Vuurwerkbranche spant kort geding aan tegen de gemeente Rotterdam om afsteekverbod

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN), Stichting VuurwerkCheck en 15 Rotterdamse vuurwerkwinkeliers spannen samen een kort geding aan tegen de gemeente Rotterdam over het gemeentelijke vuurwerk-afsteekverbod.

‘Verbod heeft grote gevolgen voor vuurwerkondernemers’
Rotterdam is de eerste gemeente van Nederland waar een afsteekverbod voor het hele gemeentelijke gebied in de Algemene Plaatselijke Verordening (gemeentelijke regels) is opgenomen. Dit heeft grote gevolgen voor de Rotterdamse vuurwerkondernemers, aldus de organisaties.

https://www.hartvannederland.nl/nie...-kort-geding-aan-tegen-de-gemeente-rotterdam/

Top dat ze er tegen strijden ik vind er echter een groot gevaar achter schuilen. Wat nou als ze zeggen oke inderdaad juridisch gezien houdt het geen stand en het maakt het niet duidelijker. Om het duidelijk te maken doen we dus een landelijk verbod want dat klopt juridisch wel..:confused:

Top dat ze er tegen strijden ik vind er echter een groot gevaar achter schuilen. Wat nou als ze zeggen oke inderdaad juridisch gezien houdt het geen stand en het maakt het niet duidelijker. Om het duidelijk te maken doen we dus een landelijk verbod want dat klopt juridisch wel..:confused:

Ik snap jouw zorgen, maar gezien de handel dan dusdanig beperkt word, moet dit via een procedure via de EU, dan houden ze de verkoop mogelijk toegestaan en bezit dus ook, dan ben je nog niet van het gezeik af, want men kan het dus nog steeds af steken. Want verkoop verbieden is dus een veel grotere en moeilijkere stap. Dat zie je aan belgie. Wel grotendeels het afsteken verbieden, maar niet de verkoop, daar gebeurt ook nog steeds van alles. Dus zo rooskleurig is die oplossing dus ook niet.

Back
Bovenaan