Vuurwerkconsument opgelicht

Ik kan niet anders dan aangeven dat ik het totaal met je eens bent wat het bovenstaande betreft over dealers van het Nederlandse vuurwerk.

Ik kom sowieso niet bij vuurwerkwinkels om dingen gratis te ontvangen door de voorverkoop of gewoon verkoop, maar een gratis aansteeklont of 2 op zijn minst (vanwege de veiligheid !) kan er niet eens vanaf bij sommige gierigaarden. :bonk:

En hoe sommige personen daar achter de balie met het vuurwerk omgaan, (laten vallen e.d.) is ook om eff raar van te gaan staan kijken.

2 lonten...... pff waar hebben we het over.
het budget ligt hier bij de meeste freaks tussen de 50 en enkele honderden euros, kan van dat bedrag echt geen 2 kwartjes af voor je eigen veiligheid ?
en vuurwerk wat valt, tja dat doedt de werknemer natuurlijk niet express, en je kan als je het echt niet vertrouwd gewoon om een nieuw product vragen lijkt mij.

P.s zie dit niet als een aanval op jouw, wat er zullen meer mensen zijn zo te lezen die er net zoals jou er over denken, maar ik zie het misschien allemaal wat anders :-)

2 lonten...... pff waar hebben we het over.
het budget ligt hier bij de meeste freaks tussen de 50 en enkele honderden euros, kan van dat bedrag echt geen 2 kwartjes af voor je eigen veiligheid ?
en vuurwerk wat valt, tja dat doedt de werknemer natuurlijk niet express, en je kan als je het echt niet vertrouwd gewoon om een nieuw product vragen lijkt mij.

P.s zie dit niet als een aanval op jouw, wat er zullen meer mensen zijn zo te lezen die er net zoals jou er over denken, maar ik zie het misschien allemaal wat anders :-)

Ik vindt het natuurlijk geen ramp 1 euro of 2 uit te geven voor een paar lonten. Maar daartegenover staat weer dat je als dealer al zat hebt verdiend aan een liefhebber, dat je die 2 tot 4 lonten net zo goed gratis kan weggeven zonder dat te merken in je portemonnee.

Zoals Fritsie al aangaf geven andere winkels gratis brillen en lonten als een stukje service.

Als je het mij vraagt zou ik elke winkel verplichten een bon te geven bij vuurwerkverkoop (gekoppeld aan hun producten d.m.v. een sticker) zodat weigeraars terug kunnen worden gebracht. Als je voor een batterij eff €50,- mag neerleggen vindt ik dat je deze in geval van weigering ook wel mag terugbrengen en het bedrag of een nieuw exemplaar het jaar daarop mag ontvangen. Want dit soort mogelijkheden biedt lang niet elke winkel.

En wees gerust, we zijn gewoon aan het discusseren. :wink:

Mooi ondebouwd ! top in een discussie :-)

Maar waarom zou een winkelier dat moeten doen ( gratis weggeven )

Maar ben jij al eens een keer in een suppermarkt geweest en dat ze zeiden bij het afrekenen, ach laat maar zitten je hebt al genoeg betaald ? ik moet het nog meemaken :p

Natuurlijk mag je hopen op e.v.t gratis artikkelen, maar dat hopen van sommige hier is tegenwordig bijna moeten geworden.
En wannneer men niks gratis krijgt of te weinig korting krijgt ,wordt er openlijk een winkel afgekraakt.
Ik lees soms van die tripreports, en dan staat er ik heb 4 pakkies strijkers gekocht bijvoorbeeld, maar wel jammer hoor ik kreeg maar 1 of 2 dingen gratis. Ik zou gewoon blij zijn met wat je krijgt, en niet met een te hoog verwachtings patroon naar binnen stappen, dan is alles mooi meegenomen wat je wel krijgt.
En ik zie service niet als iets gratis krijgen, service houdt voor mij in:
-Geen lange wachtrijen
-Alles op vooraad wat je hebt besteld
-Klantvriendelijk
enz.enz.

Gr stefan

Als je het mij vraagt zou ik elke winkel verplichten een bon te geven bij vuurwerkverkoop (gekoppeld aan hun producten d.m.v. een sticker) zodat weigeraars terug kunnen worden gebracht. Als je voor een batterij eff €50,- mag neerleggen vindt ik dat je deze in geval van weigering ook wel mag terugbrengen en het bedrag of een nieuw exemplaar het jaar daarop mag ontvangen. Want dit soort mogelijkheden biedt lang niet elke winkel.

Lol.. Heb het eigenlijk nooit geprobeerd, maar wettelijk gezien zijn ze verplicht je je geld terug te geven als het gekochte produkt ondeugdelijk is of na aanschaf niet functioneert. Denk alleen dat ze raar staan te kijken als je daar op 2 januari in die winkel staat met de cake en je kassabonnetje :D

Ik vindt het natuurlijk geen ramp 1 euro of 2 uit te geven voor een paar lonten. Maar daartegenover staat weer dat je als dealer al zat hebt verdiend aan een liefhebber, dat je die 2 tot 4 lonten net zo goed gratis kan weggeven zonder dat te merken in je portemonnee.

Zoals Fritsie al aangaf geven andere winkels gratis brillen en lonten als een stukje service.

En wees gerust, we zijn gewoon aan het discusseren. :wink:

Bij ons kunnen alle klanten, ook zonder bon hun missers inleveren.
Het zou natuurlijk te gek voor worden zijn als je een 100 schots cake koopt voor €40.- en de cake zegt na 25 schoten doe het zelf maar. Dan moet je hem in januari gewoon kunnen inleveren.
Zij krijgen een tegoedbon voor het zelfde artikel voor de komende jaarwisseling + wat extra,s. Heb je in elk geval 25 schoten voor niks gehad. :)
Wij wijzen er al in de voorverkoop op dat wij de artikelen willen zien die defect zijn zodat wij of de importeur kan kijken wat er mis is met de cake
(bijna altijd) zodat er indien nodig reactie richting China gaat om herhaling te voorkomen.

Mooi ondebouwd ! top in een discussie :-)

Maar waarom zou een winkelier dat moeten doen ( gratis weggeven )

Maar ben jij al eens een keer in een suppermarkt geweest en dat ze zeiden bij het afrekenen, ach laat maar zitten je hebt al genoeg betaald ? ik moet het nog meemaken :p

En ik zie service niet als iets gratis krijgen, service houdt voor mij in:
-Geen lange wachtrijen
-Alles op vooraad wat je hebt besteld
-Klantvriendelijk
enz.enz.

Gr stefan

Zoals ik al eerder aangaf ga ik niet naar vuurwerkwinkels om juist wat gratis te verkrijgen, maar om gewoon mijn koop successvol gedaan te maken.

Maar om terug te komen op je supermarkt vergelijking;

Waarom zou een dealer bijv. aansteeklontjes gratis weg moeten geven?

Simpelweg omdat het een blijk van service en goede wil is (geeft Fritsie ook al aan). Geeft ook een signaal af dat de dealer begaan is met de veiligheid van zijn/haar kopers, en niet alleen achter de toonbank staat om de laatste 3 dagen eff snel en flink te chashen.

In AH, Plus, Vomar e.d. heb je toch ook spaarzegel- voetbalplaatjes, beestenboel e.d. acties? Die doen dat natuurlijk om winkelend publiek aan te trekken, maar uiteindelijk vertrekken uit zo'n supermarkt met een tevreden blik zowel de ouders als kroost.

Op basisscholen houdt de Politie toch vuurwerk voorlichting? Ze kunnen niet vaak genoeg aangeven hoe belangrijk het is om vuurwerk met een aansteeklont aan te steken (i.v.m. de benodigde gestrekte arm)?

Je begrijpt vast wel dat basisscholieren met een beperkt zaktegoed liever een pak rotjes of babypijlen halen dan dat ze een aansteeklont kopen? Juist vanwege hen zou je gratis lonten moeten uitdelen.

Hoewel bij kinderen (volgens de regelgeving meen ik?) altijd iemand toezicht moet houden tijdens het aansteken van vuurwerk is dat niet altijd het geval. Als je in zo'n situatie van de dealer dan toch al gratis lontjes hebt ontvangen, waarom zou je ze dan niet gebruiken?

Met overige punten die je opnoemt m.b.t. service ben ik het wel met je eens.

Back
Bovenaan