Vuurwerkfanaat uit Heenvliet hoeft niet terug de cel in.

ylke

VWC lid
De 65-jarige vuurwerkfanaat Bert S. uit Heenvliet hoeft niet terug de cel in. Wel moet hij een werkstraf van 80 uur uitvoeren. Dat heeft de rechtbank donderdag bepaald.

De man had honderden kilo's zelfgemaakt vuurwerk en grondstoffen in zijn woning en schuur aan de Drieëndijk opgeslagen en nam daarmee volgens de rechter 'een onverantwoord risico'. Het had door vuur van buitenaf kunnen leiden tot een explosie en letsel voor de man en zijn echtgenote, maar ook mensen in omliggende huizen, maakte ze duidelijk.

S. beweerde echter alles van vuurwerk maken te weten en minder risico's dan bedrijven te nemen bij het fabriceren ervan. Die uitleg baarde de rechter grote zorgen. ,,U heeft er geen enkele keer blijk van gegeven dat u de risico's inzag,'' sprak ze. Toch wilde ze de man, die een blanco strafblad heeft, niet terug de cel insturen.

Hij zat in voorarrest al 48 dagen vast en die straf kreeg hij ook woensdag opgelegd. Daarnaast werd hij tot 52 dagen voorwaardelijke celstraf veroordeeld. Gaat de Heenvlieter binnen twee jaar weer in de fout, dan moet hij zo lang het gevang in. Maar daar hoeft niemand bang voor te zijn, verzekerde hij. ,,Dit heeft me genoeg stress gekost. Dit is niet goed voor m'n kop en m'n lijf. Ik ben er helemaal klaar mee.''

Bron

Die komt ee verdomde goed mee wwg.
Ik heb 90 uur gekregen voor 130 kg consumenten vuurwerk.
Heb wel niet zo lang in voorarrest gezeten.
Maar wetende dat 2 uur werkstraf gelijk staat aann1 dag cel komt hij heel goed weg.

ik vind 48 dagen vastzitten nogal wat eerlijk gezegd... het is niet alleen de taakstraf die hij heeft gekregen he. hij heeft 1,5e maand vastgezeten! moet er niet aan denken dat mij dat overkomt...

90 uur voor 130kg consumentenvuurwerk? :o

Hoeveel mag je in huis hebben dan rond oud en nieuw?

ik vind 48 dagen vastzitten nogal wat eerlijk gezegd... het is niet alleen de taakstraf die hij heeft gekregen he. hij heeft 1,5e maand vastgezeten! moet er niet aan denken dat mij dat overkomt...

daar zit inderdaad wat in.
Maar dit artiekel gaat over meer dan 100kg zelf gemaakt vuurwerk..
Nou weet ik niet tot hoeverre dit Media bericht belust op de waarheid..
Maar mocht het na genoeg kloppen dan is 100+ kilo aan zelf gemaakt spul geen klein vergrijpje meer.
Nu mag ik Natuurlijk niets zeggen om dat ik vroegah ook het een en ander heb gedaan wat niet door de beugel kon.
Maar als ik dit vergelijk met diverse andere vergelijkbare zaken dan komt deze man er goed van af.

1.5 maand is extreemlang!!
maar heb ergere straffen gehoord voor minder (niet) zelfbouw vuurwerk.

Back
Bovenaan