurwerkpakket van de Zware Jongens door de toeschouwers met het meeste geluid gewaardeerd. Het vuurwerk van Pro-Line is wat algemener, maar biedt toch ook een spectaculaire lijn met veel effect.

John geniet zoveel dat hij in februari opnieuw oud en nieuw gaat vieren in China. Hij gaat daar een aantal vuurwerkfabrieken bezoeken en vast het een en ander bestellen voor zijn vijftiende jaar als vuurwerkgigant. ,,Dan wordt het helemaal knallen en dan pakken we helemaal uit. Daar kan ik niet vroeg genoeg mee beginnen.'' Alles staat bij John in het teken van vuurwerk, het hele jaar door.

De voorverkoop van zijn vuurwerk is begonnen en bestellen via internet kan via www.onlinevoorverkoop.nl. Daarnaast is het mogelijk om het assortiment van Marijn te bekijken op www.witte-tentenverhuur.nl of om filmpjes van de vuurwerkshow te zien op www.vuurwerkgigantdamen.hyves.nl. Via de hyves-site zijn leuke kortingsbonnen te downloaden en kan men naast Pro-Line ook Marijn vuurwerk bestellen.

http://www.stadtiel.nl/page/Lokaal/Regionaal/Ondernemend/.467282.news

8450916_8433244.jpg

Trotse prijswinnaars bij John Damen
woensdag 20 januari 2010 14:02
ZOELEN – John Damen houdt wel van een stuntje. Hij kocht een echte motorscooter om deze onder zijn vuurwerkklanten te verloten. Daarnaast schreef hij nog enkele leuke waardebonnen uit waarmee de gelukkigen komend oudjaar mooi vuurwerk mogen uitzoeken of een avondje gratis mogen stappen in Preston Palace. Daarnaast deed hij mee aan een actie van een van zijn vuurwerkleveranciers, waarbij een klant een volledig verzorgde reis naar China, het land van het vuurwerk, kon winnen. Onlangs zijn alle prijswinnaars opgebeld om hun prijs op te komen halen. Behalve de winnaar van de reis naar China, die heeft zich nog niet gemeld.

Brandweerman Jan Janssen van de gemeente Buren heeft officieel de trekking voor de 'huisprijzen' van Damen Vuurwerk verricht. Het lot wees Dennis Hazewinkel uit Buren aan als de gelukkige die de motorscooter mee naar huis mocht nemen. Nadat hij het telefoontje had gekregen, is hij direct gaan kijken en kon bijna niet wachten tot de officiële uitreiking. T. Laheij uit Kerk-Avezaath kan volgend jaar voor tweehonderd euro gratis knallen en flitsen, A. Vollebregt uit Buren mag dat voor honderd euro doen. En Frank Boeijen uit Buren mag kiezen tussen een avondje uit voor twee personen in Preston Palace of een vuurwerkbon ter waarde van 150 euro.

En dan de volledig verzorgde tiendaagse reis naar China. Die is gevallen op lotnummer 075073. De eigenaar van dit lot heeft zich nog niet gemeld. Omdat de trekking van deze reis officieel bij de notaris is verricht, blijft de reis een jaar lang geldig. John Damen: ,,Het is jammer. We hadden twee open tickets voor een volledig verzorgde reis naar China voor twee personen in februari al klaarliggen. Het verblijf in China hoeft het geen cent te kosten. Alles zit er in, eten, drinken, slapen, een bezoek aan een circus en ga zo maar door. Het zijn tien dagen vol avontuur en er wordt vanzelfsprekend ook vuurwerk afgestoken. Jammer. We hebben al heel veel mensen gebeld, maar het lot blijft onvindbaar. Meereizen in februari lukt niet meer, daar is het te laat voor, maar later kan wel. De winnaar kan ook kiezen voor geld en dat is ook een leuk bedrag. Ik raad al mijn klanten aan om toch nog maar eens even de portemonnee op de kop zetten om te zien of er nog een lootje in zit. Wie weet, ik hoop dat ik de volledig verzorgde reis naar China nog uit kan reiken. Zo heb ik er ook geen plezier van.''

http://www.stadtiel.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Trotse-prijswinnaars-bij-John-Damen.482578.news

Haha! Ben je 15 jaar, en win je een MOTORscooter! Moet hij nog mooi even een jaar of drie wachten voordat hij zijn juiste rijbewijs heeft!

Haha! Ben je 15 jaar, en win je een MOTORscooter! Moet hij nog mooi even een jaar of drie wachten voordat hij zijn juiste rijbewijs heeft!

moet die inderdaad nog even wachten:p vind dit wel een rare actie eigenlijk:sad: je weet dat er klanten zijn die jonger zijn dan 18 dus kan je toch eigenlijk ook niet zo een prijs beschikbaar stellen?:P

Foto's winkel 2010.

Foto's winkel 2010.

Ik ben na de demo op 12-12-2010 in de winkel geweest en ik heb een aantal foto's gemaakt.
Veel plezier en let goed op de old school vuurwerkjes die Damen (nog) te koop heeft.

DSC_8226.jpg

DSC_8227.jpg

DSC_8228.jpg

DSC_8229.jpg

DSC_8230.jpg

DSC_8231.jpg

DSC_8233.jpg

DSC_8234.jpg

DSC_8235.jpg

DSC_8236.jpg

DSC_8237.jpg

DSC_8238.jpg

DSC_8239.jpg

DSC_8240.jpg

DSC_8241.jpg

DSC_8242.jpg

DSC_8243.jpg

DSC_8244.jpg

DSC_8245.jpg

DSC_8246.jpg

DSC_8247.jpg

DSC_8248.jpg

DSC_8249.jpg

DSC_8250.jpg

Veel kijk plezier.
Damen bedankt dat ik foto's mog nemen!

Vandaag tijdens de demo naar deze winkel geweest waar we gastvrij werden ontvangen.Naast de nieuwe en oude collectie's waaronder Army,showtime,Marijn en nog veel meer!.
Hadden ze hier ook nog leuke verschillende oude novelties,wat je niet zo gauw meer vindt.
Voor de oude en jongere liefhebber dus ieder wat wils.

Laatst bewerkt:
Heel weinig. Maar ik heb wel wat gespot :) Wat kleine dingetjes misschien. Bel ze even op als je iets speciaals zoekt; dan kunnen ze even kijken of ze wat kunnen vinden voor je. Ligt er net aan wat je precies zoekt.

Ik ben vandaag even langs Damen geweest om een kleine bestelling te doen.

Ik heb wat nieuw spul besteld, o.a. de Nachtkraker en de Snelle Jelle en de black spanisch crackers.
Maar ik heb ook een aantal oude vuurwerkjes besteld.

Onder andere.
Starball contribution, deze springt iets omhoog.
Romeinse kaars van 100 shots van GBV.
Kids playgorund van Beko, ook de truck, tank en de race auto's worden (nog) verkocht.
Flower pagoda.
Magic snake.
Happiness, de nieuwe versie en de oude versie, als je de oude wilt, met je dat even zeggen.
Carmelio flower.
Strijkers met lont.
Paraschute pijlen, met oud label.
Bengalse lucifers.
Enz. (maar dat heb ik niet besteld, dus ik weet het mijne er ook niet van.)
Ook verkopen ze nog oude vuurwerk pakketten met oude vuurwerkjes er in.

Ben je geinterseseerd in oud vuurwerk, ga gerust even langs, ze hebben een leuke collectie.

Let wel op!
Waarschijnlijk gaan ze met oude vuurwerk stoppen.
Ze denken er over, dus het is nog niet 100% er door.

Vandaag geweest bij Damen in zoelen,het is gewoon een top winkel, Er zijn ook acties die je in de winkel zelf ziet.
En mooie actie's met bonnen die onder andere via de website http://www.jmdamen.nl/index.php?page=Vuurwerk verkrijgbaar is.
Ook voor ouderen onder ons er zijn novelties van vroegah die weer verkrijgbaar zijn.
Bestellingen wordt met je doorgenomen zodat je weet dat je niks tekort komt.
En een goede informatie in verband met producten.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan