Vuurwerkbranche steunt oproep voor verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen

Zit zeker wat in, al laat het wel een onmeunig bittere nasmaak achter...

En als je echt troep wilt lozen, dan hadden ze ook de single shots moeten pakken.
Maar dat is misschien achter de hand gehouden voor de volgende discussie, die over 2-3 jaar weer los barst, als blijkt dat het tòch niet aan de pijltjes en rotjes lag....

Het is deze week wel zo ver gekomen dat zelfs de BPN en VVD met goed fatsoen nauwelijks nog onder het OVV-rapport uit konden komen. Met grote dank aan de media uiteraard, en die laffe bontkraagjes, slopers, rellers, en de branche zelf die uiterst slecht voorbereid was op deze hetze.

Vind het alleen jammer dat de BPN niet wat meer reuring gemaakt heeft voor de "echte" problematiek en het aanpakken daarvan.. gemiste kans..

F2 single shots gaan er ook uit hoor.

De vuurwerkbranche moet volgend jaar wel weerstand bieden, want als het zo doorgaat zal dit ons laatste jaar worden dat we vuurwerk kunnen afsteken.

Ik ben benieuwd waar de branche/BPN volgend jaar mee komt.

F2 single shots gaan er ook uit hoor.
Is dat al zeker? (voor zover er überhaupt al iets 'zeker' is op dit moment)

Je leest vooral dat de branche het OVV wil volgen, wat de politiek nou feitelijk gaat doen is nog ongewis..

De vuurwerkbranche moet volgend jaar wel weerstand bieden, want als het zo doorgaat zal dit ons laatste jaar worden dat we vuurwerk kunnen afsteken.

Ik ben benieuwd waar de branche/BPN volgend jaar mee komt.
Dat hadden ze verleden jaar al moet doen, maar ben het met je eens dat je zometeen niet opnieuw achterover kunt gaan zitten en denken dat je van het gezeur af bent zodra er geen pijltjes, rotjes en singles meer verkocht worden... Er zal opnieuw overlast zijn, er zal opnieuw gezeik op vuurwerk ontstaan, daar moet de branche op voorbereid zijn.

En ik vind nogmaals dat de branche zich ook harder kan, nee moet uitspreken voor een strengere en betere aanpak van het illegale, de relschoppers en het vroegtijdig afsteken. Want daarmee valt of staat een veilige jaarwisseling.

Is dat al zeker? (voor zover er überhaupt al iets 'zeker' is op dit moment)

Je leest vooral dat de branche het OVV wil volgen, wat de politiek nou feitelijk gaat doen is nog ongewis..

Dat vraag ik me ook af. Zowel F2 singles, als F3 verbod kn ik geen besluit over vinden. Toch gaat iedereen er al vanuit dat het een gelopen race is. Ik betwijfel het tem zeerste.

Wellicht was het toch ergens wat wisselgeld? Of tactisch zwijgen van BPN, omdat F3 singleshots nu een hype zijn en pijlen niet?

We zullen zien wat het Kabinet gaat doen.. teveel geluiden voor een totaalverbod, maar dat zullen ze (hopelijk) nog een brug te ver vinden.
OVV volgen zie ik wel gebeuren.
De rest is wisselgeld.

Laatst bewerkt:
F3 verbod zou per 1 januari 2020 al ingaan dacht ik. Dus geen 50mm singles meer en geen chinese rollen (boven de 100gram).

Maar ik zie in de Staatscourant geen wijziging in het Vuurwerkbesluit of in het RACT (of ik zoek niet goed), dus of het al effectief ingegaan is weet ik eigenlijk niet... ik ging er wel vanuit.
Misschien dat een echte kenner dit kan bevestigen, of liever zelfs ontkennen ;)
Dat was ooit wel de bedoeling meen ik, maar ik kan ook geen wijziging vinden. En zolang die er niet is, is er nog niets veranderd.

Back
Bovenaan