Vuurwerkfestivals 2016

Djaimy

VWC Moderator
Forumleiding
Het zou me erg vet lijken om deze zomer naar een land af te reizen om een vuurwerkfestival te bezoeken. Nou was ik al een beetje aan het rondkijken maar heb ik, op Blanes en Cannes na, nog niet heel veel gevonden. Hebben jullie misschien tips? Mijn vakantie loopt van half juli tot eind augustus (studentenleven :handsup:)

Het zou me erg vet lijken om deze zomer naar een land af te reizen om een vuurwerkfestival te bezoeken. Nou was ik al een beetje aan het rondkijken maar heb ik, op Blanes en Cannes na, nog niet heel veel gevonden. Hebben jullie misschien tips? Mijn vakantie loopt van half juli tot eind augustus (studentenleven :handsup:)

Knokke-Heist :tongue2::tongue2:

Alvast hardstikke bedankt jwtjuh, ga er eens naar kijken! Ga je daar zelf toevallig ook heen?

Als je echt mooi vuurwerk wil zien zou ik Spanje of België skippen. In spanje wordt er de laatste tijd erg naar europese veiligheidsaftanden gekeken. En België kun je beter op en neer gaan (weer is niet altijd ideaal voor een vakantie). Waar je nog echt met je neus bovenop het vuutrwerk kan staan is toch wel het zuiden van Italië en Malta. Ik weet dat Tobias en Robin (zitten op FPM) vorig jaar echt een pracht reis hebben gemaakt en in Malta is er ook altijd er veel te doen. PyromoviesHD hier op het forum kan je daar veel meer over vertellen.

Als je echt mooi vuurwerk wil zien zou ik Spanje of België skippen. In spanje wordt er de laatste tijd erg naar europese veiligheidsaftanden gekeken. En België kun je beter op en neer gaan (weer is niet altijd ideaal voor een vakantie). Waar je nog echt met je neus bovenop het vuutrwerk kan staan is toch wel het zuiden van Italië en Malta. Ik weet dat Tobias en Robin (zitten op FPM) vorig jaar echt een pracht reis hebben gemaakt en in Malta is er ook altijd er veel te doen. PyromoviesHD hier op het forum kan je daar veel meer over vertellen.

Bedankt voor je reactie! Ik heb al op FPM gekeken bij festivals, maar heb niks gezien nog over zuid-Italië, weet ook niet of dat in mijn vakantieperiode valt. Zal eens op FPM een topic aanmaken!

Er zijn inderdaad ook genoeg dingen te doen qua festivals/shows in de zomer.
Er staan hier en ook elders genoeg evenementen die de moeite meer dan waard zijn.

Alvast hardstikke bedankt jwtjuh, ga er eens naar kijken! Ga je daar zelf toevallig ook heen?

Nope. Misschien een dagje of een paar dagen Knokke-Heist. Ben dit jaar al naar Fallas de Valencia geweest en het geld groeit me helaas niet op de rug :p

Jwtjuh :bye:

Malta begint a.s. zaterdag en is verder op 23 en 30 april, niet in zijn vakantieperiode dus :wink:

En Italië waar jij het over hebt is San Trifone en dat is pas in november :)

Correct me if I'm wrong!

Malta begint a.s. zaterdag en is verder op 23 en 30 april, niet in zijn vakantieperiode dus :wink:

Correct me if I'm wrong!

You're wrong.

Augustus is DE maand om vuurwerk te zien op Malta en dan helemaal de week van 9 tm 16 Augustus.

Correct me if I'm wrong!

In Italië is bijna elke dag een festival. Alleen vorige week al zijn er meerdere festivals geweest zoals somma vesuviana(napels), festa della fontana(torremagiore) en een paar mensen van Pyrotechnic magazine zijn in Vitaluzio geweest. Ik zelf ga dit jaar in mei naar een festival in San Severo (festa del soccorso) wat zeker de moeite waard is maar jammer genoeg niet in de vakantie periode valt.

Om je verder te helpen hier een paar topics en info van festivals in Italië en Malta. Veelal van FPM omdat je simpelweg daar de beste info krijgt over festivals in het buitenland.

https://issuu.com/pyromag/docs/issue7-2?e=13561862/34034963 Pagina 92
Festival op Sicilië

http://www.freakpyromaniacs.com/for...siano-maandag-17-augustus-2015-22-00-uur.html
Festival in de buurt van Napels

http://www.freakpyromaniacs.com/for...08-st-marys-festas-2015-malta.html?highlight=
Malta

Verder is er op pirovagando.it veel te vinden over festivals in Italië, maar daar kom ik zelf meestal ook niet uit.

Hoop je een beetje op weg te helpen.

Bedankt allemaal voor de informatie! Ga hier zeker naar kijken! Als iemand ergens zelf heen gaat, mag je mij ook een berichtje sturen met wat informatie daarover, ben nogal ''beginnend'' in de wereld van shows en dergelijke.

Kijk zelf ook eens op de kalender van pirovagando.it voor alle Italiaanse shows, staan ze er voor 2016 nog niet op kijk dan 2015 even terug.

Djaimy, ik zou het erg mooi vinden als je ons hier allemaal op de hoogte houd van je zoektocht en verdere plannen die je gaat maken.
Altijd mooi om die tripjes te zien.

Hoi, even een kleine update, we zijn alweer een maand verder. Ik heb helaas nog geen keuze kunnen maken, het is me allemaal niet echt duidelijk wanneer wat plaatsvindt. Ik zou graag een overzichtelijke site hebben met alle shows, zodat ik daar de vakantie op kan inplannen. Iemand nog tips daarvoor of gaat iemand zelf ergens heen?

Ga zelf naar Knokke-heist blijft altijd wel leuk. :)

Denk dat als het buitenland niks wordt ik er ook even een dagje ga kijken! Wil graag naar Malta, maar er is voor 2016 weinig info te vinden. Informatie uit 2015 heb ik niet veel aan, haha.

Denk dat als het buitenland niks wordt ik er ook even een dagje ga kijken! Wil graag naar Malta, maar er is voor 2016 weinig info te vinden. Informatie uit 2015 heb ik niet veel aan, haha.

In dat soort landen is er simpelweg ook amper informatie. Ik zou gewoon op fb eens wat bedrijven contacten dan helpen ze je vast verder.

In dat soort landen is er simpelweg ook amper informatie. Ik zou gewoon op fb eens wat bedrijven contacten dan helpen ze je vast verder.

En dan in de zin van bedrijven uit Malta? Zijn er bekende schietbedrijven daar die vaak shows verzorgen of kan een willekeurig bedrijf geen kwaad?

Back
Bovenaan