Vuurwerkbom vernielt gymzaal

Dat zal wel weer eens zo`n Cobra of een salute zijn.
Ik durfte om 00:00 bijna niet meer naar buiten omdat ik bang was dat ze zo`n ding naar mij toe zouden gooien.
Misschien zullen jullie zeggen: dat kan daar niet mee. Maar ik heb gezien dat er met een Cobra 6 een meter diep gat in de grond is geblazen.

Wat een onzin....

Ontopic: Jammer, wat een associaal gedrag. Hoop dat de daders gepakt worden.

snutareen het is heel simpel. Je mag best je mening geven maar ben dan ook reeel. Met een cobra 6 een gat in de muur blazen ga toch weg. Ik heb die dingen vaak zat afgestoken zien worden dus weet waar ik over praat.
En niet naar buiten durven rond de jaarwisseling? Heb je je aangesloten bij stichting staakt het vuren

Hoe oud ben je 65?

Denk dat dit zeker zelfmaak is geweest ja, als je kijkt naar het gat dat is geslagen in de muur....dat lukt je niet met een salute, laat staan met een cobra 6.
@snutareen: een cobra die een gat van een meter maakt....euhm, tja...denk dat het gat er al was en dat men de cobra erin heeft gegooid ofzo...anders kan het gewoonweg niet. Ik vind het zelf ook geen vuurwerk meer maar dit kan gewoonweg niet.

Neemt verder niet weg dat deze actie gewoonweg niet kan. Hoop dat de daders snel worden gepakt en een mooie straf ervoor krijgen.

Inderdaad hoop ik dat dit "tuig van de richel" gepakt wordt en laat ze de schade maar het 10 voudigde betalen. Dit kan niet en dit mag niet!
Maarre een cobra 6? Ik ken die dingen niet eens, dus ik weet ook niet hoeveel kracht die hebben, die dingen zullen heus wel aardig wat kracht hebben, ze zijn niet voor niets "illegaal" volgens Nederland althans, maar ik denk toch dat bijv. een zink901 waar gewoonlijk dingen mee worden opgeblazen meer kracht heeft dan een cobra6. Letwel dat DENK ik. Maar ik denk dat zelfs een zink901 er niet toe instaat is om zo'n gat in een muur te slaan of zoiets aan te richten als wat hier is gebeurd.
Dit is typisch gebeurd met een of ander zelfgemaakt projectiel. Eerder met iets waar het kruit van bijv. 10 zink's in is verzameld, dit al dan niet in een stalen buis, anders kan dat gewoon niet.
Trouwens zijn er ook metaalscherven aangetroffen, want dat zou al een hoop kunnen verklaren.

Cobra 6 is niet te vergelijken met een Zink901?
Maar dat terzijde.

Dit is waarschijnlijk - zoals eerder genoemd - zelfmaak.

tenzij er al een barst/gat in de muur zat, waar stevig vuurwerk zoals eerder genoemd in geduwd is.. dan kan ik me voorstellen dat er een stuk uitklapt

hoe dan ook, ronduit asociaal...
gauw opsporen, oppakken, en flink laten boeten

Jezus pyropower, als je grappig wilt zijn verzin dan op z'n minst iets waar om te lachen valt..mocht je daar niet toe in staat zijn probeer dan een bericht te plaatsen waar mensen iets aan hebben zoals bijvoorbeeld onderbouwende kritiek of een informatief bericht..

Sorry aap, wat niet helemaal in orde, daarvoor mijn excusses.

Maar ik wil nog wel een stukje filmmateriaal laten zien daar het duidelijk moet zijn dat een Cobra 6 geen krater van een meter slaat.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

op het filmpje zie je een behoorlijke berg steen liggen met daar boven op een cobra 6. Alleen het topje steen is weg, zou zo'n ding een krater van een meter knallen, dan zou die halve berg weg moeten zijn.

neemt niet weg dat dit een heel gevaarlijk stukje vuurwerk blijft

:wink::wink::wink:

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan