Vuurwerkbom blaast lantaarnpaal in tweeën in Etten-Leur

Ik word hier echt niet goed van. Wederom iets gesloopt door een kansloos persoon die duidelijk geen vuurwerkliefhebber is. En ja, de media blaast de boel ook weer op en noemt ieder soort explosief dan maar vuurwerk. De mensen gaan dus vuurwerk automatisch associeren met explosieven en het is dan maar een kwestie van tijd dat er een algheel verbod zal komen. En dan, dezelfde kansloze personen blazen nog steeds spullen op en wij liefhebbers moeten dan naar een of andere showtje gaan kijken dat voor ons gegeven wordt omdat ons het zelf afsteken is ontnomen.

Ik denk dat dit meer een initiatief moet zijn van de winkels en importeurs.
Stel elke winkel stelt 100,- en importeur 250,- beschikbaar om een tegen offensief op te zetten voor deze geweldige traditie.
Maak er een stichting van zodat de belasting er niet mee aan de haal gaat en open een rekening voor vrijwillige donaties.

Ik denk dat we hiermee iets moois kunnen doen.
Wat denken jullie?

gr

Hey ,

Vind ik een goed plan !
Ik ben zelf ook bereid om te helpen en geld te inversteren.
Ik laat me hobby niet kapot maken
Samen staan we sterk jongens !

Gr

Myronie

Als ik zo naar de foto's kijk, lijkt het wel alsof ze deze lantaarnpaal gewoon doormidden hebben gebogen. Valt niet goed te praten,en het heeft niets met vuurwerk te maken.:shocked:

glas bakken en lantarenpalen zijn dus helemaal hot om te slopen .
tja dit is nou niet bepaald opbouwend .
ik kan me heel goed voorstellen dat de vuurwerk branche zich hier zorgen overmaakt .
ze hebben groot gelijk

Dit soort dingen zijn afkeurenswaardig maar dat was me ook wel een IKEApaaltje zeg :bonk: :D Maar dit moet dus niet hè :copper:

Het is de omgekeerde wereld, de overheid moet hier iets aan doen. Maar aangezien ze niet meer doen dan bezuinigen,en de kont van Brussel likken zal je hier als form niets aan deze (trend want dat is het)kunnen doen, je krijgt dan een boemerang effect. Dit probleem is maar op een manier op te lossen en dat is Brussel, zij moeten er voor zorgen dat er regels in het oost blok komen op gebied van dit zware spul.

Daarbij maken jullie als form leden je drukker dan de mensen die zich druk moeten maken. De politie. de overheid in zijn geheel kijken op dit soort form's mee,waarom maken ze zich niet een keer bekent zodat zij info kunnen krijgen, dat er een samen werking is tussen de liefhebber en de politie.????
Hebben ze geen zin in om der leugens recht te praten over bommen en granaten.? kan ik me voorstellen,
Stop daar dan mee en sluit vrienden met die gene die zij denken het probleem te zijn. Dus bij deze daag ik de politie uit die mee zitten te lezen, maak je bekent en wie weet wat er valt te regelen.Je zit toch ver weg achter je pc in je kantoortje,niet geschoten is altijd mis.

Wij kunnen ook de media aanspreken,
Niet geschoten is altijd mis

Ik begrijp je punt, maar de andere kant van het verhaal interesseert de media vaak niet. De media is uit op sensatie, hoe zwaarder de bommen en mortiergranaten, des te beter. Gelukkig zijn er dit jaar weer een aantal vuurwerliefhebbers uitgenodigd bij diverse tv/radio programma's om hun woordje te doen

Ik begrijp je punt, maar de andere kant van het verhaal interesseert de media vaak niet. De media is uit op sensatie, hoe zwaarder de bommen en mortiergranaten, des te beter. Gelukkig zijn er dit jaar weer een aantal vuurwerliefhebbers uitgenodigd bij diverse tv/radio programma's om hun woordje te doen

Dus de media maakt onze hobby kapot, en natuurlijk ook wie dit op ze geweten heeft maar hadden die dat in de zomer gedaan had het de krant niet gehaald.

Het is nu "nieuws" en van de zomer had er gestaan

"Onverlaten blazen Lantaarnpaal op met bom"

De media is het grootste gevaar want als nu alleen die straat geweten had dat die lantaarnpaal vernield was hoorde je alleen die mensen erover. Nu het hele land. Maar dit kan nooit door vuurwerk gebeurd zijn. Zelfs een shell krijgt dit niet voor elkaar of een zogenoemde Big Boy. Dit is gewoon een zelfgemaakt ding geweest

Dus de media maakt onze hobby kapot, en natuurlijk ook wie dit op ze geweten heeft maar hadden die dat in de zomer gedaan had het de krant niet gehaald.

Het is nu "nieuws" en van de zomer had er gestaan

"Onverlaten blazen Lantaarnpaal op met bom"

De media is het grootste gevaar want als nu alleen die straat geweten had dat die lantaarnpaal vernield was hoorde je alleen die mensen erover. Nu het hele land. Maar dit kan nooit door vuurwerk gebeurd zijn. Zelfs een shell krijgt dit niet voor elkaar of een zogenoemde Big Boy. Dit is gewoon een zelfgemaakt ding geweest
Volgens de media is elke vorm van vernieling nu door vuurwerk geweest.

Journalisten zijn vaak wel de wat pseudointellectuelere mensen met de gedachte dat ze een bijdrage kunnen leveren aan het veranderen van de wereld. Typisch GL-ers inderdaad.

Back
Bovenaan