Vuurwerkbranche gelooft in hogere omzet

pyromaniac

VWC lid
In 1976 is Gerrit Riphagen gestart met de verkoop van vuurwerk aan consumenten vanuit zijn garage aan de Hoofdweg in Emst. "Dat begon heel simpel, met een bakje met twee of drie soorten vuurwerk.

En we zijn ook een tijdje gestopt. We hadden tijd nodig om in te spelen op de nieuwe regelgeving", aldus Riphagen. De gemeente Epe controleert stevig volgens de verkoper. "Dan komen ze hier soms met vier, vijf man kijken. Een beetje overdreven. Maar dat ze controleren begrijp ik ook wel."

Riphagen is sinds dinsdag begonnen met de voorverkoop. Bestellen gebeurt ook veel via de website. Het loopt op dit moment nog niet storm, de bestellingen druppelen binnen en af en toe komt er iemand kijken in de showroom in Emst. Maar het zal de komende dagen steeds drukker worden.

Kempes Fietsen in Vaassen verkoopt al meer dan tachtig jaar vuurwerk. "Ja, de opa van mijn schoonvader begon hier in 1925 en toen ook al snel met de verkoop van vuurwerk", vertelt Niels Hansen enthousiast. Hij heeft dit jaar een nieuw assortiment met onder meer vuurwerk van het merk Pro-line. "Het mooie is dat al het 500 grams siervuurwerk met 1,2 gram wit kruid is afgevuld. Dat geeft een harde beuk." De winkel is compleet omgebouwd. "Ook met tv's met vuurwerkfilmpjes. De eerste bestellingen zijn al binnen, via internet. De echte fanatiekelingen zijn er al maanden mee bezig. Je ziet dat jongeren op fora op internet het al lange tijd hebben over wat ze gaan kopen."

Morgenavond houdt hij een vuurwerkshow bij voetbalclub VIOS in Vaassen. "Daar komt toch zo'n vierhonderd man op af."

De fietsenhandelaar heeft ook een speciale budgetlijn toegevoegd: vuurwerk tegen een lage prijs. "Budgetvuurwerk, zeg maar de kredietcrisislijn."

Met onder meer een groot bord bij café de Middenstip in Epe adverteert Fernhout decoratie met vuurwerkverkoop. Sinds gisteren kunnen liefhebbers er terecht om bestellingen te doen. De folders zijn gisteren verspreid. "Dit is ons derde jaar vuurwerkverkoop", vertelt Nico Fernhout.

Voor de economische crisis is hij niet bang. "Ik heb dit jaar extra geïnvesteerd in reclame. Ik verwacht nog meer te verkopen dan vorig jaar. We hebben ons assortiment flink uitgebreid."

http://www.destentor.nl/regio/epevaassen/5927161/Vuurwerkbranche-gelooft-in-hogere-omzet.ece

Uhm oke, het onderwerp van dit artikel komt feitelijk niet aan bod, 1 a 2 simpele zinnetjes...Erg teleurstellend berichtje, maar voorral wel positief, dat is belangrijk:)

Back
Bovenaan