Vuurwerkbranche niet enthousiast over verplichte lanceerinstallatie

Ik zie mijzelf al op en neer rijden om mijn gezin en vrienden naar de aangewezen plek te brengen. De meeste hebben inmiddels wat gedronken en sommige hebben geen rijbewijs enz. En dan.. moet je ze nog eerst een half uur laten wachten op die plaats? En zouden ze het leuk vinden in een auto vol vuurwerk te zitten? Dan zal je het vuurwerk ook later pas moeten ophalen en dat kost ook weer tijd. Voordat je het weet en kunt beginnen ben je 2 uur verder. En dan.. weer iedereen terugbrengen naar huis.. voordat je de laatste hebt gebracht is die waarschijnlijk doodgevroren van de kou! Is maar een voorbeeld hoe het zou kunnen gaan.

De titel is "vuurwerkbranche niet enthousiast" maar verkondigt Groeneveld die mening wel volgens alle leden? Krijg het idee dat hij vaak voor zichzelf spreekt.

Even heel wat anders, heb een paar jaar geleden zo'n plastic standaard gehad en die was echt om te huilen. De onderdelen pasten niet goed in elkaar, waardoor het ding elke keer als je hem oppakte finaal uit elkaar viel (al had ik misschien gewoon een slechte). Ben sowieso veel meer te spreken over de metalen vuurwerkgrip--veel veelzijdiger en steviger (en dus veiliger).

Ik gebruik al jaren de stevige stalen buis van mijn visparaplu. Nog nooit problemen mee gehad.
On topic maar weer.

Off topic, bij de Bunker van Zena vuurwerk in Baarle-Hertog krijg je prachtige pijlenrekjes (plaatstaal) voor 5 euro. Van originals fireworks BE :D

Off topic, bij de Bunker van Zena vuurwerk in Baarle-Hertog krijg je prachtige pijlenrekjes (plaatstaal) voor 5 euro. Van originals fireworks BE :D

Heb je niks aan (even figuurlijk gesproken) want je wordt toch bij het kopen van vuurpijlen, een extra standaard je strot ingeduwd. We zagen het al bij het aangaan van een 'verplicht' ziektekostenverzekering.. nu zie je dat dit reeds verschuift naar iets 'verplicht' aanschaffen van een product. Dit is echt helemaal kierewiet! :bonk:

Heb je niks aan (even figuurlijk gesproken) want je wordt toch bij het kopen van vuurpijlen, een extra standaard je strot ingeduwd. We zagen het al bij het aangaan van een 'verplicht' ziektekostenverzekering.. nu zie je dat dit reeds verschuift naar iets 'verplicht' aanschaffen van een product. Dit is echt helemaal kierewiet! :bonk:

Toch heb je een fatsoenlijk rek waar je 5 pijltjes in kunt stoppen en der ook nog eens gaaf uitziet!:thumbsup:

Wat moet ik me bij een plastic lanceerinstallie denken? Dat buisje wat er nu ook al vaak word meegeleverd? Altijd leuk met een bevroren grond.

Weet je wat nog het erge hieraan is? Het is echt zo onveilig als wat, halverwege je vuurpijlen pakket is die plastic buis gesmolten (had dit vorig jaar ook) en blijft je pijl in de buis hangen.

Ik gebruik al jaren de stevige stalen buis van mijn visparaplu. Nog nooit problemen mee gehad.
On topic maar weer.

Ik gebruik een metalen fietspompbuis met een houten voet vastgemaakt aan een houten plaat.
Of een flessenkrat met flessen kun je ook gebruiken. Die vallen niet zomaar om :)

Ik ben eigenlijk ook niet zo van de fles met water .
Dat kon vroeger nog wel maar tegenwoordig zou ik dat niet meer wagen .
Die pijlen zijn daar veel te zwaar voor .
Ik heb een om gebouwde schraag dat werkt perfect.
En daar voor had ik een grote pijp waar ik de vuurpijlen in afstak .

Dat de heer Groeneveld voorstander is van de vuurwerkvriendelijke zones mag hij me wel wat
van toelichting verschaffen .
Want ik snap niet hoe hij het bekijkt .

Ik neem aan dat er vanuit Vuurwerkcrew al een mail richting "de branche" of de heer Groeneveld is gegaan met de vraag of deze berichtgeving klopt?

Het lijkt hier steeds meer op het oostblok qua propaganda en het "bewust" verdraaien van woorden om de publieke opinie maar allemaal dezelfde kant op te duwen.
Dit persbericht zal waarschijnlijk niet in het AD gaan verschijnen... ergens weggemoffeld komt er in een klein berichtje een verontschuldiging/rectificatie

Back
Bovenaan