Vuurwerkfestival Scheveningen trekt 80.000 bezoekers

moontan

VWC lid
Uit de Telegraaf Vrijdag 17 augustus 23.00 uur

Vuurwerkfestival Scheveningen trekt 80.000 bezoekers

DEN HAAG

De tweede dag van het vuurwerkfestival in Scheveningen heeft vrijdag zo'n 80.000 belangstellenden getrokken. Dat was aanzienlijk meer dan op de eerste dag, toen hooguit 30.000 mensen naar Scheveningen kwamen, zei een woordvoerder van de organisatie.
Het goede weer hielp vrijdag wel mee. „De bezoekers komen niet alleen voor het vuurwerk, maar ook voor een hapje en een drankje. Het was gezellig druk”, aldus de woordvoerder van de 28e editie van het internationale vuurwerkfestival. Op de tweede dag was spectaculair vuurwerk van Spanje en China te zien. Drie avonden lang strijden zes landen om de prijs voor het mooiste vuurwerk.
Dit jaar wordt het vuurwerk voor het eerst vanaf een ponton in de Noordzee afgeschoten. Zaterdagavond op de laatste dag sluiten Engeland en Nederland de show af.

Zo! Wat een opkomst! En wat een verhoging vergeleken met de eerste dag. Zaterdag op naar de 100.000!?

Met oog op de zeer slechte weersverwachting vanavond hoop ik voor ze dat ze veel mensen trekken én dat het doorgaat. :wink:
Wel een behoorlijk aantal zeg, 80.000, zeer netjes.

80.000 duizend is wel wat erg overdreven... Knokke-heist (met betere parkeervoorzieningen, toegangns wegen enz) trekt op een hele goede dag tijdens het vuurwerkfestival 40.000 bezoekers.

Het was wel degelijk erg druk. En de shows leken in zeker zin op elkaar, maar je kon wel merken dat men anders schoot dan de vorige jaren. Onder andere andere effecten in de bommen. Maar er is nog steeds veel meer uit te halen dan dat men nu doet.

Ik ga vanaaf weer. Heb met 2 cams foto's gemaakt en zal dat vanaaf weer doen. Heb ook voor eerst geprobeerd manueel te filmen op een statief, maar dat was lastig in combinatie met foto's maken.

CrazyFireworks.nl

CrazyFireworks.nl

Zo de 2 shows zijn weer voorbij

en vondt Engeland redelijk :)
ik vondt Nederland veel beter en mooier :rolleyes:

Back
Bovenaan