Vuurwerkexplosie in China: 22 doden

Afcajax

VWC lid
Een vuurwerkexplosie heeft gisteren aan zeker 22 mensen het leven gekost in het noordwesten van China. Het Chinese staatspersbureau repte verder over minstens tien gewonden.

De explosie vond plaats terwijl de autoriteiten in de stad Turpan, gelegen in de autonome provincie Xinjiang, vuurwerk vernietigde. Na de explosie is een grote brand ontstaan. Het is niet bekend gemaakt waarom het vuurwerk vernietigd moest worden.

bron: http://www.ad.nl/buitenland/2170420/Explosie_vuurwerk_China_eist_22_levens.html

Huh? Er ontstond dus een ongewenste vuurwerkexplosie, waarschijnlijk (zoals gesuggereerd wordt) door het gewenst vernietigen van vuurwerk? Raar!
Ik hoop toch niet dat deze zoveelste rottige gebeurtenis in China wat betreft vuurwerk (incl. stijgende prijzen) het voor ons nog moeilijker en duurder maakt aan het vuurwerk te komen.

Laatste tijd denk ik wel eens; las ik maar niet al die nieuwsberichten hier op t forum, dan maakte ik me niet een heel jaar zorgen over 't vuurwerk, maar zag ik net als vroeger begin december gewoon wel weer... Maar 't is de bittere waarheid dat de handel in en afsteken van vuurwerk geen onveranderlijke zaak is..

Ik denk dat het illegaal knalvuurwerk betrof voor eigen land wat ze rond Chinees Nieuwjaar altijd in beslag nemen, aangezien het in China zelf verboden is af te steken.

Back
Bovenaan