Vuurwerkfreaks in de jonge jaren

Ik had voor mijn gevoel en beleving 10 miljoen astronauten in de la onder mijn bed liggen(int echt mischien 3 sloffen) waar ik gedurende de rest vant jaar een paar handjes uithaalde om in en rondom de weilanden bij spijkenisse te spelen met vriendjes ergens jaren 70/80.

Vroeger (nu 35).. Ja dan denk ik aan de Happiness fonteinen en die paketten waar die mega grote fonteinen in zaten die op het label na, nagenoeg allemaal gelijk waren.
Ik bezorgde toen voor een oom van mn stookmaatje nog vuurwerkfolders en als beloning mochten wij dan een pakket uitzoeken.
Later toen ik wat ouder werd kwamen de strijkers en had je ook hier in NL nog heuze onder de toonbank adresjes waar ik astronauten met flash kon kopen en 10k rolletjes. Nu harstikke ondenkbaar natuurlijk maar dat was voor mij de basis voor de pyrofan die ik nu ben.
De hobby heeft zo van mijn 18e tot mijn 23e beetje stil gelegen omdat ik plots hele andere interesses kreeg. Dr moest keihard gefeest worden, ieder weekend weer. Ja ook dat was gaaf.
Maar op een gegeven moment keerde ik toch weer terug bij mijn oude liefde voor vuurwerk.

Nu dus 35 en inmiddels vader van een mooie dochter. Illegaal doe ik al een aantal jaren niet meer. Enerzijds omdat dat mi niet meer hoeft, anderzijds is het me het gewoon niet meer waard allemaal.

Laatst bewerkt:
Ik had voor mijn gevoel en beleving 10 miljoen astronauten in de la onder mijn bed liggen(int echt mischien 3 sloffen) waar ik gedurende de rest vant jaar een paar handjes uithaalde om in en rondom de weilanden bij spijkenisse te spelen met vriendjes ergens jaren 70/80.

Ik voel me jong... Dat doe ik nogsteeds :rolleyes:
Lekker in het weiland tussen Spijk en Simonshaven een beetje stoken. Al is dat tegenwoordig vooral cat. 1.

lucasvuurwerk.jpg

Dit ben ik in mijn jonge jaren, waarbij ik het vuurwerk per dagdeel aan het indelen was (zie het bordje met "'savonds" rechtsboven). Ik herinner mij nog goed dat ik met dit fonteintje (cobra) bezig was. In mijn verbeelding was het een prachtige grote fontein haha!

Nog een mooi detail is dat ik in die schoenendoos kruit en de balletjes uit romeinse kaarsen verzamelde om eigen potten te maken.

Toffe foto, heel herkenbaar!!
Als ik t goed zie is deze foto gemaakt ergens tussen 94-95-96 ?

(Groen/wit label van Wolff op de Happiness rond 94-95, en de Freaky Flyer pijlen van Lesli rond 95-96)

Gevonden bij het opruimen: één van mijn vele vuurwerktekeningen uit de jaren 90.

Bijlagen

• 20230128_184825.jpg
    20230128_184825.jpg
    118,3 KB · Weergaven: 1
Gaaf, een soort tekening die ik ook aan de lopende band maakte toen ik knulletje was, vuurwerk tekeningen maken; een universeel iets dus.h6_tek1.jpg
Begin jaren 80 tekening.

Toevallig vandaag op zolder aan het opruimen en kwam een oude doos met basisschooldingen tegen. Waaromder een gemaakte tekening. Begin jaren 90.

20230129_151824.jpg

Mijn zoon heeft ook zal ook al weer zo'n 10 jaar geleden iets met vetkrijt op papier gezet.
Bekijk bijlage 71440

Wauw, ziet er goed uit. Ook de andere tekeningen, maar deze met vetkrijt kan zo door voor een label.
Ik denk niet dat ik dit soort tekeningen heb bewaard. Maar de stijl is wel herkenbaar, en wat niet zo heel erg vaak getekend wordt, zijn draaizonnen. Daar heeft JosZie toen ie klein was, dus hartstikke goed over nagedacht!

Back
Bovenaan