Vuurwerkbrillen; welke zijn goed en aan te bevelen?

Ik gebruik van die brillen die over een bril heen kunnen.
Ooit een keer gekocht bij de Gamma, maar die heb aan mijn pa gegeven voor het kettingzagen.
Plastic was zo dik, dat het beeld helemaal wazig werd.

Bij de kleiduiven schiet vereniging een keer 1 bril meegenomen.
Die is een stuk beter en het kijkt ook helder.

Ik heb afgelopen oud & nieuw hem een half uur opgehad, omdat van die leipo's vuurpijlen horizontaal gingen afsteken.

Ik heb afgelopen jaar 20 brillen bij de LIDL gekocht voor €15. Ik heb al mijn vrienden verzocht er een te dragen en vrijwel iedereen droeg hem zodra ze naar buiten stapten.

De brillen waren prima en hebben hun werk gedaan, de druppels van de regen waren erg vervelend... is het mogelijk om een bril dusdanig te behandelen dat de druppels er meteen afrollen??

Je zou iets van Rainaway kunnen proberen. Action e.d. hebben iets vergelijkbaars onder een budget naam. Lidl heeft insectenremover vaak in het voorjaar. Is voor de autoruit bedoeld, maar ik gebruik het voor het vizier van mijn motorhelm. Neem aan dat een plastic vuurwerkbril ook wel werkt dan.

Ik gebruik elk jaar diegene die je gratis bij je lesli dealer krijgt. Zitten prima en vallen ver genoeg om/over je ogen om geen grote gaten te hebben. Ik persoonlijk vind ze meer dan geschikt.

Ik draag zelf geen gewone bril dus daar hoef ik ook geen rekening mee te houden.

De brillen bij de Mediamarkt waren van dit model. Het is me even ontschoten wie de producent/importeur is. Het is vooral prettig dat de bril verstelbaar is en goed aansluit op je voorhoofd.

Bekijk bijlage 37283

Ik heb er ook zo een maar dan in het blauw. Ooit gratis gekregen bij een Mercurius Vuurwerk dealer bij mijn aankopen. :)

Gebruik hem echter niet meer vanwege wat schrammetjes die ik toch wel hinderlijk vind. Jammer dat dit soort brillen (de varianten die ik heb dan) gevoelig zijn voor krasjes en van dat soort dingen.

Volgens mij is de afscherming bij elke bril onder je ogen niet zo goed. Er past makkelijk een vinger tussen. Dat is wel iets waar meer aandacht aan besteed zou mogen worden.

Wellicht denk ik dat deze een van de beste zou kunnen zijn;

https://www.bol.com/nl/nl/p/veiligh...h=sHWQiTC-ILJ4KKWI9YhKvA.2_43.48.ProductImage

Je kunt het dan ook nog makkelijk over je eigen bril dragen, mits je brildrager bent, en anti condens. Deze is helemaal rondom dicht dus er kan echt niets bij je ogen komen. Had wel eens een bril op en toch kwam vanaf de bovenkant snippers papier o.i.d. in mijn oog waar ik dan toch een dikke uur last van had, dus heb ik liever een bril dat helemaal rondom sluit. Heb ik deze dan besteld? Nee, dat heb ik niet, ik heb dit jaar niet heel erg veel vuurwerk om af te steken en daarnaast vind ik de brillen die ik heb goed genoeg, ik zie dat incidentje dan ook iets wat eens een keer is gebeurd en niet gauw weer zal gaan gebeuren,

Back
Bovenaan