Vuurwerkcampagne spreekt nadrukkelijk ouders aan

moontan

VWC lid
Vuurwerkcampagne spreekt nadrukkelijk ouders aan

(Novum) - De jaarlijkse vuurwerkcampagne van bureau Halt richt zich dit keer nadrukkelijk op ouders. Dat heeft Halt Nederland maandag aangekondigd. Het bureau hamert op het maken van goede afspraken over het gebruik van vuurwerk. Vooral als hun kinderen naar de middelbare school gaan, zou het voor ouders moeilijk zijn zicht op hen te houden.

Scholen en gemeentes krijgen van Halt brieven aangeboden die zij aan ouders kunnen versturen of meegeven. De meeste leerlingen in de eerste twee klassen van de middelbare school zouden zich bewust zijn van de gevaren van vuurwerk, maar voorlichting blijft volgens Halt nodig omdat vuurwerk een spannende uitdaging blijft.

In de campagne keren ook de vertrouwde tips terug. Zo drukt Halt jongeren onder meer op het hart niet te zwichten voor vrienden die hen uitdagen om iets te doen dat niet mag.

novum_265_536352.jpg

Haha, Danny, hij is leuk.
Ik ben zelf vuurwerkfreak in hart en nieren, maar ik geloof zeker dat als ik een zoon zou hebben ik heel erg bang zou zijn dat mijn zoon wat zou overkomen door ondeskundig gebruik van vuurwerk. Je bent er als ouder niet altijd bij he?
Een vuurwerkcampagne gericht op ouders is natuurlijk altijd een goede zaak maar of het helpt om het aantal ongelukken terug te brengen betwijfel ik.

Back
Bovenaan