Vuurwerkbom, 3 auto's schade, 1 gewonde.

Slachtoffer vuurwerkbom in coma
ZOETERMEER -

De persoon die dinsdagavond in Zoetermeer gewond raakte, nadat een vuurwerkbom drie auto's had verwoest, is een 52-jarige man. Hij raakte gewond toen hij zijn auto in veiligheid probeerde te brengen.

Foto: ANP

Hij liep brandwonden op en is overgebracht naar het ziekenhuis. Zijn echtgenote zei tegen Omroep West dat haar man onder meer een verbrande luchtpijp heeft en kunstmatig in coma wordt gehouden. De politie wilde alleen bevestigen dat de man ook woensdag nog in het ziekenhuis ligt.

Een zwaar stuk illegaal vuurwerk ontplofte rond 22.15 uur onder een van de auto's. Het incident gebeurde aan Van Duinkerkenhove in de Zuid-Hollandse stad. De politie is nog op zoek naar de dader en roept getuigen op om contact op te nemen.

Alsof de vuurwerkbom hiervoor heeft gezorgd? Nee meneer is een beetje dom om het vuur in te stappen, misleidende titel g*dver*****:angry:

Sommigen kunnen makkelijk ***len met zelf in het vuur stappen.....:bonk:

Tuurlijk heerst er bij zo iets triest chaos, mischien wilde de man die nu ernstig verwond is zijn brandende auto weghalen zodat er niet meer auto,s in de fik vliegen of een huis.

Lekker belangrijk....feit is dat er een of andere asociaal gastje het nodig vond een bom tussen auto's te gooien. Mag hopen dat ze die knakker pakken en zwaar straffen. Die gast heeft ook deze gewonde op zijn geweten en kerfstok.

Alsof de vuurwerkbom hiervoor heeft gezorgd? Nee meneer is een beetje dom om het vuur in te stappen, misleidende titel g*dver*****:angry:

Wat een ongelovelijke misselijke opmerking is dit zeg, misschien dat op het moment dat zijn auto nog niet brandde en een andere wel de auto wel opeens grip kreegvan het vuur en in no time in lichterlaaie stond. Ook ik zou waarschijnlijk in een reflex hebben geprobeerd om in zo' n situatie onze gezinsauto te redden. Wat ik daar mee wil zeggen is dat ieder mens anders reageerd in een bepaalde situatie.

De toestand van de Zoetermeerder (52) die dinsdagavond laat ernstig gewond raakte door een vuurwerkbom, is nog onveranderd slecht. In een brandwondencentrum wordt hij kunstmatig in slaap gehouden en beademd.

Mijn man wilde onze auto in veiligheid brengen. We hebben niet zoveel geld.
De echtgenote van het slachtoffer
De bewoners van de Van Duinkerkehove schreeuwden nog: 'Kom eruit kom eruit'. ,,Maar het was al te laat,'' concludeert Gerard Vissers, een van de straatbewoners. Zijn buurman kwam weliswaar uit de auto, maar zijn jas, broek en haren stonden in de hens.

Onder de auto naast die van de 52-jarige man was even daarvoor een vuurwerkbom gegooid. De klap was enorm. Ramen trilden en dat alarmeerde alle buurtbewoners. Op het moment dat ze naar buiten keken zagen ze de eerste auto in brand vliegen. ,,Mijn man wilde onze auto die ernaast stond in veiligheid brengen, vertelt zijn echtgenote Marlene Dittrich. ,,We hebben niet zoveel geld.'' Ze wierp hem zelfs de sleutels nog toe.

Kleindochter
Het leek ook te kunnen, vertelt een buurvrouw. ,,De vlammen gingen recht omhoog, maar bij het instappen draaiden de vlammen plots zijn kant op.'' De roepstem van Marlenes kleindochter ging bij oma door merg en been. ,,Opa, opa, zei ze alleen maar,'' vertelt Marlene. Het meisje van bijna twee jaar oud sliep die avond, zoals zo vaak, bij hen. ,,Ze heeft een bijzondere band met opa.''

,,Het vuur ging over heel de auto. Doodeng,'' rilt Cora Vissers. Het beeld van de brandende buurman staat op haar netvlies geëtst. ,,Een van de buren hielp hem zijn jas uittrekken en rolde hem over de grond, zodat de vlammen zouden doven.'' Als een razende werd hij bij een buurtbewoner onder de douche gezet. Daar raakte hij in shock.

Met een ladderwagen werd de man uit huis gehaald en in vliegende vaart naar het brandwondencentrum in het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam gebracht. Daar ligt hij nog. Hij heeft brandwonden over heel zijn lichaam, maar de ergste verwondingen zijn boven zijn ogen. Ook zijn luchtpijp is verbrand. Hij wordt kunstmatig in slaap gehouden en ligt aan de beademing.

Eten
,,Hoe lang het nog gaat duren, weet ik niet, vertelt zijn vrouw Marlene. ,,De artsen zeggen dat het per persoon verschillend is.'' Zelf heeft ze sinds dinsdag amper nog geslapen. Ook krijgt ze nauwelijks haar eten naar binnen. ,,We waren helemaal klaar voor de kerst. En dan gebeurt dit. Afschuwelijk.'' Woensdag en de kerstdagen bracht ze grotendeels in het ziekenhuis door. Alleen. ,,Ik wil niet dat mijn kleindochter haar opa zo ziet.''

Wie de vuurwerkbom heeft gegooid is nog niet bekend. De politie heeft nog niemand gearresteerd. Sommige buren vertellen twee jongens van rond de zestien jaar na de klap te hebben zien wegrennen. Een andere vrouw hoorde een auto keihard wegscheuren, net voor de explosie.

Reageren? [email protected]

Een van de buren hielp hem zijn jas uittrekken en rolde hem over de grond, zodat de vlammen zouden doven.
Cora Vissers

Bron: AD.nl

Wat een ongelovelijke misselijke opmerking is dit zeg, misschien dat op het moment dat zijn auto nog niet brandde en een andere wel de auto wel opeens grip kreegvan het vuur en in no time in lichterlaaie stond. Ook ik zou waarschijnlijk in een reflex hebben geprobeerd om in zo' n situatie onze gezinsauto te redden. Wat ik daar mee wil zeggen is dat ieder mens anders reageerd in een bepaalde situatie.

Ik probeer de actie niet goed te praten betreffende de vwbom, ik erger me er dood aan dat de titel weer iets insinueert. Altijd je eigen veiligheid voorop stellen, dit wordt je ook bij BHV cursussen geleerd. In mijn ogen blijft het niet slim je eigen leven voor je auto op het spel te zetten, indien zijn kleindochter er bv in had gezeten was het een andere situatie geweest.

Verder hoop ik dat deze kerel wel nog zo goed mogelijk hersteld en dat de daders nog achterhaald worden.

te ziek voor worden allemaal want dit zijn gewoon heuze aanslagen .
het word wat dat betreft tijd dat de overheid eens gaat investeren in politie of buurtwachten .
wat bezielt je toch om zo n chaos aan te richten .
dat is allang geen kattenkwaad meer .

Back
Bovenaan