Vuurwerkdiscussie weer opgelaaid.

ylke

VWC lid
zondag 29 november 2015, 11:32

Het einde van het jaar komt dichtbij, en zoals gebruikelijk gaat de vuurwerkdiscussie dan weer spelen. Moet vuurwerk beschikbaar blijven voor consumenten? Die vraag werd zaterdagmiddag op Radio 1 voorgelegd aan vuurwerkverkoopster Miranda van Kortenhof uit Maassluis en GroenLinks-raadslid Arno Bonte uit Rotterdam.

Bonte is ook bekend van het meldpunt vuurwerkoverlast en pleit voor het afschaffen van consumentenvuurwerk. Wat hem betreft worden er alleen nog maar professionele vuurwerkshows georganiseerd per gemeente of per wijk: "Schade door vuurwerk en overlast is in de afgelopen jaren toegenomen. Vuurwerk zou alleen door professionals moeten worden afgestoken."

Van Kortenhof is het daar helemaal niet mee eens en stelt dat je onderscheid moet maken tussen legaal en illegaal vuurwerk. "Het vuurwerk wat wij verkopen, daar knalt echt geen bushokje van uit elkaar en zorgt niet voor ernstig letsel." Ze vindt dan ook dat er iets gedaan moet worden aan het illegale vuurwerk.

Volgens Bonte is dat niet genoeg: "Je moet en en doen. Het aantal jongeren dat in het oogziekenhuis komt, daarvan is tachtig procent slachtoffer van legaal vuurwerk." Van Kortenhof spreekt dit tegen, ze gelooft niet in die cijfers omdat kinderen niet zo snel zullen toegeven dat ze illegaal vuurwerk hebben afgestoken.

Luister het hele gesprek terug via deze link (vanaf 0.56)

Onze vriend Arno is weer onder zijn steen vandaan gekropen.Gewoon lekker negeren lijkt
me het beste met dit figuur.

Volgens Bonte is dat niet genoeg: "Je moet en en doen. Het aantal jongeren dat in het oogziekenhuis komt, daarvan is tachtig procent slachtoffer van legaal vuurwerk." Van Kortenhof spreekt dit tegen, ze gelooft niet in die cijfers omdat kinderen niet zo snel zullen toegeven dat ze illegaal vuurwerk hebben afgestoken.

Idd, jongeren! ...en idd niet willen toegeven dat ze er zelf gevaarlijk mee om gingen of stunten! Want met romeinse kaarsen naar elkaar schieten is nl. hip onder jongeren! Of nitraten onder elkaars poten gooien!

Is die walgelijke vent alleen maar met het vw verbod bezig!! Gatver ik spuug m met gemak uit, t hele jaar hoor je nix van men als december nadert kruipt ie weer uit z'n huls!! Hebben we geen hok voor m waar je hem in kan drukken!! Opzouten met die idioot...

tja ik blijf altijd netjes hier, maar wat zou ik dat kereltje een draai om ze oren geven.

Het heeft trekjes van de dwang die vanuit die partij komt van vroeger naam noem ik niet uit respect.
Maar het is wij bepalen hoe jij leeft wij beslissen wat jij mag doen leugens ja ook van vroeger groepen kregen de schuld en nu ook weer. Ik ben zeer voorzichtig met mijn uitspraken. Triest want ik ga volgend jaar over naar het buitenlandse cq het ''illegale'' vuurwerk. Ieder jaar is het zo'n mineur op de sfeer en gezelligheid. Wil je het zo dan krijg je het zo.
Ben er goed klaar mee.

Smerig ventje dat het is. Hij krijgt een vinger maar wilt daarna je hand en dan je arm totdat er niets meer over is en hij achterover in zijn stoel kan gaan zitten met een dikke sigaar en een glas Whisky, dit met een gluiperige en voldaan gezicht en een stiekeme lachje. Snap echt nog niet dat hij nog niet op zijn donder heeft gekregen van iemand.

Ik zeg maar één ding. Wanneer het legale vuurwerk wordt afgeschaft dan gaat deze jongen gewoon het vuurwerk in het buitenland halen hoor.

bonte is een naar mannetje die denkt even te zeggen onder de naam PROFESSIONEEL vuurwerk dus niet door consumenten dat dan niet gevaarlijk is?? hmmm vreemd terwijl de meeste vuurwerk slachtoffers toch altijd door illegaal vuurwerk geraakt worden.

ach als je zo tegen vuurwerk bent wil ik bonte zien ruimen op 1januari!!
wat een pannekoek!

pff dat media niet moe van woord pfff en verbod jezus heb ze maar ook gewonnen door rechter die anti vuurwerk is wat ik betwijfel de uitspraak hopelijk beslist raad van state nog snel over deze kwestie dan zijn ze weer stil

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij heeft er echt zijn levenswerk van gemaakt. 1 maand per jaar komt ie weer even vuil spuien.
Zieke gast.

Zieltjes winnen maar dat zal niet lukken, verbieden kunnen ze niet want het komt toch via de handel bij de consument en dan ben je nog verder van huis.

Wie zal er het laatst lachen?? ik denk wij, het gene wat hij te vertellen heeft rammelt aan alle kanten en is niet uit te voeren,daarbij verzint hij er van alles bij. Hij roept alleen maar, gaat bijna nooit in discussie en als hij het wel doet derft hij altijd het onderspit.
Het is een kwestie van tijd.en ik denk dat hij op zeeer korte termijn al een klap te verwerken krijgt.:cool:

ik merk wel dat er sinds dit jaar meer weerstand is op een verbod.
heeft met name te maken dat de zwarte pieten discussie ALWEER dit jaar er is.
de vuurwerk traditie wordt ook in 1 adem genoemd met de sinterklaas traditie, en vice versa.
mensen zijn het zat dat tradities omzeep worden geholpen.

Hier en daar wat berichten aangepast. Je mag vinden en denken wat je wilt.. maar zijn het verstandigst en houden het hier netjes ;)

Wie zal er het laatst lachen?? ik denk wij, het gene wat hij te vertellen heeft rammelt aan alle kanten en is niet uit te voeren,daarbij verzint hij er van alles bij. Hij roept alleen maar, gaat bijna nooit in discussie en als hij het wel doet derft hij altijd het onderspit.
Het is een kwestie van tijd.en ik denk dat hij op zeeer korte termijn al een klap te verwerken krijgt.:cool:

De klok tikt.......Maar niet lang meer:angel:

Back
Bovenaan