Vuurwerkfreaks [Uitloop]

moontan

VWC lid
Artikelnummer: 566
Artikelnaam: Vuurwerkfreaks
Bruto Gewicht: info volgt
Netto Kruitgewicht: info volgt
Aantal Schoten: info volgt
Effectomschrijving: Professioneel vuurwerk, 365 dagen per jaar.
Richtprijs: 19,95
O.a. te koop bij: VuurwerkPlanet.nl

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en bronvermelding.

Wij danken Lesli Vuurwerk voor deze informatie.

Wat zou dit voor een nieuw artikel zijn van Lesli?
Iemand enig idee? Ik ben benieuwd.
Zou het met kleding te maken hebben? Schietkistje? Ik gok maar wat..

Ik denk zelf eerder een groot fop- en schertsvuurwerkpakket, aangezien de gerelateerde producten van een iets lagere prijsklasse en de combinatie van "365 dagen" en "vuurwerk"

566_Vuurwerk-freaks896B.jpg

Het bevat hier dus duidelijk geen fop- en schertsvuurwerk.. sorry voor die foute informatie

Het bevat hier dus duidelijk geen fop- en schertsvuurwerk.. sorry voor die foute informatie

het is wel fop-scherts vuurwerk, naamelijk door een nieuwe regelgeving wat dit jaar ingaat worden grondbloemen en een paar andere kleine producten tot fop & scherts vuurwerk behoren, daardoor mogen kinderen vanaf 12 jaar het al kopen omdat het onder fop & scherts valt.

het is wel fop-scherts vuurwerk, naamelijk door een nieuwe regelgeving wat dit jaar ingaat worden grondbloemen en een paar andere kleine producten tot fop & scherts vuurwerk behoren, daardoor mogen kinderen vanaf 12 jaar het al kopen omdat het onder fop & scherts valt.

Maar nog steeds verkoop enkel laatste 3 dagen!

zoals jeffo het zegt mag je wel het hele jaar afsteken.
Het lijkt me toch dat je schets vuurwerk wel het helejaar mag afsteken:D
hoe zit dit?

Grondbloemen worden met het ingaan van de CE-keuring GÉÉN fop- en schertsvuurwerk! Het blijft normaal vuurwerk, maar dan van klasse 1 wat te koop is vanaf 12 jaar. Dat staat compleet los van fop- en schertsvuurwerk, en blijft daarom alleen de laatste drie dagen van het jaar te koop. Het afsteken van klasse 1 vuurwerk als grondbloemen, mag alleen op de 31ste vanaf 10:00 tot 1 januari 02:00 uur.

Het pakket "Vuurwerk freaks" wat hier besproken wordt, mag wél het hele jaar verkocht worden. Dat betekent dat het fop- en schertsvuurwerk móét zijn, en dus géén klasse 1 vuurwerk is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien voor dit product de categorievernieuwing geldt wat betreft fop- en scherts etc. zal ik dit hieronder nog 1x uitleggen. Zoals je ziet valt dit pakket dus onder categorie 1.

Het betreft categorie 1, 2, 3 en 4.

Categorie 1: vuurwerk waarbij een veiligheidsafstand geldt van 1 meter. De leeftijdsgrens voor dit vuurwerk is 12 jaar en ouder. Alle categorie 1 vuurwerk is fop- en schertsvuurwerk. Echter is niet alle fop- en schertsvuurwerk in de regel ook categorie 1 vuurwerk. Over deze onduidelijkheid moet nog uitspraak gedaan worden.
Binnen deze categorie horen voortaan ook de grondvuurwerk zoals flashing demons, kleine fonteintjes, novelties zoals het tankje etc. Of grondbloemen hier ook bij gaan horen moet nog besloten worden.

Categorie 2: vuurwerk waarbij een veiligheidsafstand geldt van 8 meter. Dit vuurwerk mag verkocht worden aan personen van 16 jaar en ouder. Het betreft hier dus het siervuurwerk.

Categorie 3: Het betreft hier vuurwerk waarbij een veiligheidsafstand geldt van 15 meter. Dit vuurwerk mag alleen verkocht worden aan personen van 18 jaar en ouder. Welk vuurwerk hier onder valt verschilt, in de winkel waarin ik werkzaam ben zullen dit alleen de ratelband 2000box, reddragon 20.000 en reddragon 100.000 zijn.

Categorie 4: Evenementenvuurwerk.

Zoals je ziet valt de veiligheidsafstand van 6 meter dus geheel weg.
De categorieen staan op het stuk vuurwerk weergegeven, tesamen met het CE-keurmerk.

Back
Bovenaan