Vuurwerkdepot aan de koninsweg

Nitraat12

VWC lid
-09-2009, www.brugborg.nl /bron
Groningen - Bij de gemeente Groningen is een aanvraag ingediend tot het opslaan van vuurwerk aan de Koningsweg.
Het is voor de omwonenden niet te begrijpen dat er in onze woonwijk, Oosterhoogebrug, vuurwerk word opgeslagen. De opslagruimte zal zich hooguit 100 meter van de woningen bevinden. Verder bevind zich in dit gebied o.a. een kinderopvang, een activiteitenbedrijf en een bedrijf waar laswerkzaamheden plaatsvinden. Het is dan ook onbegrijpelijk dat er opnieuw een aanvraag wordt ingediend voor een vuurwerkopslag. In de gemeente zijn er gevaarlijke projecten zoals benzinestations uit de bebouwde kom verplaatst. Nog niet zo lang geleden kwamen wijkbewoners uit Ulgersmaborg in actie toen er bij de gemeente een soortgelijke aanvraag op tafel lag. Dit plan is mede door het verzet gelukkig niet doorgegaan.

Bron: http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/6988/vuurwerkdepot-aan-de-koningsweg.html

getuigt wel wat voor persoon dit heeft geschreven....

tsja, het getuigt niet echt van professionaliteit als je zo overduidelijk partijdig bent. Naar mijn mening hebben mensen altijd de neiging terug te kijken naar slecht nieuws. die ene ramp in enschede heeft heel nederland bang gemaakt van vuurwerk lijkt het wel. maar wat ze vergeten, is dat het overal over de wereld al tientallen jaren wel goed gaat, waarschijnlijk omdat je niet zo snel in RTL nieuws zal horen dat er al 10 jaar niks is gebeurd met een vuurwerkopslag, maar zodra er iets fout gaat zitten ze er jaren lang boven op...
Enschede was inderdaad verschrikkelijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het oneerlijk vindt dat de branche zo moet leiden onder de bewezen schuld van iemand anders. van mij mag het wel eens over zijn met Enschede en die 'kijk maar wat er in Enschede gebeurde' verhalen.

daarbij zijn de eisen die worden gesteld aan een dergelijk depot vele malen strenger dan 'vroegâh'. De kans dat er iets misgaat is zo ongelofelijk klein, dat je volgens mij een grotere kans hebt op een hartaanval (om het maar even krom te zeggen).

en als ze dan toch ergens een Depot willen bouwen, mag dat van mij ook in mn achtertuin, maar dan wil ik wel vrij toegang:devil:

mvg, Lünig

Back
Bovenaan